Cylinder vier heeft nog maar 4 bar... Gewoon doorrijden??

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2013 22:05 #1096547 door V700 register
Bij een routine controle bleek cylinder 4 nog maar een compressie van 4 bar te hebben. Nou waren wij nog lang niet van plan om Lobbes naar huis te sturen, 8 goede banden bijvoorbeeld, een goede carrosserie
wat zouden jullie doen, gewoon doorrijden? Dan maar ietsje meer slurpen...?
 
Peter
Lobbes

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2013 22:09 #1381205 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kleppen gesteld
Kleppen gesteld recent?

Motor wissel is ook niet zo'n klus

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2013 22:13 #1381208 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zal idd wel een klep veeeel
Zal idd wel een klep veeeel te strak staan waardoor er een klep / zitting is verbrand.
Als dat zo is even andere kop erop en weer gaaaannnn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2013 23:07 #1381217 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic motor is heet geweest
Ik weet niet of dat de oorzaak kan zijn, maar de motor heeft kortstondig zonder koelwater gelopen (lekke radiateur)
peter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2013 23:08 #1381219 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic elke 10.000 worden de kleppen gesteld....
Dat kan het dus eigenlijk niet zijn...
 
Peter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2013 23:15 #1381222 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien versnelde
Misschien versnelde klepslijtage door arm mengsel oid.
Van even te heet lopen slijten de kleppen niet...... Wel de koppakking......Maar als je geen drukopbouw in het koelsysteem hebt zal dat het wel niet zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2013 23:16 #1381224 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heet geworden dus. Kromme
Heet geworden dus.

Kromme kop?

Als je het zelf kan, zou ik zeggen motor wissel de goedkoopste optie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2013 23:36 #1381229 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic koelvloeistof

Lobbes schreef : Ik weet niet of dat de oorzaak kan zijn, maar de motor heeft kortstondig zonder koelwater gelopen (lekke radiateur)
peter

Heb je nu ook wat koelvloeistof verlies?
Na het warmlopen de klepspeling ook gecontroleerd?
Heb je ook meer carterdruk dan voor het warmlopen?
Hoe dan ook er moet wat aan gedaan worden, doorrijden is geen optie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2013 10:10 #1381241 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic koppakking is vernieuwd, al een jaar terug...
De koppakking is vernieuwd, de kop is gevlakt, trouwens die warmlooppartij was een jaar geleden

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2013 11:54 #1381252 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Olieverbruik
Heb je ook wat meer olieverbruik? Is de carterdruk ook wat hoog Zo ja dan zit het vast in een cilinder 4 en moet je het zoeken in het onderblok. Zo niet dan zou het in de kleppen kunnen zitten. Probeer eerst dat eens uit te zoeken.
Is de meting wel goed? Waarom ging je de compressie meten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD