Benzinepomp defect [opgelost]
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2021 19:53 #1110449
door V700 register
Benzinepomp defect [opgelost] is gemaakt door V700 register
De vreugde over mijn gasdichte uitlaat werd helaas vandaag verstoord door een onverwacht euvel. Vanuit het niets wilde de 940 plotseling niet meer starten. De eerste startpoging was het nog pruttelen en (weliswaar heel beroerd) en nog maar net blijven lopen, maar toen de motor afsloeg en ik opnieuw wilde starten was er werkelijk geen enkele neiging meer om aan te slaan.
Dus ik dacht: brandstofrelais! Timen gebeld, die had uiteraard nog wel een relais liggen. Gelukkig heb ik een Vogels gasinstallatie, en die kan je rechtstreeks op lpg starten. Zo kon ik in elk geval naar Vaassen rijden.
Daar aangekomen werd al aangekondigd dat het 't relais waarschijnlijk niet zou zijn. En na wat meetwerk en rechtstreeks aansluiten op een losse accu was de diagnose duidelijk: benzinepomp defect. Gaf geen enkel teken van leven meer.
Komende week nog maar eens terug naar Vaassen voor reparatie, want ik begreep al dat vervangen van de pomp niet zo makkelijk is als bij de 850. Bij de 850 heb ik het twee keer zelf gedaan, en dat stelde niet zoveel voor.
Mijn enige zorg voor de korte termijn (lees: morgen) is wat er gebeurt als ik met temperaturen rond het vriespunt direct rechtstreeks op lpg start. Hopelijk geen backfire-achtige verschijnselen...
Dus ik dacht: brandstofrelais! Timen gebeld, die had uiteraard nog wel een relais liggen. Gelukkig heb ik een Vogels gasinstallatie, en die kan je rechtstreeks op lpg starten. Zo kon ik in elk geval naar Vaassen rijden.
Daar aangekomen werd al aangekondigd dat het 't relais waarschijnlijk niet zou zijn. En na wat meetwerk en rechtstreeks aansluiten op een losse accu was de diagnose duidelijk: benzinepomp defect. Gaf geen enkel teken van leven meer.
Komende week nog maar eens terug naar Vaassen voor reparatie, want ik begreep al dat vervangen van de pomp niet zo makkelijk is als bij de 850. Bij de 850 heb ik het twee keer zelf gedaan, en dat stelde niet zoveel voor.
Mijn enige zorg voor de korte termijn (lees: morgen) is wat er gebeurt als ik met temperaturen rond het vriespunt direct rechtstreeks op lpg start. Hopelijk geen backfire-achtige verschijnselen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- F Nieuwenhuizen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2021 22:13 #1465347
door F Nieuwenhuizen
Beantwoord door F Nieuwenhuizen in topic vaak
is men te bang..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2021 08:58 #1465354
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helaas...
Starten op LPG lukt niet met deze kou. Hopelijk krijgt de ANWB hem aan de praat zo.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2021 14:57 #1465357
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pfoe
Dat liep allemaal wat anders vandaag dan gepland. Ik dacht dat starten op lpg wel zou moeten kunnen, dat ging gisteren immers ook. Helaas blijken de zaken er anders voor te staan als het buiten vriest, auto wilde niet starten op lpg en na de zoveelste poging werd duidelijk dat de accu ook een beetje leeg begon te raken.
ANWB gebeld, wat extra prik op de accu, een flinke klap onder de benzine tank en starten op benzine! Dat is natuurlijk geen handeling die ik dagelijks zo wil doen, nog even los van de vraag of het weer werkt een volgende keer. Zo'n overleden brandstofpomp kan je vast een beperkt aantal keren nog eens tot leven wekken. Gelukkig een afspraak kunnen maken voor reparatie, duimen dat ik 'm op dat moment ook weer lopend krijg!
ANWB gebeld, wat extra prik op de accu, een flinke klap onder de benzine tank en starten op benzine! Dat is natuurlijk geen handeling die ik dagelijks zo wil doen, nog even los van de vraag of het weer werkt een volgende keer. Zo'n overleden brandstofpomp kan je vast een beperkt aantal keren nog eens tot leven wekken. Gelukkig een afspraak kunnen maken voor reparatie, duimen dat ik 'm op dat moment ook weer lopend krijg!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-01-2021 15:38 #1465366
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgelost!
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-01-2021 15:43 #1465367
door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Altijd weer fijn
Altijd weer fijn dat het opgelost is.
Nu maar eens een tijdje euvelloos rondrijden
Nu maar eens een tijdje euvelloos rondrijden

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-01-2021 15:58 #1465368
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Euvelloos
Mooi woord, en ook een mooi streven: euvelloos rijden. Ik ben voor!

- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-01-2021 18:37 #1465371
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Wel heel snel
gefixt en dat in het weekend ook nog eens.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2021 09:20 #1465384
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weekend
Dat dit in het weekend kon, en ook snel, daar ben ik zeker blij mee. Had vandaag een afspraak op kantoor waarvoor ik echt de auto nodig had en dat is gelukt.
Ik zag in het eerste bericht in dit topic dat ik het over Vaassen had. Dat is helaas niet gelukt, maar in Neede (ook goed te doen voor mij vanuit Zutphen) woont gelukkig ook een zeer behulpzame en bekwame liefhebber die me uit de brand heeft geholpen
Ik zag in het eerste bericht in dit topic dat ik het over Vaassen had. Dat is helaas niet gelukt, maar in Neede (ook goed te doen voor mij vanuit Zutphen) woont gelukkig ook een zeer behulpzame en bekwame liefhebber die me uit de brand heeft geholpen

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2021 10:18 #1465388
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vreemd
Wel vreemd dat je niet op LPG kon starten, zo koud was het nou ook weer niet. Waarschijnlijk komt dat doordat de gasinstallatie de benzineregeling volgt en het mengsel daardoor veel te rijk was. Op gas heb je in principe geen choke-werking nodig, zeg maar.
Ik herinner mij dat ik in de berekoude elfstedenwinter van 1997 (-17°C!) mijn 360 gewoon op gas (ongeregeld) kon starten om mijn buurman met z'n dieseltje een starthulp te geven.
Rob
Ik herinner mij dat ik in de berekoude elfstedenwinter van 1997 (-17°C!) mijn 360 gewoon op gas (ongeregeld) kon starten om mijn buurman met z'n dieseltje een starthulp te geven.
Rob
Moderators: Jerry Stam