dashboard verlichting doet het wel / niet
- Stefan Juffer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-02-2012 18:19 #1091395
door Stefan Juffer
dashboard verlichting doet het wel / niet is gemaakt door Stefan Juffer
Hallo,
Vandaag stuitte ik op een vreemd probleempje bij mijn 940. Alle dashboardverlichting deed het niet, ook bij de stoelverwarming asbak ed was alles uit.
Het vreemde echter is dat als ik de lichtschakelaar op stadslicht zet dan doet alles het weer, zodra ik de schakelaar verder verzet naar dimlicht valt alles weer weg.
Tevens kwam ik er achter dan ook de verlichting zowel achter als voor het niet doet als de schakelaar naar rechts staat.
Inmiddels de zekeringen achter de asbak gecheckt en een andere lichtschakelaar erop gezet maar zonder resultaat.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Alvast bedankt,
Groeten Stefan
Vandaag stuitte ik op een vreemd probleempje bij mijn 940. Alle dashboardverlichting deed het niet, ook bij de stoelverwarming asbak ed was alles uit.
Het vreemde echter is dat als ik de lichtschakelaar op stadslicht zet dan doet alles het weer, zodra ik de schakelaar verder verzet naar dimlicht valt alles weer weg.
Tevens kwam ik er achter dan ook de verlichting zowel achter als voor het niet doet als de schakelaar naar rechts staat.
Inmiddels de zekeringen achter de asbak gecheckt en een andere lichtschakelaar erop gezet maar zonder resultaat.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Alvast bedankt,
Groeten Stefan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-02-2012 23:02 #1348001
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Noodfix
Waarschijnlijk is de rheostat doorgebrand, gebeurd vaker.
Zit achter op de tellerbak. ze zijn vaak in erg slechte staat.
Een noodfix voor als je toch moet rijden in het donker: trek het plaatje met je verlchtings-draaiknop eruit, in dat plaatje zit ook een lampje, er komen 2 draden bij dat lampje..blauw en wit.
Splits (ik dacht) de blauwe draad en zet deze aan de massa.(Controleer even, anders krijg je kortsluiting, maar ik weet 99% procent zeker dat het de blauwe is)
Nu zal alle verlichting het weer op de normale manier doen!
Maar is niet meer in felheid instelbaar en zal dus op maximale felheid branden.
Groeten,Gerben
Zit achter op de tellerbak. ze zijn vaak in erg slechte staat.
Een noodfix voor als je toch moet rijden in het donker: trek het plaatje met je verlchtings-draaiknop eruit, in dat plaatje zit ook een lampje, er komen 2 draden bij dat lampje..blauw en wit.
Splits (ik dacht) de blauwe draad en zet deze aan de massa.(Controleer even, anders krijg je kortsluiting, maar ik weet 99% procent zeker dat het de blauwe is)
Nu zal alle verlichting het weer op de normale manier doen!
Maar is niet meer in felheid instelbaar en zal dus op maximale felheid branden.
Groeten,Gerben
- Stefan Juffer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-02-2012 23:54 #1348012
door Stefan Juffer
Beantwoord door Stefan Juffer in topic Dag Gerben,
Bedankt voor je
Dag Gerben,
Bedankt voor je reactie. Het gekke is dat in de eerste stand wel alles het doet...
Maar dit lijkt me een goede oplossing en het kan goed dat de theostat is doorgebrand aangezien ik de laatste dagen een verbrande lucht rook.
Is dit trouwens een onderdeeltje die los te krijgen en monteren is? en zit dit op de tellerbak zelf of erachter?
groeten Stefan
Bedankt voor je reactie. Het gekke is dat in de eerste stand wel alles het doet...
Maar dit lijkt me een goede oplossing en het kan goed dat de theostat is doorgebrand aangezien ik de laatste dagen een verbrande lucht rook.
Is dit trouwens een onderdeeltje die los te krijgen en monteren is? en zit dit op de tellerbak zelf of erachter?
groeten Stefan
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-02-2012 23:55 #1348013
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Ouderdom.
Zit bij de 740 gewoon los op de tellerbak, is met 3 of 4 schroefjes zo los te halen.
Is dacht ik alleen Niet meer nieuw te krijgen....en een andere die net zo oud is is ook niet zo super...
Groeten,Gerben
Is dacht ik alleen Niet meer nieuw te krijgen....en een andere die net zo oud is is ook niet zo super...
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-02-2012 00:28 #1348016
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoe
Hoe zit dat bij een 940 Gerben? want de TS heeft het over een 940 en jij over een 740.
Heb jij je dimmer links naast het stuur zitten? met de klok verstelling of een losse schuif om de boel te dimmen?Die schuif kan ook kapot zijn, mischien dat ik er nog 1 heb liggen en anders even op de sloop kijken, of een oproepje plaatsen hier op het forum.
Tom.
Heb jij je dimmer links naast het stuur zitten? met de klok verstelling of een losse schuif om de boel te dimmen?Die schuif kan ook kapot zijn, mischien dat ik er nog 1 heb liggen en anders even op de sloop kijken, of een oproepje plaatsen hier op het forum.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-02-2012 08:13 #1348025
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij de schakelaar zit dus verschil ?
Dan zou ik daar beginnen.
Succes, Rolf
Succes, Rolf
- Stefan Juffer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-02-2012 23:46 #1348359
door Stefan Juffer
Beantwoord door Stefan Juffer in topic Het
lijkt me niet dat het aan het schuifje ligt aangezien die wel functioneerd wanneer ik de lichtschakelaar in de eerste stand heb.
Vanavond kwam ik erook achter dat mijn grootlicht het niet doet. hij licht wel op maar blijft er niet in hangen... word steeds gekker met die volvo!
groeten Stefan
Vanavond kwam ik erook achter dat mijn grootlicht het niet doet. hij licht wel op maar blijft er niet in hangen... word steeds gekker met die volvo!
groeten Stefan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2012 00:35 #1348365
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic groot
Groot licht blijft alleen branden als je de dim lichten aan hebt staan anders kun je alleen maar seinen, als je het vermoeden hebt dat het niet aan het schuifje licht zou je een andere licht schakelaar kunnen proberen, en anders de massa aan de linkerkant van het dashboard na te kijken.
Tom.
Tom.
- Stefan Juffer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2012 14:01 #1350234
door Stefan Juffer
Beantwoord door Stefan Juffer in topic helaas
Het probleem is nog niet verholpen.
Inmiddels 3 keer een andere rheostat geprobeerd maar zonder enig resultaat.
Ik ben bang dat ik hem toch maar moet gaan door verbinden achter de lichtschakelaar.
Of heeft iemand nog andere suggesties?
mvg Stefan Juffer
Inmiddels 3 keer een andere rheostat geprobeerd maar zonder enig resultaat.
Ik ben bang dat ik hem toch maar moet gaan door verbinden achter de lichtschakelaar.
Of heeft iemand nog andere suggesties?
mvg Stefan Juffer
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2012 14:04 #1350235
door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic JAzeker
De lichtschakelaar zelf dus verdenken, zoals Rolf ook al suggereerde.
Ik heb dit ook gehad. Draaiknop gewisseld en verholpen.
Zoek wel even de goede, ze verschillen nog wel eens met aantal pinnen of aansluitvolgorde geloof ik. Er staat dacht ik een nummer op de achterkant.
Ik heb er nog een liggen, als dat een ander is dan ik er nu in heb zitten mag je die wel overnemen.
Ik heb dit ook gehad. Draaiknop gewisseld en verholpen.
Zoek wel even de goede, ze verschillen nog wel eens met aantal pinnen of aansluitvolgorde geloof ik. Er staat dacht ik een nummer op de achterkant.
Ik heb er nog een liggen, als dat een ander is dan ik er nu in heb zitten mag je die wel overnemen.
Moderators: Jerry Stam