garage kan computer niet uitlezen
- V700 register
- Nieuw lid
-
het lambdalampje op mijn dashbord brand. Volgens mijn garage is er niets aan de hand. Alles doorgemeten en gecontroleerd. Komt wel meer voor volgens hen. De exacte oorzaak kon men mij niet vertellen omdat ze niet in de computer konden komen. Wat zou daar nu de oorzaak van kunnen zijn? Volgens de garage lieden hebben ze de nieuwste software, dus aan hun ligtt het niet. Alle tips welkom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er staat op onze site genoeg over storingscode's
Zoek er maar eens op.
Overigens als er niks mis mee is dan is het een kwestie van de accupool los 5 minuutjes wachten en weer aansluiten.
Dan moet ie uit zijn.
Als hij weer aangaat dan is er wel iets aan de hand en moet je dat oplossen.
en ook daarover is weer voldoende te vinden hier.
Dat moet dus op te lossen zijn.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Storingscode is onderstreept. Klik daar maar eens op. Ergens in de lijst met onderwerpen die dan verschijnt, staat vast wel, hoe je de storingscodes uitleest.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat ik begrepen heb is dat de moderne OBD2 apparatuur uit dit vroege OBD systeem wel fouten kan uitlezen maar niet kan wissen...
Ikzelf heb een uitleesapparaatje van Bas gekocht en dat werkt goed. Je kan zelfs de errorcodes (in ieder geval van LH2.4) wissen door de zekering er even uit te trekken.
PS ik heb de tester van Bas voor de gein ook eens rijdend geprobeerd. Onder die condities geeft de ECU geen antwoord.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat kan ook met het kastje, als het goed is staat de aanwijzing hiertoe, in het bijgeleverde boekje.JanV schreef : Je kan zelfs de errorcodes (in ieder geval van LH2.4) wissen door de zekering er even uit te trekken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hee Baseman had gelijk, dis forum gaat net een tikkie verderJanV schreef : Wat ik begrepen heb is dat de moderne OBD2 apparatuur uit dit vroege OBD systeem wel fouten kan uitlezen maar niet kan wissen...
Ikzelf heb een uitleesapparaatje van Bas gekocht en dat werkt goed.
Hoe oud is het oude type?
Ik heb een 940 2.3. GLE uit 1994 kan ik daar ook zo'n kastje voor kopen?
(klein gasprobleem, gasboer zegt neen oorzaak zit niet in LPG circuit, autogarage op het dorp kan niet uitlezen en ik werk op een 24 uurs rooster) oorzaak ontstekings probleen, (alles reeds vervangen behalve bobine) zegt af en toe puf op lpg bij lage toeren en koude motor, op benzine lopen als een trein) vandaar, waar haal ik zo'n kastje en is dat de investering waard?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb die kastjes een jaartje geleden zitten maken, vonden gretig aftrek, zullen we maar zeggen.Hulzie schreef : ....waar haal ik zo'n kastje en is dat de investering waard?
Overigens werken ze helaas alleen op de modellen met een EOBD plug in de auto, die in de middenconsole ergens weggewerkt zit, meestal onder het klepje in het opbergvak.
Zoeken heeft voor jou geen zin, in jouw 940 er, zit enkel een Pigtail-diagnosekastje. <ul class="menu"><li class="collapsed"><a href="/node/12449">Overzicht storingscodes voor 700 en 900 serie.</a>[/list]Achter deze bovenstaande link, vind je de pagina's met storingscodes:Voor jouw auto, zal het een van de onderstaande worden:<a href="/node/376">Foutcodetabel EZ116K: electronische ontstekings unit</a>
<a href="/node/374">Foutcodetabel LH jetronic 2.4: brandstof injectiecomputer (ECU)</a>
Lees het even door en kijk wat het resultaat van uitlezen is.
- V700 register
- Nieuw lid
-

Kastjes gevonden!

Zondag ga ik ze uitlezen
- V700 register
- Nieuw lid
-
En spontaan naar het werk toe (20 km) geen puf gehoord, op de terugweg gisteravond wel weer een paar keer, dus dat wordt even alles schoonmaken en uitlezen dit weekend.
Net even zekering 1 en 13 eruit gehad, er zit wat bruine aanslag daaronder, ook wat aandacht daar dus zal geen kwaad kunnen.

Heb me hier ook aangemeld als lid, brief is eergister op de gegaan.

Mocht er iemand zijn die zo'n uitlees kastje niet meer gebruikt ofzo, dan heb ik daar wel belang bij, wij rijden al meer dan 15 jaar Volvo, en doen alle onderhoudt zelf waarbij ik geen brug of G3 gedoe nodig ben. Na de huidige -waar dat kasje dus niet op past- komt er een S90 of V90 en daar past ut wel op.
- V700 register
- Nieuw lid
-
omstreeks eind jaren 90 is OBD II in de autowereld ingevoerd, om dit uit te kunnen lezen heb je een computer nodig, communicatie loopt via een soort CAN protocel.
jongere 940's hebben wel een OBD II aansluiting (waar dus een OBD II stekker in kan) maar werken niet met het protocol. met het kastje verbind je wat pins met elkaar waarna een ledje gaat knipperen. in feite is dit een voortzetting van de diagnose kastjes bij de veerpoot bestuurderszijde uit de oudere 700 modellen. alleen dus op een andere plaats en met een andere pigtail. ik vraag me af of de S/V 90 hetzelfde systeem heeft als de 940's en je het kastje kunt gebruiken, of dat de S/V90 al wel het volledige OBD II protocol gebruikt (en je dus je computer en CAN protocol nodig hebt)