Mistlampen blijven aan!?
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

Mijn vrouw belde mij vanochtend vanaf haar werk dat bij Skepp de mistlampen aan de voorzijde niet meer uit wilde.
Het groene lampje op de schakelaar (dubbele schakelaar voor voor en achter) bleef ook branden, ondanks dat de sleutel uit het contact was.
Alle pogingen om schakelaars ed. te draaien dan wel in te drukken hadden geen resultaat. Uiteindelijk heeft ze op mijn advies zekering 7 er maar uit getrokken en toen waren ze uit.
Wat zou hier aan de hand kunnen zijn? Ik bedoel, hoe kunnen lampen blijven brande terwijl de sleutel uit het conatct is en de lichtschakelaar van het dimlicht op de normale (naar rechts) stand staat?

GG,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Succes!
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Dat dacht ik ook, maar die zou toch spanningsloos moeten worden als je je contact uit hebt?Gica schreef : Ik verdenk de schakelaar. Meten is weten.....
Succes!
Ik zat zelf te denken aan een relais wat vast blijft zitten.

GG,

- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Dat denk ik ook en als je het relais er uit haalt, voel dan even met een los(male) kabelschoentje of alle vier contacten van het voetje wel goed knellen(weerstand bieden). Als je nl het relais erin duwt voel je niet of alle vier de contacten goed contact maken. En als je een hoop electrische ellende voor wilt zijn doe je dit vooral ook met je dimlichtrelais en benzinepomprelais en als je veel tijd hebt....allen. Dit is ècht een vaak voorkomend probleem bij alle types.Miquelangelo1969 schreef :
Dat dacht ik ook, maar die zou toch spanningsloos moeten worden als je je contact uit hebt?Gica schreef : Ik verdenk de schakelaar. Meten is weten.....
Succes!
Ik zat zelf te denken aan een relais wat vast blijft zitten.
GG,
Waarschijnlijk dat door slecht contact in het voetje de contacten van je relais blijven plakken(verbrandt) Ik acht de kans van een lekstroompje als oorzaak vele malen kleiner.

- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat was mijn eerste reactie ook, en daarnaast vraag ik me af of het lamp-kapot wellicht ook roet in het eten kan gooien.Miquelangelo1969 schreef : Ik zat zelf te denken aan een relais wat vast blijft zitten.
En, niet te vergeten een contactslot?
Maar ging ie op stand 0 ook niet uit? Want in stand 0 mogen de mistlichten helemaal niet branden, als ze dat wel doen, zit het in de hoek van het mstlampcircuit
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik ga morgen maar eens de relaitjes schoonmaken en inspecteren op losse contacten.

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Vreemd hoor.Vastgesmolten relais lijkt me dan het meest waarschijnlijk.Die moet je dan dus horen tikken als je zekering 7 weer terug prikt. Doet ie dat niet, relais stuk, doet ie dat wel, .....tsja, dan is het niet dat relais, zeg maar....Miquelangelo1969 schreef : De mistlampen (aan de voorzijde) bleven in elke situatie aan, dus schakelaars (zowel dimlichtschakelaar als mistverlichtingschakelaar) in andere standen zetten hielp niets, contact was uit en de sleutel eruit.

schakelaar uit en aan maakte niet uit maar met contact aan motor starten lukte het wel.
relay heb ik toen open gemaak en bleek een zwaar punt in te zitten.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Die controleert toch alleen dimlicht, achterlicht en remlicht? Of vergis ik me.Baseman schreef : ...daarnaast vraag ik me af of het lamp-kapot wellicht ook roet in het eten kan gooien.
groetjes
Mathy