Hulp op 15 november bij distributieriem vervangen van een 16V

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-10-2008 16:18 #1070631 door Miquel Engelen (GAST)
Hallo mede Rollers,

Op 15 november as. mag ik, op de sleuteldag bij Carlo Schmidt, mijn distributieriem en balansriem gaan vervangen. Het betreft hier een B234F 16V.
Ik heb dit zelf echter nog nooit gedaan, vandaar dat ik jullie (lees: de mensen met ervaring hierin) hulp inroep.
Hier een kopie van hoe Bas, in een ander draadje, de vraag omschreef, ik kan het niet beter verwoorden:

Wat mij betreft is het een Go, Carlo schat in dat het wel te doen moet zijn, ergens tussen de 2 en drie uur, mits een beetje hulp van medeleden, dus die vraag bij deze: Kan iemand Miquel een beetje bijstaan?
Daarbij is de grootste zorg inderdaad dat hij weer op tijd gezet moet worden, dus als iemand zich daar over kan buigen, rijdt Miquel niet voor jan doedel een hele tank leeg....;-)

Ik heb gelukkig geen twee linker handen, maar gewoon een linker en een rechter, maar het 'op tijd zetten' van een db riem is mij nieuw! En als het even kan wilde ik de 15e 's middags toch wel gewoon naar huis......
Oh ja, mocht er nou iemand bij mij uit de buurt (N-H) die wel wil/kan helpen maar niet (zelf) naar Gemert wil/kan rijden dan bied ik uiteraard een lift aan, en vv.

Alvast mijn dank en uiteraard een
Gulle Groet,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2008 01:39 #1216328 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja hoor dat wil ik wel.
Hoi Miquel,Ik wil je wel helpen met deze klus, heb al de documentatie klaar liggen voor de montage en optijd zetten  van de distributie en balansassen.Heb ook alle gereedschappen die nodig zijn dus daar hoef je zelf niet voor te zorgen.Groeten Bart Snoek.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2008 07:47 #1216329 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Mijn dank!!
Hoi Bart,

Wauw, nadat je me al hebt geholpen bij Nordicar, ook nog dit aanbod! Helemaal te gek!
Ik had mezelf inmiddels ook al wat verdiept in deze klus maar zou het zonder hulp niet aandurven dus ben ik echt héél erg blij dat je wilt helpen!
Ik weet niet waar jij vandaan moet komen maar als je met mij mee wilt rijden naar Gemert de 15e, dan spreekt dat uiteraard voor zich.

Nogmaals alvast heel erg bedankt!!!

Gulle Groet,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2008 17:23 #1216581 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als ik aanwezig ben de 15e
Als ik aanwezig ben de 15e dan vind ik het geen probleem om ook mee te helpen. Zeker omdat ik ook een 16v heb en ik de distributie en de balansassen nog nooit vervangen heb.
Tot de 15e.
Groet, Roderik

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-11-2008 19:30 #1216603 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Kijken
Hallo Volvisti
Ik beloof alleen dat ik ook even kom kijken. Als jullie tenminste nog niet klaar zijn, als ik aankom.
Groetjes
Mathy (die ook een 16 klepper rijdt)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2008 23:44 #1217019 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Miquel, Geen dank joh,
Hoi Miquel,Geen dank joh, ik heb de huidige staat van je riem gezien en dat maakte mij nogal bezorgt, en we willen de 7 en 9 toch graag op de weg houden .Ik kom zelf van uit Amsterdam, ik denk dat ik met de 960 die kant op ga, we kunnen wel wat afspreken om met z'n twee richting Gemert te gaan van af Amsterdam.Ik heb zelf ook nog nooit de DB van een B234 vervangen, maar al wel van mijn B6254 en van meerdere B230 en een hoop andere merken dus aan ervaring geen gebrek.Alle documentatie van Vadis heb ik al uitgeprint dus daar hoef je zelf niet voor te zorgen, er zijn een hoop dingen het zelfde als van de B6**4 motoren zoals riemspanner en looprollen dus ik verwacht geen onverwachte problemen.Ik zou wel even na vragen of Carlo alle onderdelen in huis heeft zoals de looprollen en niet alleen voor de DB maar ook voor de ballansassen.
Groeten Bart.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-11-2008 23:53 #1217023 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Doorgestuurd.

snoek38 schreef : Ik zou wel even na vragen of Carlo alle onderdelen in huis heeft zoals de looprollen en niet alleen voor de DB maar ook voor de ballansassen.
Groeten Bart.

Ik heb de aangegeven klussen en de daarbij benodigde onderdelen opgegeven in een excel-sheet en deze naar Carlo gezonden.Ik zal hem woensdag even bellen om te zien of ie expliciet aan de 16v gedacht heeft en wat ie van die koppakking vindt.
Enne Bart, ook namens mij bedankt voor het aanbod van assistentie dit geld ook voor de rest van de aanbieders, dank.Gezamenlijk komt het nu vast goed.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2008 09:43 #1217041 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic Fantastisch!
Ik ben echt een beetje sprakeloos van de hulp die mij aangeboden wordt! En ik sta niet zo snel met mijn mond vol tanden......
Toen ik in Heerhogowaard mijn DB zag, schrok ik ook een beetje ( hij zit er nu 56dkm op) maar was inderdaad aan vervanging toe, daarom dat ik dat daar toen ook eigenlijk wilde doen. Ik ben héél maar dan ook héél erg blij dat ik dit de 15e mag gaan doen!!!

En Bart, misschien is het wel leuk om ergens bij A'dam af te spreken, en dan samen op te rijden naar Gemert? Moeten we maar even over contacten voor de 15e.

Nogmaals, ik vind het echt geweldig zoals mensen elkaar de helpende hand bieden hier binnen de vereniging!! En euh Mathy, ik met suiker graag!

Gulle Groet,

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2008 21:00 #1217203 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Fotograaf
Hallo Miquel
Heb je ook al een fotograaf geregeld? Lijkt me een mooi verhaal voor de site of het verenigingsblad.
Groetjes
Mathy (die meestal niet vroeg is en meestal z'n camera niet bij zich heeft)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2008 01:01 #1217257 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Miquel, Lijkt mij ook
Hoi Miquel,Lijkt mij ook leuk om van af Amsterdam samen richting Carlo te rijden, ik dacht zelf ergens op de A2 af te spreken, ik wil alleen nog wel even van jou weten hoe jij wil dat de DB wordt vervangen. Ik vind, maar dat is persoonlijk dat je ook alle spanrollen en geleidenrollen moet vervangen, je kan er ook voor kiezen om nu de staat van de rollen te bekijken en de geene die aan vervanging toe zijn vervangen en dan hopen dat de rollen die NU nog goed zijn nog eens 80.000 kilometer mee gaan.En wat ik ook intressant vind is of je een distributie heb met automatische spanner of een handmatig. Dit kan je controleren door de bovenste beschermkap van je distributie te verwijderen en als je dan naar de linker nokkenaswiel kijkt dan zie je daar onder een looprol/spanrol zitten. Zit hier een verticale cilinder onder gemonteerd dan is deze automatisch, als het enkeld een looprol is dan moet ik de distributie handmatig stellen.Waarom ik dit wil weten is omdat als het een handmatige is dan heb ik echt een stel gereedschap nodig een riemspanningsmeter om precies te zijn, en het is wel intressant om te weten of Carlo deze heeft liggen want het komt bij een 16V nogal precies voor wat betreft de spanning van de riem als ik Vadis mag geloven.Helaas is mijn riemspanning meter overleden en ben ik niet in de gelegenheid om een nieuwe te bestellen (zijn nogal prijzig).Groeten Bart. 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC