Taxatiedag in Utrecht geslaagd!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vandaag heb ik een prima dagje gehad in Utrecht. Twee van mijn auto's werden getaxeerd; nog 9 anderen waren ook "aan de beurt".
Ik ben tevreden over de waardevaststelling volgens BW art 960.
Ook trof ik ene W. Veneboer aan met een grijns van-oor-tot-oor.
Met de waarde, die hij te horen kreeg, mag hij weer bij zijn echtgenote thuiskomen.
Erg leuk was ook de fraaie Toyota Landcruiser (volgens mij model 2) van Siebren, met de beresterke 4 liter turbodiesel lijnmotor .
Heren organisatoren en taxateur: hartelijk dank!
Lieme Huib
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Lieme Huib,LHOsinga schreef : Ook trof ik ene W. Veneboer aan met een grijns van-oor-tot-oor.
Met de waarde, die hij te horen kreeg, mag hij weer bij zijn echtgenote thuiskomen.
Ook zonder die waarde mocht ik wel thuiskomen hoor
Maar eerlijk is eerlijk, het getaxeerde bedrag lag aanzielijk hoger dan ik zelf had verwacht, maar door de mensen die vaker een taxatie mee hebben gemaakt al wel aangegeven.
Nu nog even op zoek naar een andere autoverzekering, want de huidige verzekeringsmaatschappij wil niet met een taxatierapport werken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Blij voor je dat je niet dakloos bent!
Het getaxeerde bedrag geldt in twee richtingen:
1. Om discussie met een tegenpartij, indien hij schade aan jou auto heeft veroorzaakt, over de waarde vóór de schade, te voorkomen. Artikel 960 taxatie is daar nu juist voor bedoeld.
2. Indien je zelf schade veroorzaakt, dan zou je eigen verzekeraar inderdaad die taxatie moeten accepteren. Ik zou in ieder geval, ook indien je verzekeraar het niet accepteert, een kopie van het taxatieverslag formeel in jouw polisdossier laten opnemen. Dan weten ze dat het er is en is het geen onbekend feit meer.
Groet, Lieme Huib
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Gezellig bijgepraat met diverse mensen, van alle auto's genoten. Siebren, zo'n Landcruiser is net een vrachtwagen maar wel een hele leuke. Simpele techniek maar voor de eeuwigheid gemaakt. En bestand tegen zware omstandigheden.
Paul en Harry, het was weer prima geregeld allemaal, bedankt daarvoor.
Voor nu, iedereen een heel fijn Paasweekend en tot ziens.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het was weer heel gezellig en de auto's waren weer prachtig!
Heb eindelijk eens een rondje in de 38er Chevrolet van Harry gereden na er twee weekeinden aan gesleuteld te hebben.
@Buddyrich ben benieuwd naar de foto's, hoop dat je ze op het forum plaatst.
Tot de volgende keer!
Groet Paul
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Is er behoefte aan een fotogalerij voor deze taxatiedag?
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-

Groet Paul
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zou zo,n "meneertje' wel eens weten wat Hausser deed voor de Volvo,s?
En dat een 82er op verschillende punten anders is dan een 83er en wat daar na komt?
Ik denk zelf van niet, en om daar dan weer €##,## voor uit te gaan geven aan iemand die in mijn ogen er "weinig verstand van heeft" is ook zo zonde.Kijk dat ie schade heeft gehad dat weet ik ook wel,maar de schotels van de veerpoten kijken ze daar ook naar ? En de motor ? enz...
maar ik kan het ook helemaal fout hebben hoor, overtuig me dan maar ,dan ga ik sparen om over een jaar of 2 misschien Slurpje te laten taxeren. ( Dan is ie inmiddels ook al 31 jaar "jong")
Slurpje is i.d.d. apart ik denk dat ik uitkom op zo,n € 150,--
Vrolijk paasen!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Google maar eens op taxatie oldtimer en je leest er veel over.
Groet Paul