Linker remlicht doet het nog steeds niet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2010 12:26 #1081506
door V700 register
Linker remlicht doet het nog steeds niet is gemaakt door V700 register
Ik rijd alweer een tijdje rond met een defect linker remlicht. Verklikkerlampje op het dashboard brandt als ik rem. Kwestie van lampjes wisselen dacht ik. Ik heb er een nieuw lampje (het juiste) ingestoken, maar nog steeds niks.
Kan dit probleem worden veroorzaakt door een relais? De achterlichtblokken zijn nieuw en vrij van corrosie of vet.
Ben benieuwd.
Groet, Ad
Kan dit probleem worden veroorzaakt door een relais? De achterlichtblokken zijn nieuw en vrij van corrosie of vet.
Ben benieuwd.
Groet, Ad
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2010 12:45 #1279961
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi,
Heb je voor de rest
Hoi,
Heb je voor de rest geen narigheden ondervonden (andere lichten die mee gaan als je remt zoals knipperlichten, achteruitrij lichten, binnenverlichting, ruitenwissers, ...)?
Dit zou namelijk kunnen wijzen op een massaprobleem.
Heb je voor de rest geen narigheden ondervonden (andere lichten die mee gaan als je remt zoals knipperlichten, achteruitrij lichten, binnenverlichting, ruitenwissers, ...)?
Dit zou namelijk kunnen wijzen op een massaprobleem.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2010 15:04 #1279965
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Contactjes
Het is een kwestie van contactjesin het licht
Heb ik ook een keer gehad.
beetje bijbuigen en dan doet ie het weer.
Heb ik ook een keer gehad.
beetje bijbuigen en dan doet ie het weer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2010 15:59 #1279967
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic waarschijnlijk een massaprobleem
Heb je een trekhaak ? kijk dan ook eens of de polen van de stekker niet vergaan zijn of dat ze vol met narigheid zitten.
en als de trekhaak achteraf is gemonteerd kan het zijn dat daar de oorzaak van het probleem zit. Toen ik nog een 740 had was dit bij mij ook het geval. als ik remde en mijn knipper naar links had staan knipperde alle verlichting achter. en als ik een kar er achter had bleef het verklikkerlampje continu branden terwijl er niet eens wat aan stond.

grt Ralph
en als de trekhaak achteraf is gemonteerd kan het zijn dat daar de oorzaak van het probleem zit. Toen ik nog een 740 had was dit bij mij ook het geval. als ik remde en mijn knipper naar links had staan knipperde alle verlichting achter. en als ik een kar er achter had bleef het verklikkerlampje continu branden terwijl er niet eens wat aan stond.

grt Ralph
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2010 20:48 #1279994
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wisselen!
Als je de linker lamp EN z,n houder wisseld met de rechtermet z,n houder wat dan????

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2010 20:55 #1279996
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic laat maar
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2010 10:50 #1280143
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Linker remlicht
Hallo,
Dank voor het meedenken, maar alle suggesties leiden tot niets. Trekhaakstekker is schoon, contactjes van de fitting ook. Ik heb ze bijgebogen, maar dat maakt niks uit. Linker fitting wisselen met rechts moet ik nog doen. Er is ook geen sprake van een massaprobleem want alle andere verlichting doet het normaal.
Er zit dus geen relais? (ik ben een electro-leek)
Zucht. Ben ik nou strafbaar?
Dank voor het meedenken, maar alle suggesties leiden tot niets. Trekhaakstekker is schoon, contactjes van de fitting ook. Ik heb ze bijgebogen, maar dat maakt niks uit. Linker fitting wisselen met rechts moet ik nog doen. Er is ook geen sprake van een massaprobleem want alle andere verlichting doet het normaal.
Er zit dus geen relais? (ik ben een electro-leek)
Zucht. Ben ik nou strafbaar?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2010 11:17 #1280150
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic voorzichtig wrikken
Hoi Ad;
Ik zou toch nog een (één ) keer proberen met iemand die op de rem trapt, en dan zelf even met de lamp in zijn houdertje voorzichtig over de strips van het lamphuis ( of hoe je dat ook noemt ) heen en weer wrikken / wiebelen. Heb zelf ook wel eens gehad dat ook de kant van het lamphuis niet goed contact maakt in een bepaalde stand. Met een beetje mazzel zie je het remlichtje af en toe toch aangaan, en kun je hem in zijn goede stand fixeren.
Ik zou toch nog een (één ) keer proberen met iemand die op de rem trapt, en dan zelf even met de lamp in zijn houdertje voorzichtig over de strips van het lamphuis ( of hoe je dat ook noemt ) heen en weer wrikken / wiebelen. Heb zelf ook wel eens gehad dat ook de kant van het lamphuis niet goed contact maakt in een bepaalde stand. Met een beetje mazzel zie je het remlichtje af en toe toch aangaan, en kun je hem in zijn goede stand fixeren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2010 11:28 #1280152
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 12 volt stroomzoekertje
12 volt stroomzoekertje halen bij de Gamma en kontroleren of er wel spanning staat op desbetreffende kabeltje ?
Rempedaal blokkeren met grote schroevendraaier, dan hoef je niet altijd met z'n tweeën te zijn.
Rempedaal blokkeren met grote schroevendraaier, dan hoef je niet altijd met z'n tweeën te zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-06-2010 13:17 #1280167
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Massa?
Controleer eens de massadraad. Deze zit ergens met een oogje op de carosserie (daarom niet altijd vlak bij het achterlicht), wat na verloop van tijd wel eens durft corroderen en voor slecht contact zorgen.
Nieuw oogje er op, massapunt goed kaal schuren, terug vast maken en achteraf wat zinkspray er over. Voor de zekerheid zou je het massakabeltje compleet kunnen vervangen door een nieuw exemplaar van minstens 2.5mm².
Ik heb bij mijn vorige wagen hierdoor de gekste storingen gehad (kerstboomverlichting bij het remmen, verklikkerlicht van de mistlichten die aanging tijdens het remmen, dashboardverlichting die aan ging tijdens het remmen, maar ook bijvoorbeeld de interieurverlichting die spontaan ging meeknipperen met de knipperlichten!)
groetjes,
Isabelle
Nieuw oogje er op, massapunt goed kaal schuren, terug vast maken en achteraf wat zinkspray er over. Voor de zekerheid zou je het massakabeltje compleet kunnen vervangen door een nieuw exemplaar van minstens 2.5mm².
Ik heb bij mijn vorige wagen hierdoor de gekste storingen gehad (kerstboomverlichting bij het remmen, verklikkerlicht van de mistlichten die aanging tijdens het remmen, dashboardverlichting die aan ging tijdens het remmen, maar ook bijvoorbeeld de interieurverlichting die spontaan ging meeknipperen met de knipperlichten!)
groetjes,
Isabelle
Moderators: Jerry Stam