Stadslichten voorzijde Volvo 960 branden niet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2009 13:53 #1072538
door V700 register
Stadslichten voorzijde Volvo 960 branden niet is gemaakt door V700 register
Beste mensen,
Ik heb een Volvo 960 Estate automaat de 3.0 liter motor uit 1995. Bij de APK keuring bleken beide (!) voorste stadslichten niet te branden. De lampjes heb ik reeds vervangen en heb gemeten dat er op de beide lampjes (links en rechts) geen stroom toevoer is. De achterste stadslichten (achterlichten) branden wel gewoon als ook de kentekenplaatverlichting. De twee zekeringen (in de motorruimte achter het luchtfilter) voor de stadlichten links en rechts afzonderlijk werken prima. Dus de stroomtoevoer daar naartoe werkt gewoon.
Ik vind het bijzonder dat juist beide voorste stadslichten geen stroom krijgen. De stadslichten zijn juist links / rechts gescheiden en niet voor / achter. En daarnaast zijn de zekeringen in orde.
Kan iemand me verder helpen?
Alvast bedankt voor jullie reacties,
Bert
Ik heb een Volvo 960 Estate automaat de 3.0 liter motor uit 1995. Bij de APK keuring bleken beide (!) voorste stadslichten niet te branden. De lampjes heb ik reeds vervangen en heb gemeten dat er op de beide lampjes (links en rechts) geen stroom toevoer is. De achterste stadslichten (achterlichten) branden wel gewoon als ook de kentekenplaatverlichting. De twee zekeringen (in de motorruimte achter het luchtfilter) voor de stadlichten links en rechts afzonderlijk werken prima. Dus de stroomtoevoer daar naartoe werkt gewoon.
Ik vind het bijzonder dat juist beide voorste stadslichten geen stroom krijgen. De stadslichten zijn juist links / rechts gescheiden en niet voor / achter. En daarnaast zijn de zekeringen in orde.
Kan iemand me verder helpen?
Alvast bedankt voor jullie reacties,
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2009 14:28 #1228184
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch zekering?
Heb je zekering nummer 8 nagekeken in de hoofdzekeringbox die ergen bij de accu uithangt?
Of heb jij een 960T1, nee toch?Welk modeljaar is jouw 960, dat is eigenlijk de vraag.Hoe goed je erin thuis bent weet ik niet, maar heb je een 940-achtige 960, of heb je een V90-achtige 960.Of stuur me even je kenteken of VIN(chassisnummer) dan kan het niet meer missen.
Of heb jij een 960T1, nee toch?Welk modeljaar is jouw 960, dat is eigenlijk de vraag.Hoe goed je erin thuis bent weet ik niet, maar heb je een 940-achtige 960, of heb je een V90-achtige 960.Of stuur me even je kenteken of VIN(chassisnummer) dan kan het niet meer missen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2009 20:37 #1228257
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nog eens lezen Bas
Het kan zekering 8 zijn van de hoofdzekeringenbox maar ook zekering 10 en 11 bok de box die naast de linker voorpoot zit.
Overigens dacht ik te zien dat er nog een relaiscintact tussen zat direct na zekering 8, geschakeld door het contact.
Overigens dacht ik te zien dat er nog een relaiscintact tussen zat direct na zekering 8, geschakeld door het contact.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2009 23:25 #1228307
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beste Mark,
Hoofdzekering 8
Beste Mark,
Hoofdzekering 8 is het niet. Dat heb ik zojuist nagekeken. Alle hoofdzekering (die bij de accu) zijn in orde. Zekeringen 10 en 11 bij de linkerveerpoot werken ook prima ... op de achterlichten. De stadslichten aan de voorzijde doen NIET mee.
Zijn er relais die iets in relatie tot alleen de voorste stadslichten schakelen?
Met vriendelijke groet,
Bert
Hoofdzekering 8 is het niet. Dat heb ik zojuist nagekeken. Alle hoofdzekering (die bij de accu) zijn in orde. Zekeringen 10 en 11 bij de linkerveerpoot werken ook prima ... op de achterlichten. De stadslichten aan de voorzijde doen NIET mee.
Zijn er relais die iets in relatie tot alleen de voorste stadslichten schakelen?
Met vriendelijke groet,
Bert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2009 20:58 #1228397
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schema
Ik heb een schema voor jou. Als ik je privemailadres kan krijgen via een PB, zal ik je dat toesturen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2009 21:01 #1228399
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Massa?
Of een geflipt alarmsysteem? lichtschakelaar?

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2009 21:12 #1228402
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog niet gevonden
Alvast bedankt voor alle reacties tot nu toe. Alleen heb ik het probleem nog niet gevonden.
Alarm heb ik niet, dus dat kan het niet zijn.
Ook de lichtschakelaar werkt naar behoren, anders zouden de achterste lichten op de stand Stadslicht ook niet branden en zouden zekeringen 10 en 11 bij veerpoot in motorruimte ook geen spanning krijgen.
Het lijkt alsof er ergens tussen de zekeringkast voor in de motorruimte en de verbinding naar de voorste stadslichten wat mis is. Nu kan ik me voorstellen dat er ergens een slechte verbinding is, slechte massa of gebroken draad. Maar aangezien de ene zekering voor de linkerkant en de andere voor de rechterkant is, lijkt het me zo goed als onmogelijk dat er hetzelfde aan de hand is zowel links als rechts.
Graag had ik nog meer tips over waar te zoeken.
Met vriendelijke groet,
Bert
Alarm heb ik niet, dus dat kan het niet zijn.
Ook de lichtschakelaar werkt naar behoren, anders zouden de achterste lichten op de stand Stadslicht ook niet branden en zouden zekeringen 10 en 11 bij veerpoot in motorruimte ook geen spanning krijgen.
Het lijkt alsof er ergens tussen de zekeringkast voor in de motorruimte en de verbinding naar de voorste stadslichten wat mis is. Nu kan ik me voorstellen dat er ergens een slechte verbinding is, slechte massa of gebroken draad. Maar aangezien de ene zekering voor de linkerkant en de andere voor de rechterkant is, lijkt het me zo goed als onmogelijk dat er hetzelfde aan de hand is zowel links als rechts.
Graag had ik nog meer tips over waar te zoeken.
Met vriendelijke groet,
Bert
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2009 21:14 #1228405
door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Draadjes....
Misschien een hele ouderwetse manier, maar je zou ook gewoon eens de draadjes vanaf de knippers kunnen volgen en kijken vanaf waar je spanning hebt!

GG,

GG,

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2009 22:00 #1228419
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verstuurd
Schema is onderweg Bert.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-02-2009 00:33 #1228536
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor nood maar draadjes getrokken vanaf de zekeringen
Vandaag maar weer even gezocht omdat ie voor de APK moest. Spanning staat op de zekeringen in de motorruimte (bij de veerpoot bestuurderszijde). Vanaf zekering 10 en 11 gaan er witte draadjes naar de stadslichten die goede massa hebben. De witte draadjes verlaten de zekeringen met stroom. We hebben ze niet helemaal gevolgd naar de lampjes, maar het zou ook wel heel raar zijn als de draadjes naar beide lampjes allebei ergens een breuk of onderbreking hebben.
Worden de stadslichten ergens geschakeld met een relais na de zekeringen 10 en 11. En dat mag dan geen invloed hebben op de achterlichten want die branden beide kanten wel.
Voor nood met extra draadjes brand het nu wel. Waardoor nieuwe APK mogelijk was. Ik wil die draadjes niet laten zitten, want ik krijg zo de beschermkapjes niet op de koplamphuizen.
Bedankt voor het toezenden van de schema's.
Ik sta nog open voor tips.
Mvg,
Bert
Worden de stadslichten ergens geschakeld met een relais na de zekeringen 10 en 11. En dat mag dan geen invloed hebben op de achterlichten want die branden beide kanten wel.
Voor nood met extra draadjes brand het nu wel. Waardoor nieuwe APK mogelijk was. Ik wil die draadjes niet laten zitten, want ik krijg zo de beschermkapjes niet op de koplamphuizen.
Bedankt voor het toezenden van de schema's.
Ik sta nog open voor tips.
Mvg,
Bert
Moderators: Jerry Stam