Update: weg/opgehaald. Dilemma: wat doe je met een onbeheerd motorvoertuig
- V700 register
- Nieuw lid
-
Toch wel een dilemma voor mij, als ik eerlijk ben. Op de parkeerplaats op het werk staat al 3 weken een motor. Oud type Honda XL 500 (1 cyl. offroad). Niet op het stuurslot, geen kettingslot o.i.d. De portiers hebben het kenteken doorgegeven aan de politie. Die zei dat ie niet was gestolen, ze zouden de eigenaar waarschuwen. Inmiddels een week later, nog steeds staat die motor daar. Nu jeuken mij toch de handjes om dat ding op de kar te zetten, thuis in de garage te zetten en de politie nog eens te bellen met de mededeling dat de eigenaar hem op mijn huisadres kan ophalen. Ik zou het prima vinden als de eigenaar hem dan komt halen, dan lijkt me een vorm van vindersloon of bewaarloon wel op zijn plaats, maar ik kan de gedachte eigenlijk niet verdragen dat een 'echte' dief er nu met die motor vandoor gaat. Wat te doen? Bij een gevonden horloge of zoiets handel je ook zo, maar bij een motorvoertuig? Ach dat zijn zo van die dingen die door je hoofd gaan (zou ie er maandag nog staan...)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zou met het kenteken nogmaals bellen en teven shet frame-nummer doorgeven.Er heeft hier ook al eens een fiesta met uitgeboorde portieren en contactslot zonder radio 3 weken gestaan, waar niks mee was.Nee, met de plaat aan de achterkant niet, nee, de plaat aan de voorkant was al 4 weken eerder als gestolen op gegeven, en deze laatste hoorde dan ook bij het voertuig.MaartenG schreef : De portiers hebben het kenteken doorgegeven aan de politie. Die zei dat ie niet was gestolen, ze zouden de eigenaar waarschuwen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
jouw perspectief is anders dan het mijne en dat zorg natuurlijk voor een andere houding; ik ga er vanuit dat er niks aan de hand is, jij gaat er van uit dat er wel eens iets mis kon zijn.
Mijn reactie is ook zeker geen kritiek op jouw voorgestelde handelswijze hoor. Jij vraagt om meningen en ik geef mijn mening, uitgaande van mijn perspectief. Vanuit jouw perspectief zou ik inderdaad ook blij zijn als iemand tot actie over gegaan zou zijn!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Misschien heeft de de politie hem nog niet heeft kunnen bereiken... al met al .. niet doen!
Groeten Rudiger
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-