snelheidssignaal

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2009 22:00 #1077459 door V700 register
snelheidssignaal is gemaakt door V700 register
Kan iemand mij vertellen hoeveel weerstand de snelheidssignaal sensor moet hebben. De snelheidsmeter werkt namelijk niet meer van m`n 940.
bvd  Kale-leo

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2009 08:37 #1253691 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic snelheidsmeter 940
Tellerset kan een defect hebben en is snel vervangen, (2 schroefjes, een paar stekkertjes) maar kan ook wel vuil op de connectoren of in de teller zelf zijn. Maar ik denk dat de motor de boosdoener is, gezien het feit dat alleen de snelheidsmeter het niet doet toch?
Als de kilometerteller het ook niet doet dan zou het ook de sensor op de achteras kunnen zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2009 09:24 #1253695 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik begrijp de reactie van RVL niet helemaal. Er zit toch geen motor in de teller, anders dan die voor de totaalstand en dagteller ? Dan zou de snelheidsmeter het gewoon doen.Waarschijnlijk doet de snelheidsmeter het niet goed. Meestal ligt het aan een defect bij/rond de stekkerverbinding bij de achteras. Of het ding door te meten is weet ik niet, sensor is een contactloze sensor (inductie). Mogelijk kun je de "ontvanger" wel doormeten maar wat de weerstand moet zijn weet ik niet.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2009 11:48 #1253714 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic snelheidsmeter
Henk

Sorry je hebt gelijk ik was net met een soortgelijk topic elders bezig en haalde de kilometerteller (met afgebrokkelde tandjes) en snelheidsmeter door elkaar.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2009 14:08 #1253736 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ABS?
Hallo Leo
Zit er ABS op de auto? ABS maakt namelijk gebruik van dezelfde sensor op de achteras. Krijg je geen melding (lampje aan) dat er met je ABS iets mis is, dan heb je of geen ABS of de sensor op de achteras is OK.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2009 19:10 #1253781 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic of... defecte teller
Want dat heb ik gehad. Onlangs laten fixen, en hij werkt echt weer perfect!
Misschien herken je dit: Bij mij begon het met een dansende kilometerteller. Stond ik voor een roodstoplicht. Zag ik in mijn ooghoek ineens dat ie van 0 naar 250 naar 0 schoot. Dan denk je eerst dat er in je hoofd iets fout gaat, hahaha. Zag ik dat echt? Maar het lag aan de teller, niet mijn hoofd. (scheelt weer) Hij begon het vaker te doen, vooral na lange ritten. Vervolgens bleef de teller hangen op 100 km/u voor een rood stoplicht en op 30 km/u op de snelweg. Fijn!
Dus heb ik de unit weggebracht en laten fixen. In Oosterhout zit iemand die dat doet. Je kan ook de tellerunit naar hem opsturen. De 940 heeft namelijk -heeft hij mij verteld- connectoren die gaan lekken en dan de soldeerpuntjes beschadigen waardoor er de stroompjes niet meer fatsoenlijk doorkomen. Hij maakt alles schoon en soldeert alles netjes zoals het hoort te zijn.
Succes!
Niels

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2009 19:19 #1253783 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Stekkers = lekkers
Hallo Niels
Zijn dat niet de condensatoren die gaan lekken, i.p.v. de connectoren?
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2009 19:37 #1253794 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic soldeerpunten
Hoi
Ik heb dit een keer gehad bij mijn 245 ik heb de klokkenunit gedemonteerd alle soldeerpunten een keer gesoldeerd met hars tin.
En alles werkte weer.
 Gr John

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2009 19:43 #1253797 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beter
Tin met harskern lijkt me stukken beter dan de oude S39 bij deze flexibele printplaten...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2009 20:37 #1253813 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niels bij  mij deed de
Niels
bij  mij deed de snelheidsmeter/km teller/dagteller ineens niets meer, de rest van de combi-klok werkt gewoon naar behoren.
Heb de sensor los genomen van het cardan ,de stekker gecontroleerd maar deze ziet er erg goed uit , ook aan de bedrading geen breuken te zien.
Toen de sensor gemeten dit is inderdaad een inductie gever waar dus een spoeltje in zit met een magneet om een spanning op te wekken, maar kan nergens een waarde vinden , De weerstand van deze spoel is nu oneindig dus waarschijnlijk kaduuk,
in ieder geval bedankt voor je reactie  Leo

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC