V90 zoemt na ergens onder de motorkap
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb al vele kleine reparaties gedaan maar er staat er nog eentje met stip op mijn lijstje.
De temperatuurmeter heeft de zenuwen tijdens het rijden.
Vanavond tijdens dit opnemen hoorde ik een zacht reutelend geluid uit het dashboard komen.
Nu was het mij ook al opgevallen dat er een ~60Hz zoemgeluid uit de motoruimte komt na een rit maar vanavond was het tijd om verbanden te leggen.
Het zacht reutelend geluid bleek de temperatuurmeter te zijn die tegen zijn stuitnokje stond te rammelen en toen ik de deur open deed hoorde ik daar ook de 60Hz zoem uit het vooronder.
Het was dus wachten tot het gezoem over was en dan zou waarschijnlijk het gereutel van het metertje ook over zijn?
En ja hoor zoem stopt reutel ook.
Wie weet wat er zo staat te zoemen na een rit onder de motorkap?
Dan kan ik weer verder gaan met verbanden leggen.
Groet,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb tijdens de proefrit exact het zelfde opgemerkt met de 960 uit 95, auto is overigens nog niet in mijn bezit.
Na een tijdje stationair te hebben gedraait op de parkeerplaats langs de snelweg om het één en ander te controleren.
Stapte ik weer in de auto en de buitentemp meter gaf 22 graden aan, nou wou ik overigens dat het zo warm was, maar het grote bord langs de snelweg gaf toch echt 5 graden aan.
Tijdens de terugrit naar de dealer zakte de temp meter weer wat, maar gaf nog wel een veel te hoge temp aan, en opeens kwam dat gereutel rechts onder het dashboard vandaan.
Het leek wel als of er adhd relais of meschien luchtregelkleppen onder het dasboard zitten die niet goed weten wat ze willen.
Wat mij ook opviel was dat de airco pomp vrolijk aan het werk was terwijl het 5 graden buiten was, en ik begreep dat deze onder de acht graden niet hoort te werken.
Dat zoemgeluid heb ik niet op gelet na dat ik na de proefrit uitstapte.
Dus ik ben ook benieuwd wat dit kan zijn, want het euvel van Jan lijkt verdacht veel op dat van mij.
Gr Bart.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn buitentemp gaf tijdens een file rit vorige week een temp van 31 graden aan. dit wordt gemeten net boven het wegdek, Ala ik veel stil sta loopt deze flink op. Een normaal verschijnsel, bij mij tenminste. Onder het rijden geeft deze de normale buitentemp. weer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dus de buitentemp meter is niets mis mee, en begrijp dus ook dat de ecc zich niet uitschakeld onder een bepaalde temperatuur toch ?
Maar wat is dan dat getik onder het dashboard....,wat mij wel opviel was dat het stopte op het moment dat ik wat meer gas gaf, op constante snelheid kwam het voor, maar het hield ook zomaar weer op.

Gr Bart.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je gas geeft valt blower dan weg ? (dus getik ook)
Dan is er ergens een klepje lek. In het vacuum systeem.
Of.
Ik dacht laatst mijn kachelmotor ging ratelen. Gelukkig niet bij nadere inspectie bleek relais onder bijrijderstoel vd stoelverwarming
te tikken. Soms zacht soms wat harder.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Overigens loopt mijn buitentemp.meter ook op in de file, gelukkig alleen die!
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Toen ik mijn auto kocht was de sensor van de buitentemperatuurmeter, die in de bumper gemonteerd zit, los gegaan en lag los (aan zijn draad) aan de binnenkant/achterkant van de bumperhoes. Dat gaf ook hele verkeerde buitentemperatuurwaarden, die erg schommelden. Dus ik zou zeker even controleren of hij nog goed op zijn plaats zit.snoek38 schreef : Stapte ik weer in de auto en de buitentemp meter gaf 22 graden aan, nou wou ik overigens dat het zo warm was, maar het grote bord langs de snelweg gaf toch echt 5 graden aan.