6CD wisselaar geeft "E-02" [nwe update: nu "E-05"]
- V700 register
- Nieuw lid
-
toen ik vanochtend naar mijn (Alpine ??) 6CD wisselaar wilde luisteren gaf het display "E-02". Dat E voor error staat lukte nog wel, bij die "02" was het lastiger. Even gegoogled, er blijken een soort universele codes voor te zijn. Op de site van Kenwood (ik weet, geen Alpine) onderstaand lijstje gevonden (zie <a href=" www.kenwood.nl/support/veelgestelde_vragen/ ">hier bij Kenwood):
- E-00: Poor cable connection
- E-01: Magazine not properly set in changer
- E-02: No disk in magazine
- E-03: CD does not have selected track number
- E-04: Disk is dirty, upside down or unreadable
- E-10: No data is recorded on the MD. The player plays the next disc automatically
- E-99: Changer malfunction, disc may be caught in machine or changer requires service.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er zit een cd vast in de behuizing, of de sensor die dat moet constateren is verbogen of afgebroken.Schroef de behuizing maar open, waarschijnlijk zit er eentje in de speler, die je denk ik als verloren kan beschouwen.Voorzichtingheid is geboden trouwens veertjes en schroefjes genoeg.
Overigens, er kunnen ook twee cd's in 1 laatje zitten, dan mist er ook 1, volgens de spelert, maar vinden kan ie hem niet, E-02 dus.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Prik eraf is wel handig, als je gaat schroeven.Als ie eenmaal open ligt kun je de stekker er wel weer in doen, om te kijken of ie de CD weer uitspuugt.Meestal blijft ie door warmte aan de centreerschijf hangen, komt dan niet terug in de lade. De wisselaar weet dat er een CD in ging, maar er niet meer uitkomt. Error. Overigens zegt dat dus niet specifiek iets over CD 2, maar is het een eerror code die net zo goed voor cd 5 kan gelden.
Bij de SC-900 die ik voor een matsprijs gekocht had, was dit ook. Ik had er drie CD's uit gevist. Helaas door in de CD de kniptang te zetten en de stukken eruit te schudden, zo vast zaten ze.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij mij viel het mee gelukkig. Bovenkant verwijderd (2 schroefjes aan beide zijkanten, 3 aan de achterkant). Zijkanten een beetje openbuigen zodat de gaatjes niet meer achter de busjes in de zijkant steken (bij de H en V). Plastic voorkant verwijderd door de kliknokken aan de zijkanten een beetje open te buigen. Onderkant verwijderd (4 schroefjes). Op de achterkant recht omhoog gezet, met de voorkant naar me toe. Door aan het linker witte tandwiel te draaien (rechtsom, met de klok mee) kon ik het hele CD loopwerk omhoog bewegen. Hierbij ging de "klem" die de CD aan de bovenkant neerdrukte ook open. Op de onderkant gezet. Aan de achterkant zit een klein motortje met een wit wormwieltje. Aan het wormwieltje gedraaid, de CD werd hierdoor tussen 2 rolletjes door naar buiten "gespuugd". Montage in omgekeerd volgorde. CD dus gered (was kopietje) door het mechaniek met de hand te helpen. De boel zat niet geblokkeerd. Ik sluit m straks eerst zonder cassette aan zodat eea zijn beginpositie (heb natuurlijk lekker zitten draaien) terug kan vinden zonder schade. Dan casette er weer in en kijken hoe lang het goed gaat....Baseman schreef : Helaas door in de CD de kniptang te zetten en de stukken eruit te schudden, zo vast zaten ze.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Suggesties zijn van harte welkom !
- V700 register
- Nieuw lid
-
Even rondgekeken naar sensoren/microswitches. Een zender/ontvanger lichtsluis gevonden die tussen magazijn en afspeelpositie kijkt, wellicht of de CD helemaal in het magazijn of al helemaal op de afspeelpositie is. Beiden schoongeveegd met een wattenstaafje, het leek alsof er bij de onderste een haartje/pluisje zat. Verder nog een metalen heveltje gevonden wat weer een microswitch schakelt. Deze zag er netjes uit, durfde deze niet zomaar te verbuigen. Eerst maar eens kijken of die zekeringhouder en het schoonmaken van de lichtsluis brengen. Dus, eerst maar een zekeringhouder scoren en aansolderen, dan meer weer monteren en kijken wat er gebeurt. Voor Bas nog even een fotootje gemaakt van de stekker die aan de wisselaar zit tbv de besturing, foto staat inmiddels op <a href="/node/24051" target="_blank">deze</a> fotopagina.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Elke keer tussen aansluiten de radio "NO CHGR" op het display laten zetten (zonder wisselaar eraan toch op CHGR drukken". Volgens mij onthoudt de radio de wisselaar (en foutcodes) net zolang totdat de radio op een gegeven moment geen wisselaar meer vindt. Als je een wisselaar met foutcode op de radio had aangesloten en opeens een nieuwe aansluit is de kans dus groot dat de radio nog steeds niet wil omdat de foutcode van de andere wisselaar nog in het geheugen staat. Maar goed, dat is dus te resetten door zonder wisselaar op het knopje te drukken. Zal m nog eens open maken, kijken of ik nog ergens iets kan vinden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Succes Henk, en als je op een punt komt dat je het zat bent en hij de kliko in dreigt te gaan, dan weet je me wel te vinden.henk 940LPT schreef : Zal m nog eens open maken, kijken of ik nog ergens iets kan vinden.