Aanschaf 940 uit 1997
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2018 13:03 #1107659
door V700 register
Aanschaf 940 uit 1997 is gemaakt door V700 register
Goedemiddag mensen,
Ik wil een Volvo 940 aanschaffen uit 2/97, een 2.4 diesel met 305d op de teller.Nu is deze wagen altijd bij de dealer onderhouden geweest en heeft pas een nieuwe distributie riem gehad.
Waar moet ik op letten bij aanschaf van deze mooie 940.
Ik wil een Volvo 940 aanschaffen uit 2/97, een 2.4 diesel met 305d op de teller.Nu is deze wagen altijd bij de dealer onderhouden geweest en heeft pas een nieuwe distributie riem gehad.
Waar moet ik op letten bij aanschaf van deze mooie 940.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
10-03-2018 13:13 #1444529
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Of het verhaal klopt.
Klinkt heel mooi. Roest aan de onderkant?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2018 13:54 #1444531
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rijden
Ga vooral d'r mee rijden. Ik heb een 945 tdic gehad en nu een 2,3lpt.
De benzine versie geeft mij veel meer het gevoel met het alledaagse verkeer mee te komen. Auf gut Deutsch: 'Alltagstauglich' In tegenstelling tot de diesel.
De benzine versie geeft mij veel meer het gevoel met het alledaagse verkeer mee te komen. Auf gut Deutsch: 'Alltagstauglich' In tegenstelling tot de diesel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2018 14:23 #1444533
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen idee, ga er hopelijk
Geen idee, ga er hopelijk maandag een stukje mee rijden en gelijk kijken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-03-2018 14:25 #1444534
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb eerder ook een 2.3 LPT
Ik heb eerder ook een 2.3 LPT gehad, en nog niet eerder een diesel van deze serie. Gaat mij meer om comfort en genieten. Zal merendeels gebruikt worden om de kids te halen in de weekenden. En de meetings natuurlijk.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
10-03-2018 20:18 #1444538
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Diesel komt binnen een paar jaar echt in de verd.... Hoek
Heb geen idee waar je je begeeft in NL maar houdt er rekening mee dat diesel in het algemeen en deze oudjes zeker binnen enkele jaren paria zijn in Europa.
De grote steden in NL hebben al maatregelen tegen deze vervuilers ingesteld en dat gaat zich de komende jaren als een olievlek uitbreiden. Ook de ring rond de steden zal daar onderdeel van uit maken.
In Duitsland zijn onlangs op het hoogste rechterlijke niveau alle drempels van steden om diesels te weren ivm luchtkwaliteit aan de kant geveegd.
Let wel! In autoland Duitsland gebeurd dit!
Ook in Frankrijk zijn diesels in de ban. Er zijn allerlei sloopregelingen voor oude diesels.
Recent een documentaire gezien waarin de luchtkwaliteit in binnensteden in Duitsland aan de orde kwam. Terecht dat deze maatregelen worden genomen naar mijn mening.
De markt voor diesels is in 2,5 jaar in Duitsland van 47 naar 17% gedaald. En dat is nog voor de rechterlijke uitspraak. De restwaarde van een diesel in Duitsland daald sterker als ooit tevoren.
Ik ben er van overtuigd dat deze oude diesels binnenkort niet meer bruikbaar zijn ivm milieu zones.
Bezint eer ge begint dus.
De grote steden in NL hebben al maatregelen tegen deze vervuilers ingesteld en dat gaat zich de komende jaren als een olievlek uitbreiden. Ook de ring rond de steden zal daar onderdeel van uit maken.
In Duitsland zijn onlangs op het hoogste rechterlijke niveau alle drempels van steden om diesels te weren ivm luchtkwaliteit aan de kant geveegd.
Let wel! In autoland Duitsland gebeurd dit!
Ook in Frankrijk zijn diesels in de ban. Er zijn allerlei sloopregelingen voor oude diesels.
Recent een documentaire gezien waarin de luchtkwaliteit in binnensteden in Duitsland aan de orde kwam. Terecht dat deze maatregelen worden genomen naar mijn mening.
De markt voor diesels is in 2,5 jaar in Duitsland van 47 naar 17% gedaald. En dat is nog voor de rechterlijke uitspraak. De restwaarde van een diesel in Duitsland daald sterker als ooit tevoren.
Ik ben er van overtuigd dat deze oude diesels binnenkort niet meer bruikbaar zijn ivm milieu zones.
Bezint eer ge begint dus.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-03-2018 21:27 #1444547
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic goed advies
lijkt mij van Wytze, ik zou er ook niet aan beginnen. Arnhem gaat nu diesels weren voor 2004 las ik ergens.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2018 07:56 #1444551
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aanschaf
Goedemorgen,
Dat verschillende steden met milieuzones gaan werken is mij bekend, ik gebruik de wagen ook merendeels om mijn kinderen te halen vanuit Rotterdam, ik woon zelf in België.
Maar, op welke punten moet ik echt letten bij aanschaf van een 2.4d uit 97...
Dat verschillende steden met milieuzones gaan werken is mij bekend, ik gebruik de wagen ook merendeels om mijn kinderen te halen vanuit Rotterdam, ik woon zelf in België.
Maar, op welke punten moet ik echt letten bij aanschaf van een 2.4d uit 97...
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2018 09:15 #1444557
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Alles waar je normaal bij een
Alles waar je normaal bij een 945 op moet letten, dus roest aan de bodem (dorpels achter achterste krikpunt, binnenschermen bij reactiestangen voor, driedubbele plaat bij de kokerbalken, schutbord bij de balken in de motorruimte, etc). 1997 zijn ook de jaren waar de roestpreventie te wensen overlaat, dus controleer alle felsnaden in de bodem.
Verder diesel: specifiek: kijk of je een warme motor krijgt of zelf de koude start mag doen. Koude start mag niet heel lang duren: voorgloeien op de normale manier en daarna moet hij snel starten, en vrijwel direct op zes cilinders rondlopen. Duurt het lang, dan is mogelijk de compressie te laag, en kijk je naar een revisie. Loopt 1 cilinder niet snel mee, dan kan daar een slechte gloeibougie zitten, of iets ergers.
350K is erg weinig voor een 20 jaar oude diesel: is die stand bewijsbaar met onderhoudshistorie?
Verder: automaat rijdt misschien fijn, maar is niet ideaal voor de gezondheid van de motor. Je moet teveel in de toeren met koude motor, en deze diesels blijven alleen lang heel als je ze zorgvuldig warm rijdt.
Is bij de D-riem ook de pompriem vervangen? En is het spul goed afgesteld? Een TDic kan behoorlijk stil zijn met goede afstelling, of hard nagelen met matige afstelling.
1997 TDic heeft hydraulische klepstoters (als de originele kop er nog op zit): hoor je die niet tikken?
Verder diesel: specifiek: kijk of je een warme motor krijgt of zelf de koude start mag doen. Koude start mag niet heel lang duren: voorgloeien op de normale manier en daarna moet hij snel starten, en vrijwel direct op zes cilinders rondlopen. Duurt het lang, dan is mogelijk de compressie te laag, en kijk je naar een revisie. Loopt 1 cilinder niet snel mee, dan kan daar een slechte gloeibougie zitten, of iets ergers.
350K is erg weinig voor een 20 jaar oude diesel: is die stand bewijsbaar met onderhoudshistorie?
Verder: automaat rijdt misschien fijn, maar is niet ideaal voor de gezondheid van de motor. Je moet teveel in de toeren met koude motor, en deze diesels blijven alleen lang heel als je ze zorgvuldig warm rijdt.
Is bij de D-riem ook de pompriem vervangen? En is het spul goed afgesteld? Een TDic kan behoorlijk stil zijn met goede afstelling, of hard nagelen met matige afstelling.
1997 TDic heeft hydraulische klepstoters (als de originele kop er nog op zit): hoor je die niet tikken?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2018 19:44 #1444568
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic d24 automaat
Geweldige combinatie op de lange baan.Een automaat is helemaal top ! Heb je ook cruise-control ? Dat geeft veel rust.
130 km/uur met 3000 toeren. Met koude motor te veel toeren ? Vind ik niet. Eén keer per jaar vastzetten in 2 en veel toeren draaien, anders roet de pijp dicht.
Wel met door en door warme motor.. Wat de conditie van een diesel betreft; Bij een warme motor geeft de uitlaat het beste zicht.Als je dan de olie vuldop eraf haalt mag hij niet blazen. Hij moet met koude motor wel goed aanslaan. Om hem warm te rijden vraag ik niet teveel vermogen,,maar rij ik altijd gewoon. Op de snelweg gelijk naar de maximum snelheid en vastzetten met de cruise.
Succes Rolf
130 km/uur met 3000 toeren. Met koude motor te veel toeren ? Vind ik niet. Eén keer per jaar vastzetten in 2 en veel toeren draaien, anders roet de pijp dicht.
Wel met door en door warme motor.. Wat de conditie van een diesel betreft; Bij een warme motor geeft de uitlaat het beste zicht.Als je dan de olie vuldop eraf haalt mag hij niet blazen. Hij moet met koude motor wel goed aanslaan. Om hem warm te rijden vraag ik niet teveel vermogen,,maar rij ik altijd gewoon. Op de snelweg gelijk naar de maximum snelheid en vastzetten met de cruise.
Succes Rolf
Moderators: Jerry Stam