Makkelijk krabben van bevroren ruiten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Motor aangezet en begonnen met ijsvrij maken van de ruiten middels die geweldig Volvo ijskrabber. Begonnen met de bestuurders zijruit en zo rondom naar de voorruit toewerkend. Het was stevig krabben, maar de voorruit daarentegen was een peulenschil. Twee weken geleden er een of ander nano-spul van de action op gesmeerd (zou de regen eerder van de ruit duwen, lijkt ook wel te werken) en dat heeft dus ook effect op het krabben.
Voor 3 euro of zo een absoulute aanrader; als het wat warmer is gaan ook de andere ruiten eraan geloven!
Succes met krabben!
JohnPeter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groet Rik
- André Struis
- Nieuw lid
-
De ruit moet echter wel Ca. 10.000 Km oud zijn.
Het maakt oude ruiten weer spiegelglad dmv iets silcone achtigs.......
Rain-X heeft blijkbaar nog geen "vat" op een nieuwe ruit.
Schrappen; als de ruit glad is, glijt de schrapper er makkelijker overheen, en het ijs hecht zich minder aan het glas.

NB zijn er nog ervaringen met uit vorige draadjes genoemde stand verwarmingen enz enz

- Siang Phoa
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een bezoekje aan de winkel is wellicht niet nodig. Check even de website van Chipsaway of drVinyl, zie ook de laatste Factor. Ik denk dat het spul via internet te bestellen is, krijg je het thuis afgeleverd.henqui schreef : hoe ziet dat een of ander nano-spul van de action eruit, het is toch al zo zoeken in die winkel!!
Helaas moet ik wel krabben, maar de aloude spuitbus met ruitontdooier werkt ook nog altijd goed!
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Groeten, Jan
- V700 register
- Nieuw lid
-

Doosje zelf is circa 10 x 15 x 4 centimeter.
Heb sinds die posting niet meer serieus hoeven krabben, dus nog geen vervolg. Ook niet op de andere ruiten gesmeerd trouwens.
Wat de standkachels betreft: mooi als het er in zit, maar met mijn technische kennis en banksaldo zal ik toch voorlopig moeten krabben. En dat vind ik niet eens zo erg, vooral 's-morgens ben je dan lekker in de vrieze-lucht bezig.
Fijne dag!
JohnPeter