massakabel schutbord
- V700 register
- Nieuw lid
-
De zoekfunctie doet het nog steeds niet:
niet op deze site en ook niet in mijn hoofd lijkt het wel.
Heel kort geleden ben ik een item gegekomen waarin werd gevraagd waar je massakabels die op het schutbord zitten bevestigd aan moet aansluiten.
Er zijn er twee: een werd met een bout van het kleppendekselhuis verbonden, maar waar was die andere ook al weer voor?
Het gaat dus om de twee massakbeltjes die middenop het schutbord in de motorruimte hun massa kwijt raken.
('89 740 230F automaat)
Jaap
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marco
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij mijn auto zitten ze inmiddels allebei aan de bestuurderskant van het kleppendeksel, dus niet langs de verdeler, de ene achteraan en de ander wat verder naar voren. Dit omdat de Volvodokter in Vaassen niet blij was met een massakabel vlak bij de hoogspanning van de verdeler.
Voor zover ik begrijp zijn de kabeltjes met z'n tweeën om reden van redundancy.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
bedankt voor jullie snelle antwoord.
Ik wist wel dat ik het ergens gelezen had, maar kon me niet herinneren waar.
Ik was vanmiddag mijn verdeelkap en rotor aan het verwisselen en tijdens het vasschroeven van de kap viste ik eerst een massakabeltje op.
Oh, die moet naar het kleppendeksel....
Nog even voelen waar hij aan de andere kant vastzit...
Kwam er nog een kabeltje tevoorschijn! Toen was ik het even kwijt.
Ik heb anderhalve maand geleden op de sleuteldag bij Nordicar het kleppendeksel los gehad, maar weet vrijwel zeker dat ik toen geen massakabel ben tegengekomen. Dus ik denk dat ze toen al los zaten.Maar ik had niet de uitvalverschijnselen waar Ton en Gerben het over hebben.
De Volvodokter uit Vaassen zou zeker niet blij zijn geweest met mijn eerste opwelling om het tweede kabeltje aan mijn verdeelkap vast te schroeven.
Jaap
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Allebei komen ze dan uit op het schutbord.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zal te maken hebben met een ronddraaiende nokkenas en een door de pakking geisoleerd kleppendeksel?
Zei de elektronische leek
Jaap
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
van accu naar chassis
van kop naar schutboard(benzineversies)
van blok naar chassis over de motorsteun heen(diesels)
Valt er eentje uit dan wordt wordt de massa functie door een andere verbinding wel overgenomen. Op een gegeven moment wel minder betrouwbaar.
Bij uitvalsverschijnselen controleer je meest voor de handliggende.
Boordspanning: Alles wat met het chassis op massa verbonden is.........
Laadspanning: De massa verbindingen met blok en vervolgens naar dynamo.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ronddraaiende nokkenas maakt niet uit, ik denk inderdaad om niet meteen met problemen te zitten als er eentje stuk gaat (afbreekt of losraakt).Jaap_Zijpe schreef : En weet dan nog iemand de funktie van het (dubbel) aarden van het kleppendeksel?
Zal te maken hebben met een ronddraaiende nokkenas en een door de pakking geisoleerd kleppendeksel?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.