CT-906 Word warm eureka moment zie posting!!!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2011 17:09 #1088680 door V700 register
CT-906 Word warm eureka moment zie posting!!!! is gemaakt door V700 register
Volvisti,

Ik heb het voor elkaar gekregen dat mijn CT-906 het doet(en een mooi geluid zeg)  MAAR als hij ook maar even aan staat wordt het blok met ribbels wat achter op de radio zit loeier en loeier heet (heb al een blaar op mijn duim zitten).
Nu mijn vraag dit zal wel niet normaal zijn toch????????? heb alles aangesloten volgens de schema's en alles werkt(behalve het licht dim functie want wil van mn tellerbak afblijven) maar de rest werkt alle maal knopjes, cd, radio, lampjes, controle ledje, cd ledje, nouja alles wat er op zit doet het en de functie's dus ook,
Maar die hitte kan ik me niet plaatsen, zekeringen branden ook niet door dus geen sluiting?!?!??!?!?!?!

Tom.(die het al heel wat vind dat de spagetie boom werkt)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2011 17:34 #1327795 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan.

TGTF schreef : MAAR als hij ook maar even aan staat wordt het blok met ribbels wat achter op de radio zit loeier en loeier heet

Dat komt me bekend voor.
Ik heb er nog eentje in de schuur liggen, die vertoond hetzelfde 'gebrek', zeg maar, want goed kan het niet zijn nee.
Ik heb nog geen tijd genomen, het te onderzoeken.
De pest is, dat ie zo heet wordt, dat eventuele bedrading ervan smelt, dus is nog eens link ook.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2011 17:37 #1327796 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja
Dus voorlopig maar even uitbouwen? en de aftermarkt radio er maar weer in, want heb geen zin in sluiting en brand enzo hahaha,
Maar zou dit dan een kwaal kunnen zijn van die ct-906? hoop het niet want er zit wel een mooi zuiver geluid in, tenminste beter dan die aftermarkt radio's met mosfet dingen, want daar krijg ik geen normaal geluid uit.

Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2011 17:39 #1327797 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt.

TGTF schreef : Maar zou dit dan een kwaal kunnen zijn van die ct-906? hoop het niet want er zit wel een mooi zuiver geluid in, tenminste beter dan die aftermarkt radio's met mosfet dingen, want daar krijg ik geen normaal geluid uit.

Ik hoop het ook niet nee, want behalve mijn kenwood Mask, zijn er weinig radio's in derdaad, die zonder externe hulp, zo netjes spelen.
Ik zal hem, hoop ik, het weekend, of vanavond even, uit de schuur halen en eens zien of ik het kan traceren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2011 18:19 #1327803 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb
Ik heb even de stoute schoenen aangetrokken en dat blok heb ik even los geschroeft en dat is eigenlijk een geleleide frame zeg maar, want hij drukt op de blokken die op een print zitten, en op die 2 blokken zit een soort van folie die de boel moet geleiden, en bij mij(als je van boven af de radio bekijkt) wordt het rechter blok juist loeier heet, ik heb hem overigens niet aan gehad toen het blok met ribbels er vanaf was maar die kant wordt heel heet, de kabels verder niet en de stekker word wat warm, dus niet heet maar warm van de warmte straling.
Snap je het nog of nu niet meer hahaha.

Tom.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2011 18:54 #1327805 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Ct906
Hey Tom,
Volgens mij (dat zegt mijn hoofd iniedergeval) heb ik hier ook nog een Ct906 liggen.
Ik zal die eens aan de stroom hangen en kijken of die warm wordt.
Trouwens: Ook geen kortsluiting in je speakers? of speaker kabeltjes verkeerd aangesloten? niet te hoog vermogen speakers?Ofwel: Probeer hem eens uit, Zonder speakers, en met 1 of 2 speakers...word ie dan ook zo warm?
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2011 19:39 #1327818 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja.

gerryberrie schreef : Trouwens: Ook geen kortsluiting in je speakers? of speaker kabeltjes verkeerd aangesloten? niet te hoog vermogen speakers?Ofwel: Probeer hem eens uit, Zonder speakers, en met 1 of 2 speakers...word ie dan ook zo warm?

Neen, althans, die ik hier heb wel en het maakt dus niet uit.
Zonder speaker connector, dus alleen met prik erop, geen wisselaar, antene of versterkerkabel, wordt ie binnen 2 minuten zo warm, dat ik hem niet meer kan beetpakken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2011 19:49 #1327821 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hm
Hm, mijn CT-906 zit al een jaar of 2 in de auto, zonder problemen, rookwolken of te-hete-elektronica- of-kabel lucht. Ook tijdens langere ritten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2011 20:16 #1327825 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic yep
Net zoals bas al zegt maakt het niet uit of je de speakers er ook op hebt zitten of niet, kreng word zo heet  dat ik dus al een blaar op mn rechter duim heb zitten, pakte hem niet goed vast dus dat was even een "grmbl" momentje , Heb hem nu los gehaald en ga zo naar de bouwmarkt om wat amp dingen op te halen zodat ik die aftershit weer er in kan drukken want ik kan nog steeds niet zingen dus dat laten we wel over aan de prof's.

Maar Bas word de rechter kant bij jou ook zo warm of is het de andere kant?

Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2011 20:39 #1327829 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Same here.

TGTF schreef : en op die 2 blokken zit een soort van folie die de boel moet geleiden, en bij mij(als je van boven af de radio bekijkt) wordt het rechter blok juist loeier heet

Ik heb hem er even bij gepakt en zonder radio enkel de voedingsprint aangesloten, niks aan de hand.
Daarna zonder CD-speler, de voedingsprint weer teruggezet in de radio, niks aan de hand.
Maar, als ik hem aan zet, wordt het door jou aangegeven 'blokje', binnen 5 seconden al zo heet, dat ik hem niet meer beet kan pakken.De tekst op de print geeft aan IC391.Om precies te zijn TDA8561Q, G13604, YSH9744 2
Dit is een single-end autoradioversterker, 2 x 24 of 4 x 12 watt, dus zal wel voor de tweeters zijn.Waarom hij zo heet wordt?
Nog geen idee.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC