Code 512, LMM te leen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2012 08:05 #1093751 door V700 register
Code 512, LMM te leen? is gemaakt door V700 register
Weet iemand wat de OBD code 512 betekent?
Deze komt geregeld terug, in de lijsten hier op het forum kom ik hem niet tegen.
grt, Bart

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2012 13:00 #1363936 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic 5-1-2
Code 5-1-2 is "short term fuel trim", meestal veroorzaakt door te rijk brandstof mengsel.
Vadis geeft aan dat eerst de brandstofdruk regelaar gecontroleerd moet worden, te hoge brandstofdruk is een veel voorkomende oorzaak. Ander mogelijke oorzaken zijn een lekkende injector, een onjuist MAF signaal of een onjuist HO2S sensor signaa.
Heb je een concreet probleem? Als de motor goed loopt en je brandstofverbruik is normaal zou ik er niet te veel aandacht aan besteden.
Piet

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2012 13:05 #1363937 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Lambda
Een bepaalde waarde van de lambdaregeling wordt overschreden. Ik meen de waarde van de ondergrens. Oorzaken kun je zoeken in het brandstof/luchtcircuit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2012 18:29 #1363959 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja
ja ik heb een probleem, het niet starten met warme motor is terug!
wordt er gek van, ik verdenk de luchtmassameter.
echter na resetten obd komt de code de ene keer direct terug en de andere keer een paar 100 km later. (laatste tijd wat vaker en sneller.) warme motor wil nog wel eens starten na resetten obd, daarna komt de code vaak direct terug.
en mogen de injectoren een tikkend geluid maken?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2012 18:44 #1363973 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tikken
Ja ze mogen een tikkend geluid geven, dit doen ze met het openen en sluiten, het hoort een zachte tik te zijn als jij je ramen dicht hebt van de auto, ventilatie op stand 1 en de motor draaiend dan mag je ze binnen in de auto niet horen,Bij Gas injetoren is dat anders want die mogen meer "herrie" maken dan de Benzine variant.
Tom.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2012 19:23 #1363978 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic LMM
Je mag van mij wel een LMM lenen (als je in Utrecht e.o. woont)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2012 22:17 #1363994 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedankt
bedankt voor het aanbod LK echter is dat niet echt in de buurt.
is het mogelijk de LMM door te meten/ te testen?
ik denk nl idd dat ie als het ware verzuipt, zit er ook een temp meter in die LMM? en met rijden lijkt het alsof ik soms vermogen mis.
daarnaast als ik doortrek, krijgt de motor tussen de 3500 4000 rpm als het ware een boost, "opeens" zijn er dan meer pk's. ok logisch als je meer toeren maakt, maar het gaat met een schokje. of is dit normaal bij deze motoren? Alsof er een ander systeem in werking treedt. heb geen NOX tank kunnen ontdekken. 
@Timen; als je een mooie LMM hebt liggen hoor ik het graag, maar ja is het nodig, thats the question.
@Piet; "short term fuel trim" oftewel kortdurend? tijdens starten alleen? als hij continu te rijk staat, mmmm zou dat verklaren dat het soms lijkt alsof ik vermogen mis, dat hij ook tijdens rijden soms te rik staat? bedenk ik me nu. . .

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2012 22:50 #1364324 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is de wind mijn kind?
Wat me een aantal keren is opgevallen, het volgende,
Alls de auto geparkeerd staat in de wind, de laatste tijd zijn er genoeg dagen/weken geweest dat het goed waaide, was het startprobleem er niet/ een stuk minder.
Iets koelt dan dus sneller af, het hele motorblok niet in 5 a 10 minuten lijkt me.
Zit er ergens een sensor of wat dan ook wat dan ook wat hierop van invloed kan zijn?
oja en code 2-1-3 is de afgelopen dagen ook een keer voor gekomen.
ondanks het niet starten, meestal geen code . . . .
jullie zullen wel denken, komt die gast weer met een raar verhaal, ja, dat vind ik zelf ook.
Ik snap er helemaal niets meer van.
misschien een relevant detail; de laatste tijd iets nieuws; vlak na wegrijden even bokken, of eerder geen vermogen, gas in, gebeurt niet veel, koppeling in en een goeie dot gas, probleem is weg. .  .

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2012 10:15 #1364386 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic LMM
Bart, als de motor warmer zou zijn dan normaal had je dat echt wel eerder gemerkt. Als ik je verhaal zo lees zou ik even een LMM lenen en testen. Volgens mij bedoelde Jerry dat ook.... Verder neem ik aan dat alle luchtslangen goed vast zitten? Bij mij laatst ook een slang naar de turbo los, (slangklem verdwenen) en daar zoog ie valse lucht. Jij hebt geen turbo maar wel slangen dus even checken voor de zekerheid.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2012 14:02 #1364462 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LMM te leen?
Het is mij hier al eens aangeboden, alleen was dat niet naast de deur.
IS er iemand in de buurt van Bergen op Zoom die mij een LMM voor een 965 te leen wil geven/of tegen vergoeding. Dit om uit te sluiten of hier het probleem in zit.
BVD,

Bart

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC