tja daar sta je dan...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2012 19:12 #1093907 door V700 register
tja daar sta je dan... is gemaakt door V700 register
Wil ik na een dag hard werken naar huis wil hij niet aanslaan. Ik wist eigenlijk meteen wat er mis was want ik hoorde de brandstofpomp niet zoemen.
Wat nu? Even de zekering gecontroleerd en eens een dreun op de relaisbak gegeven maar ja dat hielp niks.
Toen de ANWB maar gebeld, half uurtje (viel nog mee) gewacht in de stikhete zon en uitgelegd wat er aan scheelde. Naturlijk wilde de man zelf ook even constateren dat de brandstofpomp niet draaide en dat er genoeg benzine in zat. Even gemeten, wel spanning naar de pomp. De man onder de auto met een hamertje-tik en na zo'n tik tegen de brandstofpomp deed hj het weer. Klasse hij had hem snel weer aan de praat.
Maar ja, morgen maar eens rondspeuren voor zo'n pomp. Als iemand binnen een redelijke afstand vanaf Uden zo'n ding heeft liggen houd ik me natuurlijk aanbevolen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2012 19:22 #1364901 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lpg
Je rijdt op gas toch? Af en toe een wat langer stuk op benzine rijden (> 50 km) voorkomt drooglopen van de pomp. Ik weet niet of dat bij het huidige exemplaar nog gaat helpen, maar neem de tip dan in elk geval bij de nieuwe pomp mee.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2012 22:47 #1364918 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic LPG
De benzine brandstofpomp draait bij rijden op LPG altijd! mee.
De benzine word dus vrolijk rondgepompt, altijd. de pomp krijgt dus altijd smering en koeling.
50> km plus rijden op benzine is dus nutteloos, wat wel goed is om minimaal 20 liter Benzine in de tank te hebben voor de koeling van de pomp.
Groeten,Gerben

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2012 23:33 #1364919 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Broodje ...
Hallo Gerben

gerryberrie schreef : ... wat wel goed is om minimaal 20 liter Benzine in de tank te hebben voor de koeling van de pomp.

Dus je wilt een pomp koelen met een vloeistof die bij 37 graden Celsius verdampt?  Ik heb sterk het vermoeden, dat die pompkoeling een hardnekkig broodje aap is.
groetjes
Mathy

• Andy Bauwens
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2012 11:35 #1364941 door Andy Bauwens
Beantwoord door Andy Bauwens in topic Brandstofcircuit dus pomp
Brandstofcircuit dus pomp eens laten draaien/kuisen met ongeveer 1.5L white-spirit. Kan zijn dat er vuil in zit. Wel afkoppelen aan de benzinefilter dan (net voor de filter of net erna om ook de filter evt mee te nemen met kuisen) . De "steek" leiding afkoppelen (net voor of na de filter...) en het goedje opvangen in een emmertje ofzo. Anders komt er white spirit in je blok terecht en dat lijkt mij niet echt gezond ...
Staat ook wel beschreven in de groene boeken hoe het precies uit te voeren.
Het het al gedaan voor B21ET, dus voor andere motoren moet dat ook wel lukken.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2012 12:51 #1364943 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic ATF
Een paar liter ATF rondpompen wil vaak ook wel eens helpen.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2012 19:42 #1364977 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wel leuke tips maar ik heb
Wel leuke tips maar ik heb niet zo'n zin in een hoop gedoe met middeltjes of atf.
Dan toch liever een andere of desnoods nieuwe pomp.

• Andy Bauwens
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2012 01:04 #1364990 door Andy Bauwens
Beantwoord door Andy Bauwens in topic ok reken dan maar op 200
ok reken dan maar op 200 euro en meer

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2012 18:08 #1365145 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat was nog best even zoeken
Dat was nog best even zoeken naar een 2e hands pomp...
Uiteindelijk gevonden op mijn niet-favoriete sloop Marans in Veldhoven. Zoals altijd vind ik het daar erg duur, nu ook weer de helft van de nieuwprijs.
Maar ja na inmiddels zelf ook weer 2 keer met een hamertje onder de auto te hebben gelegen moet je toch wat. Vervangen stelt niet veel voor, ik heb ook maar meteen de 19 jaar oude flexibele leiding vervangen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2012 16:49 #1365319 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bekend probleem, de
Bekend probleem, de benzinepompjes. De benzine van tegenwoordig is te droog. Vraag maar eens bij een sloop, meest gevraagde onderdeel is een benzinepomp. Is al jaren een probleem.

Lekker een nieuwe bestellen van VDO. Geen chinese meuk. Ik zou de moeite niet nemen met 2e hands. Heb ook een tijdje gezeik gehad met dat ding. Haal m niet bij de dealer. Gewoon in Duitsland of op ebay kijken. Scheelt een hoop.

Demonteer ze iig zelf uit een sloper, die hangen meestal nog een tijdje in de benzinedampen of restje benzine. Veel slopen tappen niet alle vloeistoffen volledig af. Allemaal teveel werk.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC