motorkeuze

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2011 16:08 #1085351 door V700 register
motorkeuze is gemaakt door V700 register
Past een golf TDI motor op een zf22 automaatbak?
Moet een motor vervangen in de 760,
heb een optie op een D5, deze past wel, alleen moet ik er de kosten bijtellen voor een automotive computer, ik kan de software van de D3 stand- alone motor te pakken krijgen om deze te gebruiken op de D5. (computer/ software/ en ondersteuning 900 eu) en een motorsteun fabriceren.
Optie 2 is een zeer jonge VW TDI 33.000 op de teller, gehele achterzijde aan gort gereden; maar.... past dit?
Laatste alternatief is een 2.4Dtic, redelijk vel km's, zonder brandstofpomp/ turbo, moet ik dus allemaal overzetten.
Graag tips / info / do 's en don't 's
Groet,
Andy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2011 18:55 #1305323 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De orginele motor
Past zonder problemen.
Veel km's is in de regel normaal bij de 700/ 900 series.
Deze serie zal nooit nieuwer meer worden. Beter is uit een sloper een nog draaiende motor overnemen. Of een sloper kopen. Weet je ff wat meer voor het overzeten.
Als je wilt puzzelen dan kan je alles inbouwen..
Mvg, Rolf

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2011 19:40 #1305330 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tuuuuurlijk
4 maanden geleden die stap al gemaakt, paar dagen aan het sleutelen geweest, bak en blok gewisseld, 9000 km later blok defect, nu weet ik wel, gewoon pech hebben. Wil ik een betrouwbaar blok hebben moet ik een gereviseerd blok hebben... zoek maar eens na wat dat kost. Dus wil ik een blok hebben die jong is, tweedehands zit al gauw boven de 250.00 km, distributie vervangen, en maar weer afwachten. Geen zin in. Ik hoef niet voor een duppie op de voorste rij te zitten, maar zeker al het werk niet voor niets doen. met voorlaatste blok heb ik 73000 km in een jaar gedraaid. 9000 km met het daaropvolgende blok vind ik te weinig.
Gr.
Andy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2011 20:21 #1305339 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als je de D3 software kunt
Als je de D3 software kunt krijgen zou ik daar naar kijken, het enige is dat ik niet weet of je dan een bak van een 960 zou kunnen aansturen (passen zou wel moeten lukken)..
Anders een whiteblock M90 erachter zetten, dat heb ik wel eens in zweden gezien.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2011 20:28 #1305341 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb nu een zf automaat
ik heb nu een zf automaat eronder liggen, daar valt niets op aan te sturen, niet anders dan het kick- down kabeltje (mechanisch dus) D 3 software kijkt alleen naar het blok, heb inmiddels info dat de bak op het blok past. Omdat de D5 dwars geplaatst is kom ik met de motorsteunen niet uit, dat is vor mij wel te verhelpen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2011 20:54 #1305344 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb ooit in Duitsland
Ik heb ooit in Duitsland eens een 760 gezien waarin men een BMW 524TD motor had gebouwd. Dit is ook een motor zonder elektronica.
Is wel vele malen betrouwbaarder dan het VW 6 cil blok, blijft een gok. Waren vanaf nieuw al peperkoekmotoren (Jaja uitzonderingen zijn er altijd -:))) en die BMW's lopen mooier, zijn stiller en ook al is het vermogen niet veel hoger dan een TDIC hij voelt veel prettiger aan.
Groet Paul

(die zelf een E28 524 TDA heeft gehad en daar was behalve roest nooit wat mee)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2011 22:11 #1305351 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helemaal
mee eens, heb zelf ook zo'n BMW 524 oliestoker gehad uit 1984 (is E28) en dat waren heerlijke blokken. 'Onze' ZF bakken lagen ook in de BMW (ik meen 7-serie) dus dat zou moeten passen. Opel heeft deze motoren nog tot ergens in 2000 dacht ik in de Omega diesels gemonteerd met een paar summiere aanpassingen.
Blijft alleen dan de motorsteunen en slangenwerk over wat je moet aanpassen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2011 22:20 #1305354 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijk aan.... dat is info
Kijk aan.... dat is info waar ik wat aan heb, als de bak en prees as maar past, dan krijg ik alles wel onder de kap, die bakstenen hebben een hoop ruimte, ik ga eens de maten van een 6 cyl BMW achterhalen, en proberen een block end afdruk te maken om te kijken of dit passen kan.
TNX
Andy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2011 22:20 #1305355 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In de Opels lagen de 525 TDS
In de Opels lagen de 525 TDS blokken, deze hebben een elektronische brandstofpomp aangestuurd door motormanagement. En dat is wat wij NIET willen hebben in onze bakstenen -:))
Een 524 TD is vele malen simpeler doch helaas wel een distributieriem ipv ketting van de 525 TDS.
Groet Paul

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2011 23:25 #1305370 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic bult...
Dirk,
Waren dat die sl(opel)s met die exentrieke, nergens op staande, motorkappen met zo'n interessante bult erop omdat het luchtfilter te hoog uit kwam? 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC