Volvo guard: ab defect bij terugkomst
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar wat kan de ANWB doen als het echt niet meer te verhelpen is? Of wat kan ik zelf, vermoedelijk zonder gereedschap, in de regen en balend als een beest?Het Volvo guard boekje geeft geen uitsluitsel, maar het moet op de een of andere manier toch te doen zijn?
Als iemand het weet dan graag een mailtje naar jp AT e57.nl want het lijkt me niet slim om dat hier ter plekken te publiceren. Ik neem aan dat de meesten van ons de auto zelf willen gebruiken >)
Alvast bedankt voor het meedenkenken
JP
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Of het erger is weet ik niet maar: In Kiel op de boot naar Zweden, dat doen we al 20 jaar 2x per jaar, niks aan de hand, maar, en dat hebben we nog nooit meegemaakt, we komen zo te staan dat we er als eerste gaan afrijden de volgende morgen.
Dat dachten we in ieder geval, maar de AB weigerde alle dienst in Göteborg, alarm MET claxon en niet starten. Ik spreek zweeds en vraag het Stena personeel mij een duwtje te geven en op die manier hobbelen we naar beneden.
In een hoek op het haventerrein komt er iemand van Stena naar ons toe en vraagt of hij kan helpen en ik leg hem uit wat er aan de hand is, hij begint te lachen en zegt opgelost!
Er komt een klein schroevendraaiertje bij , de AB wordt opengeschroefd de batterijen tussen een zakdoek schoongevreven, de boel wordt weer in elkaar gezet en alles werkt weer.
Ik heb later thuis de AB weer uit elkaar gehaald, het printplaatje met remmenreiniger bespoten en schoon geblazen het huis van de AB in de vaatwasser gestopt, stof geleidt!, alles in elkaar gezet en NOOIT meer last gehad.
Ton.
- V700 register
- Nieuw lid
-
zie vorig draadje.
ook voor de foto van mijn AB
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ben al wel in de weer om de LED's te testen, maar ben daar niet verder mee gekomen. Zowel de goede als de kapotte gaven geen weerstand aan, Het is een zendertje met 1 drukknop, donkergrijs in een grijs huis, met rode "pakking" en kruiskopschroefje van een 945 uit 1995.
Is remmenreiniger niet agressief naar de lak en soldeerverbindingen van de printplaat? Begrijp dat je het al een paar jaar geleden had gedaan, dus het zou gevaarloos moeten zijn?
Enfin, binnenkort een soldeerpen op de kop tikken, ledje en solderen maar.... Eerst de kapotte maar proberen

Bedankt voor het meedenken!
JP
(Die dus nog steeds niet weet hoe dat ding wordt gedeblokkeerd bij kapot of verloren handzendertje; hoop dat in noodgevallen de ANWB man er weg mee weet)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een LED is een Light Emitting Diode, en die heeft geen weerstand, laat staan dat je dat kunt meten in gemonteerde toestand.Wat voor maat LED zit er trouwens in? Kun je de diameter van het bovendeel (dus zonder het randje) eens opmeten en posten?JP Elverding schreef : Ben al wel in de weer om de LED's te testen, maar ben daar niet verder mee gekomen. Zowel de goede als de kapotte gaven geen weerstand aan
Ik stuur tevens een berichtje.
- V700 register
- Nieuw lid
-
je hoort bij de auto een boekje te hebben gekregen waarin Volvo Guard staat beschreven.
je hoort ook een rode en een zwarte programmeersleutel erbij te hebben gekregen. hiermee worden de frequenties/codes van de AB's en de Volvo Guard ontvanger op elkaar in geprogrammeerd.
In het boekje staat de procedure beschreven hoe dit moet worden gedaan. DIT is ook wat je moet doen als je de auto niet meer aan de praat krijgt. Je kan nl. de auto weer aan de gang krijgen d.m.v. de herprogammeer actie. Hiervoor MOET je dus wel de herprogrameersleutel bij je hebben!
Wanneer is (her) programmeren nodig?
* Als je een extra AB erbij hebt gekocht bv voor een 2de of 3de bestuurder),
* als de auto langere tijd met de accu losgekoppeld heeft gestaan (het geheugen van de Volvo Guard unit raakt dan leeg net als bij je auto radio als deze je pre-sets verliest.
Het stopcontactje voor de rode/zwarte stekker zit (in ieder geval bij mijn auto) IN het dashboardkastje.
- Martin Deckers
- Nieuw lid
-
Groet Martin
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Dat ziet er heel anders uit dan het volvo-euro alarm waar Martin een PDF van stuurde.
Ik heb dus GEEN programmeersleutel en ik heb eigenlijk geen idee of ik bij de omschreven storing nog iets anders had kunnen doen dan de batterijen eruit, schoonmaken en er weer in doen.
Overigens is bij mij bij één van de afstandsbedieningen het oogje afgebroken waarmee hij aan de sleutelbos zit, weet iemand of die afstandsbedieningen nog te koop zijn?
Ton.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-

de afstandbedieningen zijn NIET meer te koop, misschien tweedehands maar iig niet meer via de dealer.
Als je met de zoekfunctie naar 'volvo guard' zoekt staat er ook een PDF hoe je dat ding kan programmeren, dat gaat met de ontvanger die achter je voorruit zit.

Succes en Gulle Groet,

- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
En beide afstandsbedieningen dus ik red me nog, waarbij ik me nu bedenk dat van alle gesloopte wagens die met zo een alarm waren uitgerust nog ergens afstandsbedieningen moeten liggen, misschien wel binnen de club.
Ton