Henk-Jan uit Nagele
- V700 register
- Nieuw lid
-
Beste mensen,
Kunnen jullie mij vertellen wat ik me moet voorstellen bij Henk-Jan uit Nagele? Hij heeft altijd wel wat op Marktplaats staan.
Ik wil voor de eerstejaars leerlingen van volgend jaar kijken of ik ze de 740 kunnen laten voorzien van koplampwissers. Dat lijkt misschien een simpele opdracht, maar er zitten vijftienjarigen bij die nog niet nauwelijks gesleuteld hebben. Daarom lijkt het me een leuke opdracht. Demonteren, monteren, aansluiten en koplampen stellen.
Ik moet nu alvast gaan zoeken naar een set koplampwissers, dan kan ik ze voor het begin van het schooljaar nog even ontroesten e.d. Henk-Jan uit Nagele is op het moment de enige die <a href=" link.marktplaats.nl/134836537 " target="_blank" title="Link naar advertentie koplampwissers 700-serie">een set aanbiedt.
Mocht er iemand bij de club nog een set (koplampen zijn eigenlijk niet nodig, mijn volvo is niet luxe, maar er zit wel licht op) hebben liggen, dan houd ik me aanbevolen, want ik heb het niet zo op handelaren. Tot dusver heb ik eigenlijk alleen slechte ervaringen met handelaren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Ik heb ook nog wel een 740 staan. Daar zit dat spul op. Ik moet er wel een stukje voor rijden de auto staat in de opslag.
Een vraag; Wat wil je je leerlingen eigenlijk leren?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Hallo Edo
Ik meen me te herinneren dat de koplampwissers van Henk-Jan voor een 940 neus zijn.
Als je onderdelen bij Henk-Jan koopt moet je die op (laten) halen. Opsturen doet ie niet, heb ik gehoord.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben al een paar keer bij Henk-jan geweest en ik vind het een zeer geschikte jongen. Heb ondere andere een set rigel velgen bij hem weg en nog wat interieurdelen.
ik wil er binnenkort nog een keer langs gaan dus als ik wat mee kan nemen.
Henk-jan is in mijn ogen geen 'handelaar' maar een echte Volvo liefhebber.
En Jan Crombbeen ben ik er ook een paar keer tegen gekomen.

Groetjes Harnt
- V700 register
- Nieuw lid
-
wp001 schreef :

Ik ga ze niets leren, dat doet de praktijkleraar. Zoals ik me het heb laten vertellen, hebben de eerste lessen van het jaar een inventariserend karakter. Leraar leert de leerlingen kennen. De leerlingen leren niet alleen de leraar kennen. Ze maken ook kennis met de gereedschappen. Ze leren waar ze spullen moeten vinden, etc.
Er zijn leerlingen bij, die niet weten welke kant je op moet draaien als iets los moet. Uiteraard zijn de meeste leerlingen sleutelgekken, maar die moeten gewoon even wegwijs raken. In het praktijklokaal barst het van de leermiddelen, zoals motorblokken. Omdat deze middelen al heel vaak gebruikt zijn, is het mogelijk om aan de slijtage van de schroeven/bouten/moeren te zien wat je los moet draaien om je opdracht goed te doen. Dan is een auto waarin dagelijks gereden wordt veel leuker.
Ik vind het leuk om een beetje mee te werken aan de projectjes op het Albeda. Maar het moet me niet te gek worden. Vandaar dat ik het liefst de koplampen er niet bij koop. Na de kerstvakantie gaan ze mijn vacuümpomp (?) uit elkaar halen. Niet dat het ding kapot is, maar dat vindt de praktijkleraar leuk. Ik heb in Vadis gezien dat er een revisiesetje en een pakkingsetje voor bestaat, dus die haal ik van te voren. Er is hier iemand op het forum die al zijn stukjes ondertekent met "if it ain't broken, don't fix it!". Mijn 740 is de lelijkste van club. Eigenlijk is'ie al die aandacht niet waard. Ach, ik heb er gewoon lol in, als die gasten er een leuke les aan over houden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb jij die Rigels gekocht van die zaten op die gele 760? Ik heb ze links laten liggen omdat er een fikse deuk in zat en onder de blaren...
Verder in mijn ogen geen handelaar maar eerder een sleutelaar en liefhebber met een hele grote schuur in de polder.

Rik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vliegende Hollander schreef :
Heb jij die Rigels gekocht van die zaten op die gele 760? Ik heb ze links laten liggen omdat er een fikse deuk in zat en onder de blaren...
Ik heb mijn velgen van Willem van Strik gekregen. Zonder deuken, maar wel met veel corrosie. Ze zijn in een zuurbad geweest en vervolgens gepoedercoat. Alleen jammer genoeg een tint te licht. Ze zijn dus niet zo mooi, maar mijn Volvo is gewoon niet in de wieg gelegd om mooi te zijn.
Ik had gedacht dat ik niet zo lang in de Blauwe Engel zou rijden. Ik heb hem drie jaar geleden gekocht voor 500 euro. In alle plaatwerkdelen zit wel een deuk. Ook het interieur ziet er niet uit. Voordat ik de auto kocht, heeft er denk ik een Rotterdamse zwerver in gewoond.
Maar hij rijdt heerlijk!
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Volvo Project schreef :
wp001 schreef :
Ik ga ze niets leren, dat doet de praktijkleraar.
Sorry als ik te nieuwsgierig ben, maar wat doe dan op/met die school? Misschien heb je het al eens verteld, maar dan ik het helaas weer vergeten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik doe niets op die school. Ik ben er terechtgekomen, door <a href=" www.projectw2006.com " target="_blank">een ander project. Ze bouwen een pick-up die ik bij een grote oldtimerrally wil inzetten. De auto zelf wil ik niet kwijt, maar het zou wel leuk zijn als de inzet van de auto een goed doel zou dienen.
Ik doe mijn dingen voor de school, omdat ik het leuk vind om zaken te regelen. Zo ken ik iemand die nog een oude Corrado had staan, waar hij geen afscheid van kon nemen. Nu staat hij op de school en wordt de auto in de komende jaren gerestaureerd. De leerlingen vinden een Corrado natuurlijk cool, en maken nu kennis met aparte techniek, zoals de G-lader en de brandstoftank die onder druk wordt gezet. Mijn kennis heeft er ook baat bij, want zijn Corrado wordt als nieuw. Het is echter wel een proces van jaren. Gelukkig heeft hij zoveel geduld.
Ik probeer de school warm te laten lopen voor een sleuteldag, maar dat wil er nog niet zo lekker in. Op zaterdag zijn de leraren e.d. vrij. Maar als het me ooit lukt, dan zou het wel heel leuk zijn. Al was het maar, omdat je dan ook eens onderdelen kunt monteren die je al tijden hebt liggen thuis en waar je nooit aan toe komt.