Mogelijkheid tot CV op afstandbediening?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor zover ik weet heeft ie geen alarm maar alleen een immobilizer via de sleutel.
Vind het zo raar/zonde dat zo'n complete wagen geen AB op de CV heeft.
Hoe kan ik hier achter komen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Groeten,Gerben
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Misschien is de auto wel voorbereid voor afstandbediening. En dan is het slechts een kwestie van een relais vervangen. Waarom zou je dan met zo'n setje gaan rotzooien?
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Evengoed bedankt voor de reactie Gerben.
Weet je er toevallig meer over Mathy?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn Guard II AB (zonder alarm) doet het al dik 2 jaar zonder enig probleem, zelf ingebouwdgerryberrie schreef : Ieder zijn ding en liefheb, maar dat Guard systeem Vind Ik echt vijfmaal niks.

Wel 3 à 4 keer zo duur als een gemiddeld aftermarket setje.
[edit: nog <a href="/node/35130" target="_blank">een linkje</a>]
Baseman weet er inderdaad een heleboel van en heeft ook een tester voor Guard II, maar helaas is hij hier niet zo vaak meer te vinden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is nogal wat werk als ik t zo eens lees.
Voor mij hoeft er niet per se en alarm in maar vind het zo ouderwets om de deuren te open dmv de sleutel;-)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Relais inbouwen is een kwartier werk.
Actuator/motortje in de bestuurdersdeur inbouwen is nogal een gepruts als je het voor het eerst doet, omdat het een beetje op de tast moet allemaal, maar in principe moet je dat toch ook in een uurtje wel redden.
Het meeste werk was om de juiste onderdelen te vinden voor een beetje een schappelijk prijs.
Bij mij zit er ook geen alarm in. Heb je alleen maar last van bij zo'n oude bak. Toevallig is het Guard relais wat ik heb ook 'alarmloos', maar als je er een één vindt die ook een alarm aan kan sturen werkt die ook zonder dat je sensors en hoorn hebt aangesloten. Alleen als AB dus.
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik heb zelf net begin juli een after market setje in m'n '98 940 Polar Limited Edition gezet. Toen ik eenmaal wist wat ik waar moest aansluiten was het een peuleschilletje. Binnen een half uurtje was alles ingebouwd. Ik loop alleen tegen het probleem aan dat hij niet altijd open wil gaan als ik op de knop druk. Kan zijn dat ik het originele actuator motortje in de bestuurdersdeur moet vervangen. De ontvanger reageert duidelijk wel op de afstandbediening.
Dat moet ik nog even uitzoeken, maar goed dat soort uitdagingen kunnen ook met origineel Volvo voorkomen. Het enige nadeel van het aftermarket setje vindt ik het feit dat de afstandbediening foeilelijk is.

Succes!
Peter