Zekering achterruit / spiegel verwarming brand door (960, 95)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2009 20:35 #1076403
door V700 register
Zekering achterruit / spiegel verwarming brand door (960, 95) is gemaakt door V700 register
Heren,
Het probleem was al even bekekend, en ook tijdelijk opgelost maar nu dus weer. Mijn spiegel en achterruit verwarming deed het niet meer (al enkele maanden) maar het was nooit nodig dus nog niet echt aandacht aan besteed.
Vorgige week de zekering eruit gehaald (25A) en deze bleek kapot. Simpel op te lossen, maar hoezo gaat die zekering stuk. Na vervangen brandde de lamp weer en werkte alles naar behoren (afgaand op het branden van de rode indicatie).
Maar nu is de zekering alweer stuk. Maar deze gaat dus blijkbaar niet direct kapot. Doormeten van spiegels en achterruit staat al op het programma, maar als iemand soortgelijke ervaringen heeft gehad en meteen met de oplossing aan komt...heel graag!
Even een offtopic ode aan de 960, wat is het toch een fijne bak zeg!

Het probleem was al even bekekend, en ook tijdelijk opgelost maar nu dus weer. Mijn spiegel en achterruit verwarming deed het niet meer (al enkele maanden) maar het was nooit nodig dus nog niet echt aandacht aan besteed.
Vorgige week de zekering eruit gehaald (25A) en deze bleek kapot. Simpel op te lossen, maar hoezo gaat die zekering stuk. Na vervangen brandde de lamp weer en werkte alles naar behoren (afgaand op het branden van de rode indicatie).
Maar nu is de zekering alweer stuk. Maar deze gaat dus blijkbaar niet direct kapot. Doormeten van spiegels en achterruit staat al op het programma, maar als iemand soortgelijke ervaringen heeft gehad en meteen met de oplossing aan komt...heel graag!
Even een offtopic ode aan de 960, wat is het toch een fijne bak zeg!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2009 07:47 #1247366
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Zekering achterruit/spiegelverwarming
Sjaap,
Check het relais eens dat was bij mij de boosdoener (knopje, relais + lampjes) in één behuizing, achter/in het paneel rechts van het stuur.

Check het relais eens dat was bij mij de boosdoener (knopje, relais + lampjes) in één behuizing, achter/in het paneel rechts van het stuur.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2009 13:01 #1247389
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat moet ik daar aan
Wat moet ik daar aan checken?
Ook zonder zekering hoor ik hem tikken, maar geen lamp of respons in de zin van een werkende verwarming.
Ook zonder zekering hoor ik hem tikken, maar geen lamp of respons in de zin van een werkende verwarming.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-09-2009 18:16 #1247993
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmm, het probleem groeit. Nu
Hmm, het probleem groeit. Nu is de zekering van de spiegels, achterruitwisser en temperatuurmeter er ook uit. Net vanavond in de regen met de wisser aan.
Zal wel even moeten kijken naar de kabeldoorvoer van de achterklep denk ik, want nu dus twee achterklep gerelateerde dingen.
Zal wel even moeten kijken naar de kabeldoorvoer van de achterklep denk ik, want nu dus twee achterklep gerelateerde dingen.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-09-2009 08:35 #1248084
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Groeiende problemen
Sjaap,

Al lekker met soldeerbout en tape aan de slag geweest ? Of was dat het niet?

Al lekker met soldeerbout en tape aan de slag geweest ? Of was dat het niet?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-09-2009 12:29 #1248112
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee nog niet. Zo ernstig WAS
Nee nog niet. Zo ernstig WAS het probleem nog niet en nog geen tijd voor gevonden. Maar nu begint t wel echt vervelend te worden, dus op jacht.
Maar...t kan ook nogsteeds in de spiegels zitten omdat beide uitgevallen groepen een relatie hebben met spiegels en de achterruit/klep. Vermoed toch echt de achterklep ervan, omdat ik de electrische spiegels niet heb gebruikt.
Maar...t kan ook nogsteeds in de spiegels zitten omdat beide uitgevallen groepen een relatie hebben met spiegels en de achterruit/klep. Vermoed toch echt de achterklep ervan, omdat ik de electrische spiegels niet heb gebruikt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-10-2009 13:01 #1248646
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Even een update voor de
Even een update voor de geinteresseerden.
Gisteren de buitenspiegel en de spiegel zelf verwijderd. De kabelschoentjes van de verwarming lagen gezellig tegen elkaar aan, dus daar komt de achterruitverwarming storing vandaan. Maar opnieuw aansluiten van de draden bleek het probleem niet op te lossen. Nogsteeds doorbrandende zekeringen op achterruit, en spiegelverstelling. Ook geen beschadigde kabels ofzo in de doorvoer naar en in de spiegel.
Ik vermoed dat er ergens kabels aan elkaar zijn gesmolten, maar dan in het deurpaneel of nog verder op in het systeem.
Gisteren de buitenspiegel en de spiegel zelf verwijderd. De kabelschoentjes van de verwarming lagen gezellig tegen elkaar aan, dus daar komt de achterruitverwarming storing vandaan. Maar opnieuw aansluiten van de draden bleek het probleem niet op te lossen. Nogsteeds doorbrandende zekeringen op achterruit, en spiegelverstelling. Ook geen beschadigde kabels ofzo in de doorvoer naar en in de spiegel.
Ik vermoed dat er ergens kabels aan elkaar zijn gesmolten, maar dan in het deurpaneel of nog verder op in het systeem.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-10-2009 13:26 #1248647
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Misschien
Is er geen mogenlijkheid dat er ooit iets extra op die zekering is aangesloten, waardoor de zekering nu te zwak is, en dan na een tijdje doorbrand?
bij kortsluiting zou hij er gelijk uit moeten springen, en niet een poos later
Gr,
Gerben
bij kortsluiting zou hij er gelijk uit moeten springen, en niet een poos later
Gr,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-10-2009 20:51 #1248714
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vergeten te vermelden, beide
Vergeten te vermelden, beide zekeringen slaan na 1- hooguit 2 seconden door. Je hoort t zelfs...

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-10-2009 21:40 #1248726
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic HOeveel
Hoeveel stekkertjes/AMPtjes zitten er onder de betreffende zekering ? Als het meer dan één zijn kun je nog proberen welke het is door ze er allemaal af te halen en één voor één terug te zetten en te kijken wanneer ze eruit springen. Anders punt van vertakking opzoeken en daar splitsen. Als de boel in serie staat werkt het natuurlijk niet, maar dat verwacht ik niet. Kabel volgen dus.
Moderators: Jerry Stam