- Berichten: 4
Aan de lampen gezeten, nu loopt de motor onrustiger
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2012 20:23 #1094319
door Mathy van Nisselroy
Aan de lampen gezeten, nu loopt de motor onrustiger is gemaakt door Mathy van Nisselroy
Hallo Volvisti
Gisteren heb ik de Xenon tijdelijk uitgebouwd, omdat een van de lampen het niet deed. (Gelukkig zit de importeur dichtbij, dus alles is al gecontroleerd. Een van de lampen is echt kapot. Vervanging heb ik in het doosje naast me staan.)
Maar sinds de oude verlichting er tijdelijk weer in zit, loopt de motor slechter. Het lambdalampje is permanent aan. Volgens m'n vader stinkt de auto. Stationair draait ie zo'n 1100 toeren, terwijl de wijzer van de koelvloeistioftemperatuur precies in het midden staat. De motor loopt ook wat stoterig. Had gisteren het gevoel, dat injecteur van de eerste zuiger (gelijk achter de distributie) minder hard trilt/tikt als ik eraan voel, dan de andere drie. Ik heb nog geen storingscodes uit kunnen lezen (nog geen tijd gehad en het wordt zo donker).
Ik vermoed, dat ik per ongeluk iets losgetrokken heb. Maar wat? Ik heb het luchtfilterhuis er even uit gehad, omdat daar een van de ballasten achter zat. Verder ben ik eigenlijk alleen direct achter de koplampen bezig geweest.
Het gaat trouwens om een 945 van modeljaar 1991 met een B234F. (Luchtfilterhuis zit links, zelfde kant dus als het stuur)
groetjes
Mathy
Gisteren heb ik de Xenon tijdelijk uitgebouwd, omdat een van de lampen het niet deed. (Gelukkig zit de importeur dichtbij, dus alles is al gecontroleerd. Een van de lampen is echt kapot. Vervanging heb ik in het doosje naast me staan.)
Maar sinds de oude verlichting er tijdelijk weer in zit, loopt de motor slechter. Het lambdalampje is permanent aan. Volgens m'n vader stinkt de auto. Stationair draait ie zo'n 1100 toeren, terwijl de wijzer van de koelvloeistioftemperatuur precies in het midden staat. De motor loopt ook wat stoterig. Had gisteren het gevoel, dat injecteur van de eerste zuiger (gelijk achter de distributie) minder hard trilt/tikt als ik eraan voel, dan de andere drie. Ik heb nog geen storingscodes uit kunnen lezen (nog geen tijd gehad en het wordt zo donker).
Ik vermoed, dat ik per ongeluk iets losgetrokken heb. Maar wat? Ik heb het luchtfilterhuis er even uit gehad, omdat daar een van de ballasten achter zat. Verder ben ik eigenlijk alleen direct achter de koplampen bezig geweest.
Het gaat trouwens om een 945 van modeljaar 1991 met een B234F. (Luchtfilterhuis zit links, zelfde kant dus als het stuur)
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 38
29-08-2012 20:42 #1367055
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic LMM, Vonkversterker
Massadraad, voorschakelweerstand, massa-aansluitingen?
Gewoon even de boel loshalen en even goed kijken of er wat los of minder vast zit.
Hij heeft wel vermogen en geen lambdalampjes aan na een stukje rijden?
Ohw nu lees ik het nog een keer:
Lambda is dus aan
Ik denk dat je LMM er iets mee te maken heeft. Misschien is de stekker los?
Gewoon even de boel loshalen en even goed kijken of er wat los of minder vast zit.
Hij heeft wel vermogen en geen lambdalampjes aan na een stukje rijden?
Ohw nu lees ik het nog een keer:
Lambda is dus aan
Ik denk dat je LMM er iets mee te maken heeft. Misschien is de stekker los?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2012 22:09 #1367063
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Lampen
Even een andere vraag; hoeveel brand-uren of kilometers heb je nu gedaan met de xenon pitten?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
29-08-2012 22:44 #1367068
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic OMG
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
29-08-2012 22:51 #1367069
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Goeie vraag
Hallo Andre
Ze zijn ingebouwd (door een prutser) op 28-05-2009. Ik rij zo'n 12.000 km per jaar. Het licht gaat automatisch aan, is dus tijdens het rijden bijna nooit uit.
Ik hou het op een gevalletje pech in combinatie met een inbouwer die geen verstand van zaken heeft. (Een week of anderhalf na inbouw lagen beide H4-Xenonpitten los in de houder. En de omschakelapparatuur - die omschakelt tussen "dim-" en "groot"licht die ie daarbij ingebouwd heeft, is niet geschikt voor ons type lampen/auto's)
groetjes
Mathy
Ze zijn ingebouwd (door een prutser) op 28-05-2009. Ik rij zo'n 12.000 km per jaar. Het licht gaat automatisch aan, is dus tijdens het rijden bijna nooit uit.
Ik hou het op een gevalletje pech in combinatie met een inbouwer die geen verstand van zaken heeft. (Een week of anderhalf na inbouw lagen beide H4-Xenonpitten los in de houder. En de omschakelapparatuur - die omschakelt tussen "dim-" en "groot"licht die ie daarbij ingebouwd heeft, is niet geschikt voor ons type lampen/auto's)
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
29-08-2012 23:05 #1367070
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Dat was hem
Hallo Wytze, Volvisti
Dat was hem inderdaad. Ik ben net even naar de auto gelopen om hem erop te prikken. Loopt gelijk veel rustiger. En stationair ook weer minder toeren. Alleen het lambdalampje is nog niet uit, maar ik vermoed dat dat nog wel uit gaat.
Nadat ik overigens gisteren had geconstateerd dat ie niet echt lekker liep, heb ik de multimeter gepakt om de accuspanning te meten. Onder het motto: Als ie ergens kortsluiting maakt, dan zakt de accuspanning zichtbaar. Maar zakken deed ie niet. Hij begon bij 16 Volt en steeg naar de 24 Volt en verder. Dan schrik je wel even. Onder het licht van een zaklamp zag ik nog net, dat er "BAT" op de display stond. Na vervanging van de 9 Volt batterij, bleek dat die nog maar een spanning leverde tussen 3 en 4 Volt.... De accu van de auto leverde 12,21/12,22 Volt. Niet echt veel, maar beter dan wat de meter van te voren aangaf. En de spanning bleef constant.
groetjes
Mathy
Dat was hem inderdaad. Ik ben net even naar de auto gelopen om hem erop te prikken. Loopt gelijk veel rustiger. En stationair ook weer minder toeren. Alleen het lambdalampje is nog niet uit, maar ik vermoed dat dat nog wel uit gaat.
Nadat ik overigens gisteren had geconstateerd dat ie niet echt lekker liep, heb ik de multimeter gepakt om de accuspanning te meten. Onder het motto: Als ie ergens kortsluiting maakt, dan zakt de accuspanning zichtbaar. Maar zakken deed ie niet. Hij begon bij 16 Volt en steeg naar de 24 Volt en verder. Dan schrik je wel even. Onder het licht van een zaklamp zag ik nog net, dat er "BAT" op de display stond. Na vervanging van de 9 Volt batterij, bleek dat die nog maar een spanning leverde tussen 3 en 4 Volt.... De accu van de auto leverde 12,21/12,22 Volt. Niet echt veel, maar beter dan wat de meter van te voren aangaf. En de spanning bleef constant.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 38
30-08-2012 01:01 #1367078
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Lampje uit
Gewoon,
even de zekering 1 er uit halen voor een minuutje.
even de zekering 1 er uit halen voor een minuutje.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-08-2012 19:52 #1367125
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic resetje
Inderdaad een resetje met zekering 1 doet wonderen Mathy! Ben benieuwd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
30-08-2012 21:29 #1367129
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Eruit
Hallo Volvisti
De zekering ligt er al uit, sinds ik thuis ben gekomen van m'n werk (rond kwart op 7 schat ik). Momenteel regent het, dus of ie er vandaag nog in gaat... Maar de asbak zit nog niet op z'n plek, dus morgenvroeg zal het allicht opvallen dat de zekering er nog in moet.
groetjes
Mathy
De zekering ligt er al uit, sinds ik thuis ben gekomen van m'n werk (rond kwart op 7 schat ik). Momenteel regent het, dus of ie er vandaag nog in gaat... Maar de asbak zit nog niet op z'n plek, dus morgenvroeg zal het allicht opvallen dat de zekering er nog in moet.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-08-2012 10:55 #1367169
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zekering
Zonder de 1e zekering geen brandstof pomp. Wegrijden wordt dan sowieso lastig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam