Gloeiende Diesel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2011 01:29 #1088294
door V700 register
Gloeiende Diesel is gemaakt door V700 register
Het geeft met Gloeien/starten te maken
Ik heb een vraag waar ik geen antwoord op kan vinden en ook niet weet, Als de auto een dikke 12 uur heeft stil gestaan dan slaat hij niet zomaar aan, alleen na wat aandringen komt er leven in en staat de straat bijna blank van de onverbrande diesel.
Nu heb ik het Gloei Relais al gewisseld voor een bewezen goeie, en dit ging goed tot zondag ochtend toen ik weg wilde om een stukje te toeren, Je raad het al hij had geen zin, alleen na wat aandringen en 4 keer gloeien en een blanke straat + beroerd lopen de eerste 30 seconden.
Nu ben ik vanmiddag even bezig geweest om het een en ander uit te sluiten en heb 5 gloeibougies er uit gehad nummer 6 had ik geen zin in want wilde de pomp er niet afhalen en geen verdere rare fratsen uithalen dus heb het bij die 5 gehouden, maar als ik die op de + pool zet worden die heel rap loeier en loeier heet dus dat zou goed moeten zijn toch???
toen heb ik het oude relais gepakt en daar meet ik geen verschillen, zouden deze nu allebij kapot zijn??
in de Tijd dat deze D24T nog in de grijze 760 zat was het (zolang de accu peut had) een tikkie en lopen!?!?! en sinds deze in de blauwe zit is het een en al drama, Nu zit er ook een soort van start blokering op in de vorm van een schakelaartje, dit heb ik nog niet uitgezocht hoe dit aangesloten zit dit ga ik vandaag (maandag) doen, en het kontaktslot aansluiting even na kijken want volgens mij is die ook niet helemaal zuiver gezien de storing met het aansluiten van de radio.
We blijven bezig maar wat hulp biedende antwoorden zou fijn zijn hahahaha.
Groeten Tom.
Ik heb een vraag waar ik geen antwoord op kan vinden en ook niet weet, Als de auto een dikke 12 uur heeft stil gestaan dan slaat hij niet zomaar aan, alleen na wat aandringen komt er leven in en staat de straat bijna blank van de onverbrande diesel.
Nu heb ik het Gloei Relais al gewisseld voor een bewezen goeie, en dit ging goed tot zondag ochtend toen ik weg wilde om een stukje te toeren, Je raad het al hij had geen zin, alleen na wat aandringen en 4 keer gloeien en een blanke straat + beroerd lopen de eerste 30 seconden.
Nu ben ik vanmiddag even bezig geweest om het een en ander uit te sluiten en heb 5 gloeibougies er uit gehad nummer 6 had ik geen zin in want wilde de pomp er niet afhalen en geen verdere rare fratsen uithalen dus heb het bij die 5 gehouden, maar als ik die op de + pool zet worden die heel rap loeier en loeier heet dus dat zou goed moeten zijn toch???
toen heb ik het oude relais gepakt en daar meet ik geen verschillen, zouden deze nu allebij kapot zijn??
in de Tijd dat deze D24T nog in de grijze 760 zat was het (zolang de accu peut had) een tikkie en lopen!?!?! en sinds deze in de blauwe zit is het een en al drama, Nu zit er ook een soort van start blokering op in de vorm van een schakelaartje, dit heb ik nog niet uitgezocht hoe dit aangesloten zit dit ga ik vandaag (maandag) doen, en het kontaktslot aansluiting even na kijken want volgens mij is die ook niet helemaal zuiver gezien de storing met het aansluiten van de radio.
We blijven bezig maar wat hulp biedende antwoorden zou fijn zijn hahahaha.
Groeten Tom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2011 07:45 #1325160
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als je was-elementje
Als je was-elementje versleten is en de vervroeging niet meer op de pomp komt, dan kun je ook een aardige mist veroorzaken bij koudstart. Het MOET dus niet perse in het gloeisysteem zitten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2011 08:47 #1325163
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bekabeling
in orde Tom ?? Klinkt vaag als dezelfde klachten die ik ineens had en waarbij de gehele aansturing van en naar het relais / gloeistiften zo brak als pap was waardoor ik een compleet nieuwe motorkabel heb kunnen monteren .....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2011 12:32 #1325187
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vergeten
Ik was nog vergeten te melden dat het was element zijn werk keurig doet, gezien doordat mijn vriendin de sleutel bediende en de hendel bewoog een behoorlijk eind, en gezien de motor het in de auto het wel goed deed en hij zit in de blauwe en het werkt niet meer, was element gaat langzaam achteruit en houd er niet in 1 keer mee op.
Ik verdenk de bedrading ook Dirk en dat ga ik nog onderzoeken hoe die is, en zeker gezien de meerdere male dat ik in de electra storing heb zal het daar ook wel in zitten.
Maar ik blijf trots op de auto hahaha.
Tom.
Ik verdenk de bedrading ook Dirk en dat ga ik nog onderzoeken hoe die is, en zeker gezien de meerdere male dat ik in de electra storing heb zal het daar ook wel in zitten.
Maar ik blijf trots op de auto hahaha.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2011 21:49 #1325244
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
had die van mij opgehaald uit Belgie waar die eerst bijna 8 jaar stil heeft gestaan. Liep en startte hieer altijd perfect en ineens helemaal niets meer.
Heb 'm toen met 3 draadjes even aan het lopen gemaakt (heerlijk zo'n mechanische diesel) en vervolgens kwam ik uit op die elektra ellend die ik hier heb gehad....
Na het vervangen van heeeel veeel kabels, zowel in het motorruim, als onder het dashboard als achterin het koffer, een fijne en betrouwbare auto er aan. Heeft buiten het geld om, wel bloed, zweet en tranen gekost hoor....
Heb 'm toen met 3 draadjes even aan het lopen gemaakt (heerlijk zo'n mechanische diesel) en vervolgens kwam ik uit op die elektra ellend die ik hier heb gehad....
Na het vervangen van heeeel veeel kabels, zowel in het motorruim, als onder het dashboard als achterin het koffer, een fijne en betrouwbare auto er aan. Heeft buiten het geld om, wel bloed, zweet en tranen gekost hoor....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2011 23:07 #1325256
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb
Heb vandaag veel andere dingen moeten regelen dus ben er helaas niet aan toe gekomen om het aan te pakken, maar vanmorgen was het gewoon weer tikkie lopen, wax elemantje doet nog steeds netjes zijn werk, dus het kan niet anders zijn dan dat het aan de kabelboom licht die onder de motorkap licht, wordt weer zo,n zondag klusje waarbij ik eerst ga zorgen dat ik alles heb liggen wat ik nodig heb(mischien heb jij nog een lijstje Dirk??)
Wel toen ik terug kwam vanavond van mijn laatste klusje even de auto met de schoonmaak borstel gekieteld en staat nu weer glimmend voor de deur, maar wat een bende kwam er vanaf zeg bah bah.
Tom.
Wel toen ik terug kwam vanavond van mijn laatste klusje even de auto met de schoonmaak borstel gekieteld en staat nu weer glimmend voor de deur, maar wat een bende kwam er vanaf zeg bah bah.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-08-2011 07:44 #1325281
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi
Tom, ik heb het op de volgende manier gedaan, eerst de kabel er helemaal uitgesloopt welke op alle sensors en startmotor zit aangesloten. De stekkers hervan liggen net achter bij de LV poot, tegen het parafaan aan.
Als je die kabel op de stoep hebt liggen alle kleurcodes noteren en zo 1 op 1 bestellen bij Conrad, incl. kabelbescherming. Let wel even op dat je kabels besteld die tegen de hoge temperatuur van het blok kunnen. Zit dus echt verschil in.
Stekkers, etc allemaal via Volvo laten komen en de kabels 1 op 1 nagemaakt mbv een electrisch schema. Dit laatste was bij mij het grootste probleem want geen enkel schema was echt goed voor mijn auto. Heb het dus nagebouwd van het meest passende schema. Aangezien bij mij de kabels aan elkaar gesmolten zaten heb ik het schema dus wel moeten gebruiken.
Vervolgens, na een week of wat, alle kabels van de aansluiting van de parafaan naar het verdeelblok bij de A-stijl vervangen, van het verdeelblok bij de A-stijl naar de zekeringenkast en van de zekeringenkast weer terug naar het verdeel blok. Tevens alle dashboarddraden en de bekabeling van de ECC meegenomen. Geloof me, van de laatste wissel word je niet echt vrolijk zonder goed schemaatje wat past. (die pech had ik dus)
Daarna alle kabels van de zekeringenkast naar de achterkant vernieuwd.
Als je die kabel op de stoep hebt liggen alle kleurcodes noteren en zo 1 op 1 bestellen bij Conrad, incl. kabelbescherming. Let wel even op dat je kabels besteld die tegen de hoge temperatuur van het blok kunnen. Zit dus echt verschil in.
Stekkers, etc allemaal via Volvo laten komen en de kabels 1 op 1 nagemaakt mbv een electrisch schema. Dit laatste was bij mij het grootste probleem want geen enkel schema was echt goed voor mijn auto. Heb het dus nagebouwd van het meest passende schema. Aangezien bij mij de kabels aan elkaar gesmolten zaten heb ik het schema dus wel moeten gebruiken.
Vervolgens, na een week of wat, alle kabels van de aansluiting van de parafaan naar het verdeelblok bij de A-stijl vervangen, van het verdeelblok bij de A-stijl naar de zekeringenkast en van de zekeringenkast weer terug naar het verdeel blok. Tevens alle dashboarddraden en de bekabeling van de ECC meegenomen. Geloof me, van de laatste wissel word je niet echt vrolijk zonder goed schemaatje wat past. (die pech had ik dus)
Daarna alle kabels van de zekeringenkast naar de achterkant vernieuwd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-08-2011 12:13 #1325303
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarom
Is er een speciale reden om de kabels bij Conrad te bestellen ? Volgens mij levert Rick Donkers (<a href="
www.rdae.nl
">
www.rdae.nl
) ook kabels voor in auto's en is hij (flink) goedkoper. Ik heb geen aandelen bij Rick, wel meerdere positieve ervaringen: Supersnelle verzending en scherpe prijzen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-08-2011 22:19 #1325357
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tips
Thanks voor de tips, ik zit er mee dat hij wel moet blijven rijden, en net zoals wat jij had Dirk geen enkel schema is 1 op 1 passend, sommige kleuren komen niet eens overeen, wordt wel weer een leuke puzzel zo, eerst maar eens zorgen dat hij gewoon normaal start, en in de tussen tijd nog eens naar Liesel toeren om de OD om te ruilen en die te wisselen. en dan ook nog eens een voorraam want hij scheurt steeds verder hahahaha.
Tom.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2011 18:39 #1325422
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heel herkenbaar
@Henk, heb geen specifieke voorkeur voor Conrad hoor. Het is alleen dat ik zeker weet dat ze daar de juiste spullen hebben, omdat ik het zelf daar besteld heb. Als iemand mij dus vraagt waar heb je die zooi vandaan, volgt Conrad dus automatisch. En ook ik heb geen aandelen in die toko 
@Tom, misschien toch maar op dezelfde methode doen als ik gedaan heb namelijk de kabel er compleet uithalen en 1 op 1 namaken. Als je dit in een weekend plant heb je ruimschoots de tijd want zoveel werk is het allemaal niet. Valt best mee. Dan heb je een schema ook niet echt nodig. Wat ik heb gedaan is ieder stekkertje gemerkt die ik eraf getrokken heb en de begin kleuren genoteerd (voor zover mogelijk), vervolgens in de stekker onder bij de parafaan ook de kleurcodes genoteerd en zo 1 op 1 nagebouwd. Zijn dacht ik 3 stekkers die er zitten. Ik heb ze alle 3 nagebouwd.
Je zou het dan zonder schema moeten kunnen doen. Ik heb het schema voornamelijk gebruikt om te kijken wat (!!) er in die grijze stekker hoort te zitten. Als de bekabeling onder je dashboard / van en naar je contactslot nog een beetje in orde is, kun je meten welke stekkers de + spanning heeft en welke de draad is voor het gloeien. De rest wijst zichzelf wel met de begin en eindstukken.
Er zijn heel veel schema's in omloop en ook van dat grijze stekkertje (van alle verschillende modellen) maar ik kwam het beste weg bij mijn auto met een 945 TDIC uit '93, die leek er het meest op qua aansluitingen.

@Tom, misschien toch maar op dezelfde methode doen als ik gedaan heb namelijk de kabel er compleet uithalen en 1 op 1 namaken. Als je dit in een weekend plant heb je ruimschoots de tijd want zoveel werk is het allemaal niet. Valt best mee. Dan heb je een schema ook niet echt nodig. Wat ik heb gedaan is ieder stekkertje gemerkt die ik eraf getrokken heb en de begin kleuren genoteerd (voor zover mogelijk), vervolgens in de stekker onder bij de parafaan ook de kleurcodes genoteerd en zo 1 op 1 nagebouwd. Zijn dacht ik 3 stekkers die er zitten. Ik heb ze alle 3 nagebouwd.
Je zou het dan zonder schema moeten kunnen doen. Ik heb het schema voornamelijk gebruikt om te kijken wat (!!) er in die grijze stekker hoort te zitten. Als de bekabeling onder je dashboard / van en naar je contactslot nog een beetje in orde is, kun je meten welke stekkers de + spanning heeft en welke de draad is voor het gloeien. De rest wijst zichzelf wel met de begin en eindstukken.
Er zijn heel veel schema's in omloop en ook van dat grijze stekkertje (van alle verschillende modellen) maar ik kwam het beste weg bij mijn auto met een 945 TDIC uit '93, die leek er het meest op qua aansluitingen.
Moderators: Jerry Stam