Olietemperatuur meten
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Gisteren heb ik een AFR meter en olietemperatuurmeter gekocht en nu vraag ik me af waar ik het beste de sensor kan plaatsen om de olietemperatuur te meten. Bij de oliedruksensor in de kop of toch met een adapter bij het oliefilter?
Groeten, Chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
da,s de beste plek
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Het beste kan je meten, zoals Henk Dalhuisen zegt, in het Carter.
Carterplug eruit, sensor erin. Of een gat bij tappen en sensor erin.
Ik heb hem bij mijn Diesel wel met een T-stuk bij de oliedruksensor geplaatst in het onderblok. Het werkt ook gewoon.
Groeten,Gerben
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Wat ik gedaan heb is een nieuwe carterplug gekocht en dan een 1/8 NPT-27 er in tappen. In dat gat kan je dan een tempsensor plaatsen.
Op Turbobricks staat een goede uitleg >><a href=" forums.turbobricks.com/showthread.php?t=...hlight=smokeyfan1000 ">link<< van iemand die die dingen ook maakt maar het is prima zelf te doen.
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Is dit anders een idee:
www.ab-autoparts.nl/interieur-producten/...OILADAP_md_QAOILADAP
iemand ervaring? Ik zou anders misschien Timen ook wel kunnen vragen om een T-stukje te maken zodat druk en temp op 1 gat kunnen.
groeten,
Chris
- Hein Wolda
- Nieuw lid
-
Het uitsteken van de sensor is minimaal (cm 1~1,5) en zit bijna tussen de voorwielen. Je kan inderdaad wel wat raken maar die kans is niet heel groot tenzij je vaak op landweggetjes rijdt met een erg hoge binnenberm.
Zo'n adapter zou moeten kunnen werken voor zover ik kan inschatten en lijkt een nette oplossing maar misschien dat anderen er andere ervaringen mee hebben
Het T-stukje dat je noemde is overigens ook wel te krijgen bijv: >><a href="">link<< en ik heb er in het verleden ook meer gezien maar kan ze nu niet zo snel meer vinden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Heb hem bij een bedrijf uit Belgie, zat in het carter van mijn 16V toentertijd. Werkte uitstekend.
Ligt nu op de plank.
Wel een redelijke dure jongen, dat dan weer wel.
Met een T stuk bij de oliedruksensor moet het ook lukken hoor.
Groeten,
Gerben
- André Struis
- Nieuw lid
-
Meet je dan de olie temp.?gerryberrie schreef : Met een T stuk bij de oliedruksensor moet het ook lukken hoor. Groeten, Gerben