Vals kenteken!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2007 15:26 #1059431 door V700 register
Vals kenteken! is gemaakt door V700 register
Wie kan mij helpen?
Ik ontvang zojuist van Cannock Chase Public oftewel de Parkeer Combinatie Holland BV een aanslag voor foutief parkeren in Amsterdam op 12 maart j.l. Ik moet €49.10 parkeerbelasting betalen aan de gemeente Amsterdam stadsdeel Bos en Lommer.
Probleem is echter dat ik nog nooit met mijn auto in Amsterdam geweest ben, dus ook 12 maart niet! Ik was gewoon aan het werk in Rotterdam en de auto stond thuis voor de deur. Maar bewijs dat maar eens!
Ik weet dat Sels, waar ik de auto vandaan heb, er nieuwe platen op heeft gezet met van die mooie oplegletters en ik vermoed nu dus dat mijn oude platen op dit moment misbruikt worden. Ik ben er helemaal niet gelukkig mee, straks gebeuren er erger dingen!
Wat kan ik nu het beste doen? Is er misschien iemand die zoiets ook eens heeft meegemaakt?
Ben benieuwd,
Rob K.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2007 16:17 #1162727 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic voorkomen
Waardeloos zeg.
Ik zou het in ieder geval laten voorkomen bij de rechter ( kost je wel weer tijd) en laat de Parkeer Combinatie dan maar bewijzen dat jij of de volvo in Amsterdam is geweest.
aart

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2007 16:55 #1162731 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic briefje sturen
Rob,
Op de aanslag zal hopelijk een auto genoemd worden met een bepaalde kleur. En als dat afwijkt van jouw auto ben je eigenlijk al klaar. Stuur dus een brief als bezwaarschrift, inclusief foto van je huidige auto.
Neem nog eens contact op met Sels over die oude platen. Die mag hij helemaal niet bewaren maar moeten volgens mij retour naar de "drukker". Vraag desnoods bij de RDW hoe dat zit met die oude platen.
Loop ook even bij de politie binnen en doe aangifte van valsheid in geschrifte.
Suc6

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2007 17:54 #1162735 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aangifte doen.
Ik zou in ieder geval aangifte doen van het valselijk gebruik/oneigenlijk gebruik van kentekenplaten die jou toebehoren.
Daarnaast wordt het lastig, want er is in de vorm van bewijs geen foto van. Ik neem aan dat je gezien hebt dat de  op de bon vermeldde  auto, toch wel jouw model en kleur is?Als dat namelijk niet zo is, moeten ze hem laten vervallen als je met de bon en auto op het bureau kunt laten zien hoe het zit.
Toch?
Ik zou in ieder geval zeker bezwaar maken, niet betalen (vooralsnog) en laten zij maar bewijzen dat jij dat was.Laat anders vragen of de diender die hem schreef, zijn dienstnummer staat op de bon, jou terubellen om te laten uitleggen wat voor auto het is.
Dus........... 

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
31-03-2007 20:43 #1162754 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Kzou hier eens rondneuzen om de juiste procedure te vinden.

www.minbzk.nl/onderwerpen/veiligheid/politie/klachten_over_de
www.verkeersforum.nl
forum.infopolitie.nl/portal.php
www.rechtenforum.nl/forum/thread/title/F...9eb7321fdcc0f849e49f
Of gewoon even de politie bellen om advies.
Op een normale vraag geven ze normaal antwoord.
Wel vervelend inderdaad. 

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2007 20:44 #1162755 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Raarrrrrrrrrrr
De oude platen moeten toch ingeleverd worden, bij de erkende kenteken-plaat fabrikant, anders krijg je de nieuwe niet mee.
Misschien is er een "lek" bij de kenteken-platen-boer? Lijkt me sterk.
De gemiddelde parkeerwachter kan z'n eigen naam niet schrijven, ik denk dat dat het probleem is.
Er zijn veel kinderen die problemen hebben met de "b" en de "d", geeft nix, je kan altijd nog parkeerwachter worden, vrienden had je toch al niet............................

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2007 22:58 #1162768 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Briefje schrijven
Ik heb het ook een keer meegemaakt, met andere overtreding (rood licht).
Briefje geschreven (bezwaarschrift waarin ik verklaarde dat ik het niet geweest was en kon zijn), en er kwam een keurig briefje terug dat het geseponeerd was. Klaar.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2007 14:12 #1162782 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jaren geleden
heb ik ook zoiets aan de hand gehad.
Agentje stond op een hoek te noteren welke auto's bij het stoplicht op het laatste moment naar de andere baan gingen.
Ik deed dat dus blijkbaar ook met de tijd 8:24. Als ik zo laat daar had gereden had ik ruzie gekregen met mijn baas (aanvang werktijd 8:00 uur).
Alles voor laten komen en met bewijzen (klok kaarten en verklaring kollega) naar de hoorzitting toe.
De reactie van de officie van justitie : Dan heeft iemand anders in uw auto gereden uw vrouw bijvoorbeeld...... ow ja.... die is 'steke'blind (4% zicht).
Dan is het dus woord tegen woord volgens de officier en dan heeft de agent ALTIJD gelijk, cq is de burger altijd de leugenaar.
Bon was 240 guldentjes (toen nog) en het agentje...... die was lachende derde..... wie schrijft die blijft..... heeft ie ongetwijfeld gedacht ongeacht of de overtreding wel of niet is begaan want het valt tocht niet meer te controleren.
Ow ja, die dag reed ik om 7:45 inderdaad over de betreffende baan alleen volgde ik wel netjes de regels door af te slaan bij het stoplicht.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2007 18:40 #1162881 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Loos alarm

R. Korteweg schreef : Wie kan mij helpen?
Ik ontvang zojuist van Cannock Chase Public oftewel de Parkeer Combinatie Holland BV een aanslag voor foutief parkeren in Amsterdam op 12 maart j.l. Ik moet €49.10 parkeerbelasting betalen aan de gemeente Amsterdam stadsdeel Bos en Lommer.
Probleem is echter dat ik nog nooit met mijn auto in Amsterdam geweest ben, dus ook 12 maart niet! Ik was gewoon aan het werk in Rotterdam en de auto stond thuis voor de deur. Maar bewijs dat maar eens!
Ik weet dat Sels, waar ik de auto vandaan heb, er nieuwe platen op heeft gezet met van die mooie oplegletters en ik vermoed nu dus dat mijn oude platen op dit moment misbruikt worden. Ik ben er helemaal niet gelukkig mee, straks gebeuren er erger dingen!
Wat kan ik nu het beste doen? Is er misschien iemand die zoiets ook eens heeft meegemaakt?
Ben benieuwd,
Rob K. Blue Hotel 2.3 LPT 1998

Vanmorgen telefonisch contact gehad met de parkeerpolite. Ze hebben niet goed gekeken, zoals André al bedacht. De Volvo moet een Volkswagen zijn.
Maar, om er vanaf te komen, moet ik toch een bezwaarschrift indienen. Lang leve de bureaucratie!
Rob K.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-04-2007 19:16 #1162883 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nou doorzetten !
Claim dan ook meteen de gemaakte uren in dat bezwaar. En fik die ambtenaar af die er een Volvo van had gemaakt ipv een VW.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC