kentekenplaat verlichting
- V700 register
- Nieuw lid
-
wie heeft het volgende meegemaakt en heeft de oplossing?
al 1/2 Jaar dien ik steeds een kleine tik op de achterkant te geven en vrijwel direct floepen beide lampjes van de kentekenverlichting aan. onlangs de hele zaak van achter losgemaakt, alles gecontroleerd, connectors ingespoten lampfittinkjes schoongemaak maar geen onregelmatigheden gezien. De zaak weer gemonteerd en nu brand 1 lampje constant en de ander wil nog steeds aangetikt! Wat zie ik over het hoofd?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik had ook een lampje in de kentekenverlichting dat het meestal alleen deed na een bemoedigende tik tegen het venstertje. Lampje eruit, fitting schoongemaakt. Nog steeds haperen. Lampjes omgewisseld (had geen reserve), toen haperde de andere kant. Nieuw lampje erin, probleem opgelost.struis schreef : het draadje is "heel" of "kapot"
In den Haag woonde jaren geleden een lampendokter. Hij zette een kapotte gloeilamp onder spanning en ging er dan net zo lang mee zitten draaien en schudden tot hij het weer deed. Smolt het gloeidraadje weer aan elkaar. Lukte hem bijna altijd.
Rond de kersttijd kon je 's avonds zijn huis makkelijk vinden in de straat waar hij woonde. Baadde in het licht.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat dacht je....je hebt altijd het licht aan.Gooit eens wat achter in de bak.Klepje los BAM! klepje dicht .Lampje krijgt een opdonder van de klep en denkt na een paar jaar ja daag ,....ik ga maar eens stuk.!
kan het nog simpeler ?
- André Struis
- Nieuw lid
-
Die man dronk ook z'n eigen urine.............omdat het zo gezond was.Pietjeprecies schreef : In den Haag woonde jaren geleden een lampendokter. Hij zette een kapotte gloeilamp onder spanning en ging er dan net zo lang mee zitten draaien en schudden tot hij het weer deed. Smolt het gloeidraadje weer aan elkaar. Lukte hem bijna altijd.
Een lamp "slijt" en gaat dan op den duur minder licht afgeven. Op een gegeven moment is het draadje doorgesmolten. Dan is tie kapot.
Als je er een tik tegenaan moet geven om hem weer op gang te brengen, is het een fout/slecht
contact waar"schijnlijk" in de fitting. (woordgrap)
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Maar iedere keer viel de lamp weer uit. Na het vervangen van het lampje was het over ..........
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-