tellerunit eruit maar wat nu?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Valt er nu iets te meten want visueel zie ik geen gekke dingen. Is die printplaat uberhaupt te repareren of kan ik beter op zoek naar een nieuwe unit?
Voorlopig laatste vraag: ik vermoed dat de ongebruikte stekker die uit de kabelboom komt voor een buitentemp sensor is. Kan dit kloppen?
Ik hoor het graag!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dit soort vragen zijn alleen te beantwoorden wanneer je een foto'tje plaatst van deze stekker.Gica schreef : Voorlopig laatste vraag: ik vermoed dat de ongebruikte stekker die uit de kabelboom komt voor een buitentemp sensor is. Kan dit kloppen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-

Bedankt voor de moeite alvast!
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is het niet mogelijk om dat paneel te laten zitten waar het zit en op een handiger punt een nieuw massapunt te maken?henk 940LPT schreef : Zeker weten doe ik het niet, maar ik denk dat de massa achter het paneel op de A stijl, links van de voeten van de bestuurder, zit. Schopplaat eruit (boven je knieën), 2 schroefjes in het paneel los. VOORZICHTIG het paneel eruit halen, let met name op het dunne reepje dat omhoog loopt langs de zijkant van het dashboard. Met dit koude weer breekt Volvo plastic helaas erg snel.
- V700 register
- Nieuw lid
-

Succes.
Heb er verder geen belang bij, hierbij de website van de meneer in kwestie; www.ets1.nl
- V700 register
- Nieuw lid
-
Post even het nummer van de tellerbak, dan kijk ik even of ik die nog heb liggen.Nummer, 7-cijferig, wat op de print-'plaat' staat mag natuurlijk ook, eigenlijk beter.Gica schreef : Is die printplaat uberhaupt te repareren of kan ik beter op zoek naar een nieuwe unit?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kan, maar zou ik niet doen. Aangezien je de massapunten niet zichtbaar in het interieur moet hebben, moet je het nieuwe punt ook ergens achter "verstoppen" zodat je werk blijft houden als je er eens bij moet zijn. Bovendien moet je dan ergens op een nieuwe plek de lak/bescherming van de auto afkrabben om goed contact te maken. Is wel in het interieur natuurlijk, maar fan zou ik er niet van zijn. Verder zitten links van de voeten nog een paar meer massa's aangesloten. Wat daar allemaal precies op aangesloten zit weet ik zo niet, dacht wat andere instrumenten/verlichting massa's. Die zou ik het liefst op één plek aan de auto willen hebben zodat ze allemaal even goed (of slecht) massa maken. Dan krijg je geen wazige storingen dan met zwerfstromen tussen de originele en zelfgemaakte massapunten omdat die niet even goed verbonden zijn met massa. Storing zoeken is ook makkelijker als alles nog origineel aangesloten is zoals op de schema's staat.MaGNeT schreef : Is het niet mogelijk om dat paneel te laten zitten waar het zit en op een handiger punt een nieuw massapunt te maken?