tja daar sta je dan...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat nu? Even de zekering gecontroleerd en eens een dreun op de relaisbak gegeven maar ja dat hielp niks.
Toen de ANWB maar gebeld, half uurtje (viel nog mee) gewacht in de stikhete zon en uitgelegd wat er aan scheelde. Naturlijk wilde de man zelf ook even constateren dat de brandstofpomp niet draaide en dat er genoeg benzine in zat. Even gemeten, wel spanning naar de pomp. De man onder de auto met een hamertje-tik en na zo'n tik tegen de brandstofpomp deed hj het weer. Klasse hij had hem snel weer aan de praat.
Maar ja, morgen maar eens rondspeuren voor zo'n pomp. Als iemand binnen een redelijke afstand vanaf Uden zo'n ding heeft liggen houd ik me natuurlijk aanbevolen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
De benzine word dus vrolijk rondgepompt, altijd. de pomp krijgt dus altijd smering en koeling.
50> km plus rijden op benzine is dus nutteloos, wat wel goed is om minimaal 20 liter Benzine in de tank te hebben voor de koeling van de pomp.
Groeten,Gerben
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Dus je wilt een pomp koelen met een vloeistof die bij 37 graden Celsius verdampt? Ik heb sterk het vermoeden, dat die pompkoeling een hardnekkig broodje aap is.gerryberrie schreef : ... wat wel goed is om minimaal 20 liter Benzine in de tank te hebben voor de koeling van de pomp.
groetjes
Mathy
- Andy Bauwens
- Nieuw lid
-
Staat ook wel beschreven in de groene boeken hoe het precies uit te voeren.
Het het al gedaan voor B21ET, dus voor andere motoren moet dat ook wel lukken.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dan toch liever een andere of desnoods nieuwe pomp.
- Andy Bauwens
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Uiteindelijk gevonden op mijn niet-favoriete sloop Marans in Veldhoven. Zoals altijd vind ik het daar erg duur, nu ook weer de helft van de nieuwprijs.
Maar ja na inmiddels zelf ook weer 2 keer met een hamertje onder de auto te hebben gelegen moet je toch wat. Vervangen stelt niet veel voor, ik heb ook maar meteen de 19 jaar oude flexibele leiding vervangen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Lekker een nieuwe bestellen van VDO. Geen chinese meuk. Ik zou de moeite niet nemen met 2e hands. Heb ook een tijdje gezeik gehad met dat ding. Haal m niet bij de dealer. Gewoon in Duitsland of op ebay kijken. Scheelt een hoop.
Demonteer ze iig zelf uit een sloper, die hangen meestal nog een tijdje in de benzinedampen of restje benzine. Veel slopen tappen niet alle vloeistoffen volledig af. Allemaal teveel werk.