loop van mijn B230FK

• Cor Jan van Rhijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2016 10:45 #1105371 door Cor Jan van Rhijn
loop van mijn B230FK is gemaakt door Cor Jan van Rhijn
Sinds zeg april loopt mijn B230FK blok niet meer zo supersoepel als altijd. Voorheen altijd zacht als boter nu stationair een beetje een hobbeltje. Tijdens het rijden geen enkel probleem nog altijd even boterzacht. Het blok heeft altijd op benzine gelopen, staat nu op 352.xxx km. Ik heb de Bangarage wel eens gevraagd de kleppen te stellen, toen zeiden ze dat het blok daar veel te zacht voor liep. De afgelopen 4 jaar zijn de kleppen dus niet gesteld. Mijn vraag is dus - ALS ik iets ga doen, want het kan echt heel veel erger dan dit... moet ik dan denken aan kleppen stellen, of toch iets anders? Begin niet over distributie die is van Bobine tot bougies splinternieuw en correct gemonteerd, weerstand doorgemeten en correct bevonden.

Cor-Jan, Amstelveen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2016 13:05 #1428152 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic cisklep en gasklephuis
Kijk er even in en test de beweging. Beide goed schoonmaken en een beetje olie of kettingspray op de cisklep spuiten.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2016 22:50 #1428168 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Verschil
Hallo Cor-Jan

"Distributie" en "van bobine tot bougie " zijn twee verschillende dingen.

Ik heb overigens wel eens gehoord, dat je vooral bij bougiekabels en verdeelkap moet kiezen voor origineel. Imitatie leidt tot slecht lopen.

groetjes

Mathy

• Cor Jan van Rhijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2016 16:41 #1428184 door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Slaap
Ik zat te slapen Mathy... ik bedoel natuurlijk ontsteking bij van Bobine tot Bougie... Ik had de distributieriem nog weer eens opgespannen om er iets aan te doen. Dus moer los, tweemaal los ronddraaien van de krukas... moer weer vastgezet. Toen was het even ietsje beter. Kwam gauw weer terug. Waarschijnlijk dat het daar in mijn hoofd door elkaar liep.
Ik ga even kijken naar wat Adrian zegt.

Cor-Jan

• Cor Jan van Rhijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2016 18:19 #1428189 door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Beter
Cisklep even eruit gehad en schoongemaakt. Beweging lijkt goed. Beetje olie erop gespoten. Op het eerste gezicht zeg ik - dit was het... dank voor de hulp.

Cor-Jan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2016 09:15 #1428196 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gasklephuis
Meteen het gasklephuis schoongemaakt? Als dat begint te vervuilen, zakt het basistoerental (zonder CIS klep werking) onder de 500 tpm. De CIS-klep moet dan meer bijregelen om er weer 850 tpm van te maken.

• Cor Jan van Rhijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2016 21:28 #1428214 door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Gasklephuis
Vandaag gasklephuis schoongemaakt, want na korte tijd kwam het huppeltje toch weer terug. Na het terugplaatsen van het huis was het stationair toerental ongeveer 1000 en liep met gas los alles ook niet zo mooi meer terug. Haynes waarschuwde al dat je het stationair toerental waarschijnlijk moest afstellen. Teruggezet naar het juiste toerental. Huppeltje toch weer terug. Het blok loopt nog steeds wat onrustig... ik vertrouw mijn nieuwe rotorkap weer niet... toch... toch maar weer naar de ontsteking ondanks wat ik hierboven schreef. Er hangt ook een raar luchtje aan... letterlijk alsof hij toch niet goed verbrand.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2016 00:20 #1428219 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet lekker lopen
Kleppen stellen is volgens mij niet heel moeilijk en kan veel uitmaken.
Check ook de aansluiting van je bougies in je kabels. Zorg dat alle kabels gescheiden van elkaar zijn, dus niet met tie-rap aan elkaar. Verwijder ook eens de kap van je stroomverdeler en plaats 'm niet terug. Verder lees ik inderdaad veel over verontreinigde gasklephuizen. Bij mij hebben boven genoemde maatregelen veel geholpen.

• Cor Jan van Rhijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2016 09:14 #1428223 door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Rotor
Ik heb sinds de aanschaf van een nieuwe rotor wat twijfels bij dat ding. Ik meet vanaf het middelpunt tot het verste uiteinde 1.08K aan weerstand. Die moet toch gewoon 0 zijn?

Cor-Jan

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2016 11:08 #1428229 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic weerstand rotor
In de rotor zit een weerstand ingebouwd, of iets wat een weerstand heeft. Zal wel te maken hebben met de vonkoverslag in de kap.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC