760 prv
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-04-2017 23:44 #1106647
door V700 register
760 prv is gemaakt door V700 register
Mijn 760 slaat af bij optrekken verder loopt hij prima.
Wie weet een kenner van deze motoren in de buurt van gronau enschde voor hulp
Auto heeft altijd op lpg gelopen heb ik er af gehaalt .
Vorige eigenaar heeft bijna nooit op benzine gereden er mee.
Wie weet een kenner van deze motoren in de buurt van gronau enschde voor hulp
Auto heeft altijd op lpg gelopen heb ik er af gehaalt .
Vorige eigenaar heeft bijna nooit op benzine gereden er mee.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2017 06:57 #1436658
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Bij optrekken vraag je
Bij optrekken vraag je reatief veel benzine: heb je zaken als brandstoffilter wisselen enzo al gedaan? Zo ja, dan zou ik beginnen met de brandstofdruk meten. Zo nee, dan eerst de normale servicebeurt geven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2017 08:42 #1436670
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
een auto zijn hele leven al op LPG heeft gelopen als hoofdbrandstof en je haalt dit eruit, zijn er altijd wat (kleine) problemen te verwachten met het benzinesysteem.
Vooraf aan beginnen dus; benzinefilter vervangen, druk opmeten op injectierail en kijken of alle injectors werken (liefst eruit halen en reinigen of vervangen).
Ik neem aan dat de originele kabelboom netjes is hersteld naar benzine toe ? En niet op de lompe manier, van alles er tussen uit geknipt, en klaar ? Als het laatste het geval is, schaf dan een nieuwe kabelboom aan. Die kosten voor de PRV motoren echt praktisch niets incl alles stekkers die er aan zitten. Heb hier onlangs een link ergens van op het forum geplaatst.
Verder zit volgens mij Henk bij jou in de buurt met Slurpje, die kan de PRV's letterlijk dromen
Vooraf aan beginnen dus; benzinefilter vervangen, druk opmeten op injectierail en kijken of alle injectors werken (liefst eruit halen en reinigen of vervangen).
Ik neem aan dat de originele kabelboom netjes is hersteld naar benzine toe ? En niet op de lompe manier, van alles er tussen uit geknipt, en klaar ? Als het laatste het geval is, schaf dan een nieuwe kabelboom aan. Die kosten voor de PRV motoren echt praktisch niets incl alles stekkers die er aan zitten. Heb hier onlangs een link ergens van op het forum geplaatst.
Verder zit volgens mij Henk bij jou in de buurt met Slurpje, die kan de PRV's letterlijk dromen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wim Pothoven
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-04-2017 11:12 #1436687
door Wim Pothoven
Beantwoord door Wim Pothoven in topic hulp
Hallo Martijn,
Woon in Losser en heb mijn auto in onderhoud bij Auto Mensink in Denekamp. Zij zijn al jaren volledig gespecialiseerd Volvo. Kunnen wellicht jou ook helpen met het gas/benzine probleem. Uitsluitend positieve ervaringen sinds de vijf jaren dat ik m'n 740 heb. Tel. +31541351666. Mag m'n naam best noemen.
Succes, groeten Wim Pothoven/lid 1409
740 GL Blackline/ Bj '89/ B230K/ M47
Woon in Losser en heb mijn auto in onderhoud bij Auto Mensink in Denekamp. Zij zijn al jaren volledig gespecialiseerd Volvo. Kunnen wellicht jou ook helpen met het gas/benzine probleem. Uitsluitend positieve ervaringen sinds de vijf jaren dat ik m'n 740 heb. Tel. +31541351666. Mag m'n naam best noemen.
Succes, groeten Wim Pothoven/lid 1409
740 GL Blackline/ Bj '89/ B230K/ M47
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-05-2017 23:17 #1437796
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 764 1982
Ik ben er nog mee beziig
Ik had de filters vervangen de tank schoon gemaakt
De druk is goed
Heb 2 onderdelen vervangen
Kwam er achter dat een slang niet goed vast zat na het vastzetten
Liep en starte hij prima
Nu is hij weer bij af maar dan een stuk beter
Hij gaat mdag naar een oltimer expert in gronau als dat niet lukt ga ik volvo expert er bij halen die verder weg zit
De auto rijdt prima alleen optrekken en hij gaat spontaan uit soms bij kruising
Ik had de filters vervangen de tank schoon gemaakt
De druk is goed
Heb 2 onderdelen vervangen
Kwam er achter dat een slang niet goed vast zat na het vastzetten
Liep en starte hij prima
Nu is hij weer bij af maar dan een stuk beter
Hij gaat mdag naar een oltimer expert in gronau als dat niet lukt ga ik volvo expert er bij halen die verder weg zit
De auto rijdt prima alleen optrekken en hij gaat spontaan uit soms bij kruising
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
28-05-2017 23:43 #1437837
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Denk
Dat het aan de kruising ligt dan. Je volvo is allergisch voor kruisingen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-05-2017 09:30 #1437848
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Benieuwd wat de oldtimer
Benieuwd wat de oldtimer specialist er van vindt. Dit soort problemen is altijd heel astig van een afstand beoordelen: als je de auto erbij hebt, kan je oorzaken uitsluiten en zelf aanvoelen wanneer hij wel en niet goed loopt.
Ik heb het idee, dat het weleen een vacuum probleempje kan zijn: afslaan bij gas los, moeizaam optrekken... En de PRV zit vol met vacuum slangen die natuurlijk best verouderen. Een flinke rol van dat spul kopen en rigoureus alles vernieuwen kan weleens wonderen doen: dat deed het bij de mijne wel.
Carlo Schmidt mopperde eens over die V6, dat ze zo onzuinig waren en altijd vacuum problemen. Waarop meldde dat de mijne 1:8,5 liep, en dat ik alle vacuum slangen had vervangen (kosten: 30-40 euro). De reactie van Carlo was: ja, dan heb je het grondig aangepakt.
Ik heb het idee, dat het weleen een vacuum probleempje kan zijn: afslaan bij gas los, moeizaam optrekken... En de PRV zit vol met vacuum slangen die natuurlijk best verouderen. Een flinke rol van dat spul kopen en rigoureus alles vernieuwen kan weleens wonderen doen: dat deed het bij de mijne wel.
Carlo Schmidt mopperde eens over die V6, dat ze zo onzuinig waren en altijd vacuum problemen. Waarop meldde dat de mijne 1:8,5 liep, en dat ik alle vacuum slangen had vervangen (kosten: 30-40 euro). De reactie van Carlo was: ja, dan heb je het grondig aangepakt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-05-2017 06:53 #1437884
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Slaat
hij af tijdens het optrekken, dus tijdens gas geven of slaat hij af zodra je het gas los laat ? Idd is vacuum een bekend probleem bij deze motoren, ook de stationair regelaar op de wat latere modellen wil wel eens problemen geven (goed schoonmaken met remmenreiniger en daarna een drupje motorolie erin)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
05-06-2017 21:27 #1438007
door Alexander Satter
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Beantwoord door Alexander Satter in topic neede
Je mag anders wel een keer in Neede aankomen.
Wil wel even kijken of ik iets kan vinden.
Wil wel even kijken of ik iets kan vinden.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2017 17:12 #1442421
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 760 1982
Ik was erg druk dit seizoennu pas rijd ik weer rond . heb de pomp vervangen hij rijdt een heel stuk beter nu .hij houd nog in bij optrekken lijkt ook of hij niet goed schakelt .
Ik heb een 760 compleed voor sloop van 1982 en een later model voor onderdelen en deel voor verkoop .
Ik zoek een compete 760 740 met groen interieur .
Zou fijn zijn of er iemand in de buurt van gronau woont voor verdere reparaties en onderhoud .
Ik heb zelf een brug op de zaak als iemand mobiel is
Ik heb een 760 compleed voor sloop van 1982 en een later model voor onderdelen en deel voor verkoop .
Ik zoek een compete 760 740 met groen interieur .
Zou fijn zijn of er iemand in de buurt van gronau woont voor verdere reparaties en onderhoud .
Ik heb zelf een brug op de zaak als iemand mobiel is
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam