Turbodruk 940 Lpt
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik had nog een drukmeter in mijn polo zitten dus die er maar uit gehaald en in de volvo aangesloten.
Nu heb ik begrepen dat ie ongeveer 0.3/0,35 bar moet geven.
Na het ritje: Bij Ongeveer 2000 toeren volgas geven loopt ie direct naar een 0,2 bar en blijft ie daar op staan over het gehele toerengebied.
Bij driekwart gas of iets meer gaat ie ook al naar de 0,2 bar toe. Maar de 0,3/0,35 bar haalt ie dus niet ondanks dat ie er zo makkelijk naar de 0,2 bar gaat.
Is dit normaal bij standaard lpt motoren of is er echt iets versleten?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als dat zo is, komt ie sowieso niet boven atmosferisch uit en doet de turbo ook niks, op spinnen na.Als een scheur in de klep als drukverlies opleverd, werkt een openstaande klep al helemaal niet mee, zeg maargerryberrie schreef : Zit de wastegate klep niet vast in de open positie?
Ik denk eerder ofwel een scheurtje in de wastegate-klep aanslag in het turbinehuis, of een lek in de intercooler of inlaattraject.Ligt er een beetje aan waar je meet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
scheurtje in de klep zal ik de uitlaat eraf moeten halen..maar dan moet ik even wat meer tijd ervoor hebben.
Hoe kun je op de makkelijkste manier het inlaat traject controleren op lekkage?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gert-Jan De Jong (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gemonteerd met t-stuk in de slang van de fuel cut-off.
Hij geeft toch dezelfde druk aan op het slangetje naar de wastgate?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Brandstofdrukregelaar denk ik....cut-off zit er niet op.alwin schreef : Gemonteerd met t-stuk in de slang van de fuel cut-off.
Nope, als bv je IC lek is is de druk daar anders.alwin schreef : Hij geeft toch dezelfde druk aan op het slangetje naar de wastgate?
Sluit je metertje dus is eens aan op een aansluiting vlakbij/naast/op de turbo.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.