Originele radio of inbouw navigatie?
- V700 register
- Nieuw lid
-
De originele bigfront radio is niet aanwezig.
Het liefst houd ik de auto zo origineel mogelijk maar ik heb ook behoefte aan wat moderne techniek:
Optie 1:
Originele radio erin (bv sc805)
Externe functionaliteit toevoegen voor bv mp3 af te spelen en Bluetooth carkit. (wegwerken in dashboard kastje)
Eventueel portable navigatie voor wanneer je dat nodig hebt
Optie 2:
Moderne Dubbel DIN navigatie scherm waar veelal alle bovenstaande functionaliteiten ingebouwd zitten.
Qua kosten zit er weinig verschil. Voor een mooie bigfront sc805 ben je snel 150 euro kwijt. Losse Tom Tom + mp3 functionaliteit en je zit zo op 400 euro (wat het nieuwe systeem ook zou kosten)
Heeft er iemand ervaring met bovenstaand dillema.
Tips en suggesties zijn welkom!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Maar omdat ik mijn V90 toch veel zakelijk gebruik heb ik destijds toch voor een dubbeldin gekozen met geintegreerde navigatie en bluetooth handsfree. Dit systeem zit er nog steeds in en ik ben er nog erg tevreden over. Zie mijn <a href="/node/17483">dagboek</a>
Tegenwoordig ligt de zaak wel weer wat anders. Je kunt aan een originele Volvo dubbeldin nu een Parrot unit hangen waarmee je via de radio handsfree kunt bellen en een Ipod kunt hangen om MP3 muziek af te spelen. Navigatie kan nu ook via je telefoon. Dus ik kan mij ook goed voorstellen dat je nu deze optie kiest.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Als dubbel-DIN zou passen in m'n 945, dan kwam er dubbel-DIN navigatie in.
groetjes
Mathy
- André Struis
- Nieuw lid
-
De after market dubbel DIN radio's zit alles op en aan, voor relatief weinig geld (vind ik)
Navi in de midden console vind ik tijdens het rijden niet echt goed zicht- lees- baar.
Ik heb in m'n 945 gewoon een originele Volvo 900 radio zitten.
Gebruik dat ding alleen voor de verkeers info.
Als ik met iemand in de auto zit gaat de radio uit of zacht, liever een goed gesprek......
En, wordt niet gestolen!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gebruikt de Parrot dan de aux-in ingang van de radio, of stuur deze direct de speakers aan ? In dat laatste geval, komt er een beetje geluid/vermogen uit die Parrot ?Piet22 schreef : Je kunt aan een originele Volvo dubbeldin nu een Parrot unit hangen waarmee je via de radio handsfree kunt bellen en een Ipod kunt hangen om MP3 muziek af te spelen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nadeel van de 805 vind ik: de radio is matig (geen last van als je radio 1 of zo luistert maar BNN en de hippere zenders zijn niet om aan te horen in de randstad) en ze zijn wat lastiger in het zwart te vinden. Ook wil de CD-speler zeker niet altijd gebrande CD's doen.
Voordeel van de 805 is, dat deze zelfs in de randstad niet gejat wordt.
Al met al zou ik nu voor een modernere dubble din gaan waar alles in zit, maar dan moet deze wel een zichtbaar afneembaar front hebben.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zal wel even laten horen wat het geworden is. De foto's die ik zie van een ingebouwde "nieuwe" dubbel din navigatie zien er wel strak uit. Toch blijft het een beetje vloeken met de auto.
Ik heb overigens wel een hele lijst van de originele SC types van volvo die erin passen. Ik zou eens moeten kijken of daar qua kwaliteit nog veel verschil tussen zit.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb hier een SC805 Premium Sound System, en pas een Parrot CK3500 ingebouwd. Ging beresnel via een ISO-verloopkabelset; technisch 5 minuten, microfoon en GPS-antenne duurden natuurlijk wat langer

Het geluid gaat bij mij niet via de SC805 maar rechtstreeks naar de luidsprekers (ik denk alleen de voorsten) en de radio/CD/MP3 wordt ge-mute. Volume is meer dan ruim voldoende; ik heb op de set overigens nog geen software-update gedaan, dus waarschijnlijk is het daarna alleen maar beter...
Mocht je kiezen voor de 'originele versie', dan heb ik nog wel de SC805 PSS te koop (heb hier een SC901 klaarliggen en tijdelijk een SC801PSS) samen met een nieuw-in-box Parrot CK3500. Zul je alleen nog een oplossing moeten vinden voor de MP3.
Overigens heb ik zelf ook gekeken naar een dubbelDIN met navigatie, vooral het feit dat de meesten daarvan op Windows CE draaien vind ik wel interessant, om eventueel zelf software toe te kunnen voegen (OBD-2/torque, kilometersoftware,...). Maar dat heb ik nooit meer verder uitgezocht.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Uiteindelijk om 2 redenen:
A. Ik hoef niet bang te zijn dat eea eruit gestolen wordt
B. Het houdt de auto mooi origineel
Ik heb het volgende setje op het oog om mijn MP3/bellen probleem op te lossen: <a href=" www.motrade.nl/index.php?item=volvo&...up_id=24&lang=NL "> www.motrade.nl/index.php?item=volvo&...up_id=24&lang=NL
Dan moet ik alleen nog eens kijken hoe ik het doe met de navigatie.
Of een losse tom tom of ergens toch nog wegwerken in dashboard. Het schijnt dat je ook eea kan plaatsen in de ruimte van de asbak.