turbodiesel gloeit maar 2 seconden wat is de oorzaak?

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2011 17:22 #1088899 door V700 register
mn 740 turbo diesel gloeit maar 2 seconden als die koud is gevolg slechtstarten dikke rook gloeibougie,s al vervangen(wat een pokke werk zeg)
las wel iets van een temp sensor? wie kan mij verder helpen????

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2011 17:35 #1329347 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat
Licht aan je gloei relais, dat is het grote dikke blok wat aan je linker wielkast hangt, dan is die stuk.
Temp sensor is het niet want als die het niet doet moet hij de volledige en maximale gloeitijd geven en dat doet hij niet.
 
Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2011 17:44 #1329349 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb
hier nog een nieuwe op de plank liggen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2011 19:25 #1329354 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Haal de kabel
Trek de kabel eens van de sensor af.
De sensor bevind zich achter op het blok onder de riem van je inspuit-pomp.
Nou zou die maximaal moeten gloeien, doet ie dat nog steeds niet...is je relais zekerweten stuk.
Ik heb hetzelfde akkefietje, hij gloeit 3 of 4 seconden en klaar.
Maar..trek ik de kabel van de sensor eraf, dan gloeit ie een dikke minuut.
Dus sensor is bij mij kapot.
Je kan ook ff een paar keer contact uit en aan zetten om vaker te gloeien.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2011 21:16 #1329377 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic turbodieseltje

gerryberrie schreef : Trek de kabel eens van de sensor af.
De sensor bevind zich achter op het blok onder de riem van je inspuit-pomp.
Nou zou die maximaal moeten gloeien, doet ie dat nog steeds niet...is je relais zekerweten stuk.
Ik heb hetzelfde akkefietje, hij gloeit 3 of 4 seconden en klaar.
Maar..trek ik de kabel van de sensor eraf, dan gloeit ie een dikke minuut.
Dus sensor is bij mij kapot.
Je kan ook ff een paar keer contact uit en aan zetten om vaker te gloeien.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2011 21:31 #1330693 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gloeierij
dat gloeien is opgelost,had er nieuwe gloeibougie,s ingezet(wat een prutswerk)
maar was het gloeirelais nu 14sec 11volt dus ok
maar ik heb dus een ander probleem
start slecht op 3 of 4 cilinders veel rook ook wit(geen olie of koelvloeistof verbruik)
afgelopen week is die mee naar texel geweest(vandaar mijn late reachtie) moest ie de sleurhut mee proberen te trekken
wat een drama,geen vermogen turbo hoor je wel, maar bij vermogen aanspreken dikke zwarte rooook en zuipen 1op 4liters diesel
ik denk een inspuit probleem of afstel probleem
ps zonder caravan rijdt ie goed,maar ook zwarte rook bij koude motor
op temp geen tot wijnig rook
 
wie heeft een idee

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2011 23:11 #1330721 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Roken altijd
Mooi dat het gloei tijd probleem is opgelost!
De D24 blokken roken ALTIJD bij starten, er is geen enkele D24 die niet zal roken bij opstarten.
Dit is van "nature" van het blok.
Ook bijna Alle D24 blokken slaan bij het eerste lopen even wat mis, 3 of 4 pootjes.
Dat ze roken bij het vragen van veel vermogen is ook heeel normaal.
Onthoud: Dit is Absoluut Geen Modern blok en stamt af uit de jaren 70-80.
Geef hem de tijd en rust om warm te worden alvorens veel vermogen te vragen anders draait ie echt stuk.
Ik denk dat je je verstuivers er eens uit moet halen en kijken hoe het eruitziet bij het brandplaatje, het kan zijn dat een of meer verstuivers Op het brandplaatje spuiten inplaats van erdoorheen en dan verstopt ie zichzelf op een gegeven moment!
Bij mij hadden 2 cilinders dit probleem.
Ook gewoon even opnieuw de pomp afstellen.
Kijken of dat je probleem verbetert-verhelpt.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2011 20:26 #1330825 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic roook
dit is dikke rook ook wit en dat duurt een tijdje totdat ie op bedrijfs temp is dan is het over,
denk ook dat het in die hoek zit
maar mn 760gle heeft daar geen last van starten en lopen klein beetje rook endan klaar

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ziko de Kubber
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
19-09-2011 21:09 #1330830 door Ziko de Kubber
Beantwoord door Ziko de Kubber in topic Op 3 of 4 pootjes lopen is
Op 3 of 4 pootjes lopen is niet normaal hoor Gerben, mijn 240 start altijd op 6!

Met vriendelijke groet, Ziko

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-09-2011 21:21 #1330834 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zijn
De kabeltjes nog aan gesloten op de gloei kaarsen? Dus zijn ze niet los getrilt? want hij hoort te starten op 6 pootjes, kijk dat die van mij dat niet doet is omdat bij mij de gloei kaarsen nog vervangen moeten worden. maar dat slehte starten doet die van mij pas als hij meer dan 8 uur heeft stil gestaan.
Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD