LPG en TomTomFlits in Zwitserland
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-07-2012 23:00 #1093745
door V700 register
LPG en TomTomFlits in Zwitserland is gemaakt door V700 register
Komende week ga ik even op en neer naar Zuid Zwitserland. Ik heb een Bels/Duitse verloopnippel in de auto liggen (en een tang om 'm af en toe los te krijgen ;!). Heb ik voor Zwitserland een andere nodig?
En heeft iemand ervaring met LPG levering aldaar?
Vandaag ook maar een TomTom (1005Live) gekocht. Nog niet helemaal doorgrond, kan ik daarmee LPG verkooppunten vinden of heb ik een extra database ding nodig?
Dank voor het delen van de kennis!
PS: De laatste keer dat ik in Ch was is al wat langer geleden: Jazz in Montreux. Per tienertoer. Zoos wur ze dee's
> update 21juli inz TomTom flits gedoe. Onderaan.
En heeft iemand ervaring met LPG levering aldaar?
Vandaag ook maar een TomTom (1005Live) gekocht. Nog niet helemaal doorgrond, kan ik daarmee LPG verkooppunten vinden of heb ik een extra database ding nodig?
Dank voor het delen van de kennis!
PS: De laatste keer dat ik in Ch was is al wat langer geleden: Jazz in Montreux. Per tienertoer. Zoos wur ze dee's
> update 21juli inz TomTom flits gedoe. Onderaan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-07-2012 23:56 #1363920
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ANWB
Hallo JohnPeter
Geen lid van de ANWB?
groetjes
Mathy
Geen lid van de ANWB?
groetjes
Mathy
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-07-2012 00:36 #1363922
door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic POI downloaden voor gas
LPG staat volgens mij standaard niet apart in de POI lijst
Goede site is deze >><a href=" www.gas-tankstellen.de ">link<<
Even registreren en dan kan je in verschillende formaten, zeker ook voor TomTom, een POI + icon downloaden middels POI on demand
Ik maak al jaren gebruik van die site en ben er erg tevreden over. Je krijgt een enorme hoeveelheid tankstations met LPG in heel Europa.
Let erop dat je bij het selecteren kiest voor:
Land : alle
Selection: Alle mit EC en ook ohne EC aanvinken
Navi Format: Spreekt voor zichzelf
Anzeigeformat: eigen keuze, ik neem meestal de derde mogelijkheid
In CH is weinig gas te vinden, ik weet dat er een station kort na de Gottharttunnel is. Je moet daar de Italiaanse koppeling gebruiken, de "schijf"
Goede site is deze >><a href=" www.gas-tankstellen.de ">link<<
Even registreren en dan kan je in verschillende formaten, zeker ook voor TomTom, een POI + icon downloaden middels POI on demand
Ik maak al jaren gebruik van die site en ben er erg tevreden over. Je krijgt een enorme hoeveelheid tankstations met LPG in heel Europa.
Let erop dat je bij het selecteren kiest voor:
Land : alle
Selection: Alle mit EC en ook ohne EC aanvinken
Navi Format: Spreekt voor zichzelf
Anzeigeformat: eigen keuze, ik neem meestal de derde mogelijkheid
In CH is weinig gas te vinden, ik weet dat er een station kort na de Gottharttunnel is. Je moet daar de Italiaanse koppeling gebruiken, de "schijf"
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-07-2012 08:30 #1363924
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Melding flitspalen op navigatie is verboden
Heeft je nieuwe Tom Tom ook een flitspaal functie?
Dit mag je niet gebruiken in Zwitserland nm.
www.anwb.nl/binaries/pdf/over-anwb/recht...ignalering_jan_2.pdf
Goede reis
Dit mag je niet gebruiken in Zwitserland nm.
www.anwb.nl/binaries/pdf/over-anwb/recht...ignalering_jan_2.pdf
Goede reis
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-07-2012 08:51 #1363925
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mathy, sinds 1979
ben ik al lid van de ANWB, poosje er tussenuit geweest vanwege de lease auto en sinds 1986 onafgebroken sponsor...
Reden dat ik het hier vroeg is dat het lijkt alsof er een stuk of 50 LPG stations in heel Ch zijn, ik hoopte dat ik het fout had. Zal dus wel benzine en benzine reiniger worden in het alpenland. Nou ja, draait de motor ook weer eens keer de leidingen schoon
Ga straks even naar die POI site kijken; had ik wel gevonden maar ben vaak wat huiverig met dat soort sites vanwege de spam en andere ellende waar je af en toe mee wordt geconfronteerd. En ikheb pas sinds een paar uur een tomtom..
Wat de verloopnippel betreft, ik neem aan dat ze die ter plekke wel te leen hebben en anders te koop.
Dank en eenfijne dag verder!
Reden dat ik het hier vroeg is dat het lijkt alsof er een stuk of 50 LPG stations in heel Ch zijn, ik hoopte dat ik het fout had. Zal dus wel benzine en benzine reiniger worden in het alpenland. Nou ja, draait de motor ook weer eens keer de leidingen schoon
Ga straks even naar die POI site kijken; had ik wel gevonden maar ben vaak wat huiverig met dat soort sites vanwege de spam en andere ellende waar je af en toe mee wordt geconfronteerd. En ikheb pas sinds een paar uur een tomtom..
Wat de verloopnippel betreft, ik neem aan dat ze die ter plekke wel te leen hebben en anders te koop.
Dank en eenfijne dag verder!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-07-2012 10:42 #1363930
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zou
Zou die andere nippel gewoon kopen. Kost de wereld niet en scheelt gehannes bij t tankstation. In Duitsland hebben ze soms beide systemen, de italiaanse en die andere. Bij de ene zuil de ene variant, bij de andere zuil de andere (bij hetzelfde tankstation dus). Ook dan is het makkelijk om ze beide te hebben, anders moet je weer naar de andere zuil of in de wachtrij.
In heel Denemarken iets van 7 LPG stations, in ieder geval minder dan 10. En dan is de LPG daar een dubbeltje, of hooguit 2, goedkoper dan benzine.
In heel Denemarken iets van 7 LPG stations, in ieder geval minder dan 10. En dan is de LPG daar een dubbeltje, of hooguit 2, goedkoper dan benzine.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-07-2012 12:16 #1363933
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Nippels
Timen heeft bijna alle nippels op voorraad!
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-07-2012 22:43 #1364003
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ANWB
Hallo JohnPeter
Bij de ANWB hebben ze alle nippels en zijn ze volgens mij redelijk up-to-date. Dat kun je niet van alle digitale gegevensbronnen zeggen. Daarnaast hebben ze volgens mij ook nogsteeds een boekje met LPG stations in heel Europa.
Flitspaalmeldingen zijn trouwens in alle (deels) Duitstalige landen (met uitzondering van België) binnen Europa verboden. En ik meen ook in Frankrijk. Maar ook dat weten ze bij de ANWB precies.
"Verboden" houdt niet alleen in dat het uit moet staan, maar ook dat er geen digitale informatie over flitspalen in je auto aanwezig mag zijn. Dus niet in je navigatiesysteem, niet in je telefoon met GPS en ook niet in losse kastjes.
groetjes
Mathy
Bij de ANWB hebben ze alle nippels en zijn ze volgens mij redelijk up-to-date. Dat kun je niet van alle digitale gegevensbronnen zeggen. Daarnaast hebben ze volgens mij ook nogsteeds een boekje met LPG stations in heel Europa.
Flitspaalmeldingen zijn trouwens in alle (deels) Duitstalige landen (met uitzondering van België) binnen Europa verboden. En ik meen ook in Frankrijk. Maar ook dat weten ze bij de ANWB precies.
"Verboden" houdt niet alleen in dat het uit moet staan, maar ook dat er geen digitale informatie over flitspalen in je auto aanwezig mag zijn. Dus niet in je navigatiesysteem, niet in je telefoon met GPS en ook niet in losse kastjes.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-07-2012 23:17 #1364008
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lpg in every country
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-07-2012 20:54 #1364078
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank allemaal
Ga nog even uitvogelen hoe ik die flitspalen info kan uitzetten.
Heet inmiddels "attentie punt"
Zag dat een van de 45 lpg stations in Ch niet ver bij ons vandaan zit!
Fijne week allemaal!
Heet inmiddels "attentie punt"
Zag dat een van de 45 lpg stations in Ch niet ver bij ons vandaan zit!
Fijne week allemaal!
Moderators: Jerry Stam