960 S90 1998
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-02-2022 15:57 #1111103
door V700 register
960 S90 1998 is gemaakt door V700 register
Auto slaat niet meer aan
Rijdend weggezet en na een paar dagen de accu leeg omdat deze stuk is gegaan
Nieuwe accu er in en de auto wil niet meer aanslaan
De vonk is heel zwak
Benzine is er wel
Wie oh wie ?
Rijdend weggezet en na een paar dagen de accu leeg omdat deze stuk is gegaan
Nieuwe accu er in en de auto wil niet meer aanslaan
De vonk is heel zwak
Benzine is er wel
Wie oh wie ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-02-2022 19:28 #1469856
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Zwakke vonk kan slechte
Zwakke vonk kan slechte bobinebekabeling zijn: goed kijken naar haarschurtjes in de draden onder het bobinedeksel. Ook de connectoren zijn vaak slecht. Als het echt raak is, een nieuw setje van Elbert Bos erin solderen (niet met die domme knijpstekkertjes die hij meelevert). Dan is het weer twintig jaar goed.
Sowieso is het nuttig om een rondje met contactcleaner te maken langs alle stekkers van ecu en ontsteking.
Oudere accu's geven het in dit weer wel vaker op, daar zou ik nog geen conclusie uit trekken.
Sowieso is het nuttig om een rondje met contactcleaner te maken langs alle stekkers van ecu en ontsteking.
Oudere accu's geven het in dit weer wel vaker op, daar zou ik nog geen conclusie uit trekken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2
14-02-2022 14:52 #1469866
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Het kunnen veel oorzaken zijn.
Ik vermoed bijvoorbeeld slechte verbindingen. Remedie zekeringen, connectors losmaken en inspuiten met contactreiniger.
Omdat de accu leegloopt kan dit ook een sluiting zin. Meten of er spanning staat over de zekeringen. Met contact uit zou dat 0 Volt moeten zijn of een paar mlliampere (klokje).
Krukaspositiesenzor of vonkversterken defect
Bobine doormeten, 6-8 Ohm tussen 1 en 15, 6800 Ohm tussen hoogspanning en 1.
allemaal bij niet lopende motor.
Bekabeling controleren. zit alles vast?
Bobinehoogspanningskabel, loskoppelen en controleren of deze een vonk trekt naar massa, niet vastpakken wanneer je het wilt overleven.
De combinatie leeglopen en zwakke vonk kan een indicatie zijn van een slechte accu. Maar met een nieuwe?
Ben je lid van de Wegenwacht dan is dat ook een optie. Grinnik.
Dat is wat ik mij in eerste instantie kan bedenken
Omdat de accu leegloopt kan dit ook een sluiting zin. Meten of er spanning staat over de zekeringen. Met contact uit zou dat 0 Volt moeten zijn of een paar mlliampere (klokje).
Krukaspositiesenzor of vonkversterken defect
Bobine doormeten, 6-8 Ohm tussen 1 en 15, 6800 Ohm tussen hoogspanning en 1.
allemaal bij niet lopende motor.
Bekabeling controleren. zit alles vast?
Bobinehoogspanningskabel, loskoppelen en controleren of deze een vonk trekt naar massa, niet vastpakken wanneer je het wilt overleven.
De combinatie leeglopen en zwakke vonk kan een indicatie zijn van een slechte accu. Maar met een nieuwe?
Ben je lid van de Wegenwacht dan is dat ook een optie. Grinnik.
Dat is wat ik mij in eerste instantie kan bedenken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-02-2022 17:20 #1469871
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Jur, misschien is het een
Jur, misschien is het een goed idee om volgende keer even te kijken over wat voor motor het gaat voordat je antwoordt.
Al je adviezen over bobine doormeten, hoogspanningskabel etc zijn niet van toepassing op een motor met zes direct op de bougies gemonteerde individuele bobines.
Vonkversterker heeft de 960 ook: twee stuks zelfs. Als er eentje stuk is loopt de motor belabberd, op te weinig cilinders, maar hij start wel. Ik denk dus niet dat dat hier het probleem is.
Al je adviezen over bobine doormeten, hoogspanningskabel etc zijn niet van toepassing op een motor met zes direct op de bougies gemonteerde individuele bobines.
Vonkversterker heeft de 960 ook: twee stuks zelfs. Als er eentje stuk is loopt de motor belabberd, op te weinig cilinders, maar hij start wel. Ik denk dus niet dat dat hier het probleem is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-02-2022 19:04 #1469876
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B6304 S
Zou het alarm ook roet in het eten kunnen gooien?
De spanning is er kompleet af geweest omdat de accu stuk was.?
De spanning is er kompleet af geweest omdat de accu stuk was.?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-02-2022 19:13 #1469877
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Zit er een startonderbreker
Zit er een startonderbreker op?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
15-02-2022 00:11 #1469883
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Henk... en een... 960 ?
What happened ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-02-2022 08:33 #1469878
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Startmotor draait dus het
Startmotor draait dus het alarm is het niet.
Bij een probleem met de immobilizer slaat de motor wel aan maar na 3 seconden ook weer uit dus dat is het ook niet
Dat de bobine bedrading in een keer van alles naar niets gaat is ook niet erg waarschijnlijk.
Dat beide ontstekingsverkers tegelijk kapot gaan komt ook niet vaak voor.
Met een defecte nokkenassensor moet de motor gewoon aanslaan.
Het zou de bdp sensor kunnen zijn of een massaprobleem.
Heb je geen obd uitlezer?
Bij een probleem met de immobilizer slaat de motor wel aan maar na 3 seconden ook weer uit dus dat is het ook niet
Dat de bobine bedrading in een keer van alles naar niets gaat is ook niet erg waarschijnlijk.
Dat beide ontstekingsverkers tegelijk kapot gaan komt ook niet vaak voor.
Met een defecte nokkenassensor moet de motor gewoon aanslaan.
Het zou de bdp sensor kunnen zijn of een massaprobleem.
Heb je geen obd uitlezer?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-02-2022 12:45 #1469891
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Het is een Volvo met een
Het is een Volvo met een probleem, en Henk&zoon zijn zelfslseutelaars met een Volvo?
Ik denk eigenlijk niet dat het om een eigen auto gaat, maar laat me graag verbazen.
Ondertussen natuurlijk wel benieuwd of er al een vervolg is.
Ik denk eigenlijk niet dat het om een eigen auto gaat, maar laat me graag verbazen.
Ondertussen natuurlijk wel benieuwd of er al een vervolg is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-02-2022 12:47 #1469892
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Om een probleem met motorloop
Om een probleem met motorloop-sensoren, waaronder de luchtmassameter, snel even te omzeilen kan je bij een S90/960 simpelweg de stekker van de LMM losmaken. De ecu gaat dan over op een noodloopprogramma waarmee best even te rijden valt, zonder echt schadelijke gevolgen. Er worden voor een hoop inputsensoren dan standaardwaardes genomen.
Werkt natuurlijk niet als er iets in de basisaansturing fout is, zoals helemaal geen vonk of timing-signaal.
Werkt natuurlijk niet als er iets in de basisaansturing fout is, zoals helemaal geen vonk of timing-signaal.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam