Diesel prijs voor transportbedrijven met eigen tankstation
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2008 16:36 #1069274
door V700 register
Diesel prijs voor transportbedrijven met eigen tankstation is gemaakt door V700 register
Heren, maar ook dames natuurlijk!
Kan iemand mij vertellen hoeveel een bedrijf per liter diesel betaalt als ze het zelf ophalen bij de raffinaderij, en dan per volle tankwagen? Heb dat nodig voor een haalbaarheidsonderzoek en deze info zet Shell (&co) niet echt duidelijk op de website.
Als wij aan de pomt 1,25 betalen (incl BTW), wat betalen zij dan?
Hoop dat iemand me dat kan vertellen.
Alvast bedankt!JP
Kan iemand mij vertellen hoeveel een bedrijf per liter diesel betaalt als ze het zelf ophalen bij de raffinaderij, en dan per volle tankwagen? Heb dat nodig voor een haalbaarheidsonderzoek en deze info zet Shell (&co) niet echt duidelijk op de website.
Als wij aan de pomt 1,25 betalen (incl BTW), wat betalen zij dan?
Hoop dat iemand me dat kan vertellen.
Alvast bedankt!JP
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2008 16:41 #1209169
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic afname
Hangt ervanaf hoeveel vrachtwagens je komt halen denk ik. Kun je niet eens met een vertegenwoordiger bellen ? Ze zullen vast ook accountmanagers ed hebben. Of is het niet echt in hun voordeel om jou verder te helpen ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2008 17:19 #1209174
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Concurrent
Ach, ik ben bang dat ze het als concurrentie gaan opvatten; we plannen de produktie van ca 36.000 liter diesel per dag voor directe verkoop aan grootverbruikers. Ik weet, plasje in de produktiehoeveelheden van de grote jongens, maar toch...
Eerlijk gezegd hoop ik dat we nog goedkoper kunnen zijn als er subsidie gaat komen voor echt alternatieve brandstoffen uit niet verder te gebruiken afvalstoffen en bio-resten (dus niet koolzaadolie maar die uit de afvalstoffen van koolzaadplantjes en zo)
We verwachten dus ook dat we een prijs kunnen neerleggen die enkele centen onder die van Shell & Co komt, met als bijkomend voordeel dat we niet produceren in Rijnmond maar wellicht in Delfzijl of daaromtrent. Waar ook veel vrachtauto's rondrijden.Verkoop aan particulieren is onwaarschijnlijk..
JP
Eerlijk gezegd hoop ik dat we nog goedkoper kunnen zijn als er subsidie gaat komen voor echt alternatieve brandstoffen uit niet verder te gebruiken afvalstoffen en bio-resten (dus niet koolzaadolie maar die uit de afvalstoffen van koolzaadplantjes en zo)
We verwachten dus ook dat we een prijs kunnen neerleggen die enkele centen onder die van Shell & Co komt, met als bijkomend voordeel dat we niet produceren in Rijnmond maar wellicht in Delfzijl of daaromtrent. Waar ook veel vrachtauto's rondrijden.Verkoop aan particulieren is onwaarschijnlijk..
JP
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2008 17:53 #1209175
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Winstmarge
De bruto winstmarge van depomphouder is ruwweg 5 cent per liter, de distributiekosten zijn ruwweg 7 cent per liter.
Dus als je het zelf gaat halen (dan heb je wel zelf de distributie kosten) betaal je ruwweg 12 cent minder dan de pompprijs.
Dus als je het zelf gaat halen (dan heb je wel zelf de distributie kosten) betaal je ruwweg 12 cent minder dan de pompprijs.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2008 18:19 #1209180
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gewoon bellen !
Met het Shell overslagdepot aan de Driepoorterweg in Arnhem.
Telefoonnummer is wel te vinden, denk ik.
Ik doe deze suggestie omdat ik daar eind jaren 90 en begin 2000 wel eens zakelijk aan het werk was. Maar of het depot nog bestaat ...
Telefoonnummer is wel te vinden, denk ik.
Ik doe deze suggestie omdat ik daar eind jaren 90 en begin 2000 wel eens zakelijk aan het werk was. Maar of het depot nog bestaat ...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2008 20:33 #1209195
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic grote afnemers
Stel eens vragen bij grote afnemers...
Veel transportbedrijven hebben een tank staan, maar meeste daarvan halen de diesel ook weer via een oliehandelaar...
Misschien dus dan proberen bij een olie handel.
Als je distributie zelf wil gaan doen dan kan je nog proberen zelf klanten te werven. Maar dan zal je ook moeten kunnen leveren. Heb dit onlangs bij een transporteur gezien die zat te wachten op een dieplader, zodat hij een nieuwe service kon leveren. Maar alles duurde nog al lang(dieplader maanden te laat afgeleverd) en daar door liep hij een en ander mis en bij een vervolg opdracht van iets wat hij mis gelopen was, werd ook niet meer aan hem gedacht ook al kon hij toen wel "leveren".
Veel transportbedrijven hebben een tank staan, maar meeste daarvan halen de diesel ook weer via een oliehandelaar...
Misschien dus dan proberen bij een olie handel.
Als je distributie zelf wil gaan doen dan kan je nog proberen zelf klanten te werven. Maar dan zal je ook moeten kunnen leveren. Heb dit onlangs bij een transporteur gezien die zat te wachten op een dieplader, zodat hij een nieuwe service kon leveren. Maar alles duurde nog al lang(dieplader maanden te laat afgeleverd) en daar door liep hij een en ander mis en bij een vervolg opdracht van iets wat hij mis gelopen was, werd ook niet meer aan hem gedacht ook al kon hij toen wel "leveren".
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2008 21:07 #1209202
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bestaat nog
Het depot in Arnhem bestaat nog steeds, ik rij er regelmatig langs.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-08-2008 12:42 #1210050
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Huidige stand
Ik mag mezelf rekenen tot de fleet owners (grootverbruik) en de bestelling van vanochtend kost mij € 1,015 per ltr. excl. btw. Voor dit geld wordt het wel aangeleverd.
Maar.... het blijf veel geld. Gelukkig zakt de olieprijs nu wel, maar als er weer één of andere gek opstaat die wat overhoop haalt zitten we zo weer op het nivo van mei jl.
Wellicht mosterd na de maaltijd, wilde het even kwijt.
Grt.
Maurits

Maar.... het blijf veel geld. Gelukkig zakt de olieprijs nu wel, maar als er weer één of andere gek opstaat die wat overhoop haalt zitten we zo weer op het nivo van mei jl.
Wellicht mosterd na de maaltijd, wilde het even kwijt.
Grt.
Maurits

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-08-2008 22:11 #1210340
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1.04
Dank Maurits!
Een ander noemde vandaag ongeveer 1,04 euro, dus dat zal aardig kloppen. Als er dan 43 cent afgaat voor Woutertje het graaiende kaboutertje en 7 cent voor de distributeur is de netto prijs dus ergens rond de 50 cent. Dat is voor ons een mooi bedrag,
Bedankt!
JohnPeter JP
Een ander noemde vandaag ongeveer 1,04 euro, dus dat zal aardig kloppen. Als er dan 43 cent afgaat voor Woutertje het graaiende kaboutertje en 7 cent voor de distributeur is de netto prijs dus ergens rond de 50 cent. Dat is voor ons een mooi bedrag,
Bedankt!
JohnPeter JP
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2008 15:19 #1210447
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik denk dat de inkoopsprijs
Ik denk dat de inkoopsprijs het minst belangrijke punt is in het haalbaarheidsonderzoek.
Als het gaat om een eigen bedrijfsbrandstof pomp, zal het belangrijkste punt zijn, of er wel of geen vergunning van de gemeente gaat komen en dan laat ik de kosten van de pompinstallatie zelf nog even buitenbeschouwing ( vloeistofdichte vloer en dergelijke )Bijna alle eigen brandstofvoorraadeigenaars hebben de boel laten saneren, omdat de vaste en lopende kosten van een installatie veel te hoog zijn ongeacht de lagere inkoopprijs.
Als het gaat om een eigen bedrijfsbrandstof pomp, zal het belangrijkste punt zijn, of er wel of geen vergunning van de gemeente gaat komen en dan laat ik de kosten van de pompinstallatie zelf nog even buitenbeschouwing ( vloeistofdichte vloer en dergelijke )Bijna alle eigen brandstofvoorraadeigenaars hebben de boel laten saneren, omdat de vaste en lopende kosten van een installatie veel te hoog zijn ongeacht de lagere inkoopprijs.
Moderators: Jerry Stam