Sloopregeling Utrecht

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2014 12:36 #1102363 door V700 register
Sloopregeling Utrecht is gemaakt door V700 register
Net op het nieuws: zo'n 2400 Utrechters hebben hun dieselauto laten slopen in het kader van de sloopregeling. Dat is meer dan de helft van de 4500 "oude"diesels die daar geregistreerd zijn.
Hoeveel Volvo's zouden daar bij zijn?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2014 12:48 #1411811 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Tja, lastig te zeggen.Onder
Tja, lastig te zeggen.
Onder deze regeling vallen daarmee óók de 850 en V70 classic diesels (met de TDI van VW/Audi). Maar ook de diesels van de eerste S80's . Jammer, jammer.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2014 13:26 #1411814 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Meer steden....
Ja, en dit is Utrecht, maar in Rotterdam loopt toch ook zoiets?

• Marc Jarmuszewski (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2014 13:33 #1411816 door Marc Jarmuszewski (GAST)
Beantwoord door Marc Jarmuszewski (GAST) in topic In ieder geval eentje niet
Die van mij blijft rijden tot het echt niet meer anders kan. Op dit moment woon ik nog net buiten deze zone en ben ik beslist niet van plan om voor een fooi van 750 euro De Oude Schicht Mk. II naar het autohiernamaals te laten helpen, ondanks het feit dat ik al twee keer dit aanbod heb gehad van de gemeente. Ten eerste omdat mijn huidige auto veel meer heeft gekost, ten tweede omdat een vergelijkbare vervangende auto veel duurder is, en ten derde omdat het rijdend houden van een vervangende, modernere auto veel duurder is, want zwaarder (hogere MRB) en duurder in onderhoud (want meer componenten).
Het is een staaltje symboolpolitiek van de bovenste plank, bedacht door mensen die niet gehinderd zijn door enige kennis. Mijn vader, die een heel wijs man was, zou tegen de betreffende wethouder(s) en ambtenaren gezegd hebben: Als domheid pijn deed zouden jullie 24 uur per dag janken. Ik wil niet weten wat het kost om alle detectieapparatuur te kopen, te installeren en te onderhouden. Een blik op de krant van vandaag leert dat er bij een van de drie vandaag geactiveerde detectieposten (<a href=" www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht/article/det...recht-begonnen.dhtml "> www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht/article/det...recht-begonnen.dhtml , toevallig de post waar ik langskom, maar ik heb er iets mee van doen )  technische problemen zijn, dus dat belooft . En wat gaat het opleveren? De vraag stellen is hem beantwoorden vermoed ik.
Concreet betekent het in mijn geval dat ik vanaf 1 januari 2015 niet meer via de kortste weg naar mijn werk kan en per dag 15 km extra moet rijden. En dat is dan beter voor het milieu. Wie het snapt mag het me uitleggen. Ik vermoed dat men denkt dat de lucht die je buiten de stad uitstoot daar ook blijft.
Alternatieven, roept u maar. Andere auto? Geen optie, zie boven. Met het OV naar het werk? Kost zeker twee uur per dag extra, als de trein al gaat tussen Utrecht en Leiden. Andere baan? Potentiele werkgevers staan niet in rijen van drie op iemand van mijn leeftijd te wachten. Dan maar omrijden dus.
Een lichtpuntje: Als ik me niet vergis zijn klassiekers uitgezonderd van deze regeling. Misschien moet ik tegen de tijd dat ik ook niet meer bij mijn eigen huis mag komen maar eens gaan kijken voor een Mercedes 200D van 40 jaar  . Tot dat moment blijf ik in mijn baksteen dieselen en probeer ik mijn bloeddruk op een gezond peil te houden, ondanks zoveel onbenul.
Wordt ongetwijfeld vervolgd.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2014 13:44 #1411818 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Eeen Merc 200D voor 9
Een Merc 200D voor 9 maanden van het jaar. Goed voor het onthaasten.
En de andere 3 maanden lekker in Zuid-Europa aan de méditerranée bivakkeren. Via internet bereikbaar. Da's wel een prettig alternatief toch?Nu nog ff regelen met je baas.
Zo houden we het wel vol tot ons 75e.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2014 13:50 #1411821 door Marc Jarmuszewski (GAST)
Beantwoord door Marc Jarmuszewski (GAST) in topic +1
Ik ga het hem voorstellen. Mogelijk dat die 3 maanden Zuid-Europa nog lastig worden. Lukt dat niet dan wordt het 12 maanden onthaasten, want een 200D van 40 jaar en ouder is onder de huidige regeling volledig MRB-vrij. Zal je zien dat men tegen die tijd daar ook weer wat op gevonden heeft.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2014 14:02 #1411823 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 750 euro?
Volgens het nieuws bieden ze geen 750, maar 1500 euro?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2014 14:51 #1411828 door Marc Jarmuszewski (GAST)
Beantwoord door Marc Jarmuszewski (GAST) in topic Ja
In de eerste brief die ik heb gekregen was het 1000 euro en in de volgende 750 euro. Zo weten ze het wel aantrekkelijk te maken om mee te doen. Een dergelijke handelswijze komt ook voor in een boek van Mario Puzo (en ontleent daar ook zijn naam aan). Mogelijk dat het 1500 euro tarief geldt voor mensen die binnen de zone wonen.

Ter aanvulling: 4500 is het aantal diesels met Euro 3 of lager dat in de gehele stad geregistreerd staat. Binnen de zone gaat het om maar liefst 120 auto's, waarvan een groot aantal bestelautootjes zijn van mensen die in de zone een bedrijf hebben maar erbuiten wonen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2014 18:05 #1411838 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oh, ja
Maar de heel kleine ondernemers kunnen gewoon een nieuwe auto kopen? Waar zijn die geweest, die bestuurders in Utrecht?
En euro 3? Bij welke euro zijn we dan nu, euro 8?  Mijn Land Rover 110 is dan euro 1, de basis dus!
Wat zou er nou gebeuren als ik met die auto Utrecht in rij met frans kenteken?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2014 19:23 #1411842 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Doen!
Doen!
Laro diesel op Frans kenteken en dat goed laten vastleggen.
Vervolgens gaat iemand met een Nederlands kenteken de zone in.
Die krijgt een boete.
Laten voorkomen bij de rechter.
En vervolgens verdedigen dat iemand met een Frans kenteken kennelijk wel binnen mag.
Discriminatie van de Nederlander.
Ik ben benieuwd hoe een rechter daar mee om gaat.
(Of zit ik nu te "zwartepieten"...:-)

Groet,
Lieme Huib

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC