965 2,5L -95 start niet meer

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2012 10:44 #1092232 door V700 register
965 2,5L -95 start niet meer is gemaakt door V700 register
Hallo, ik ben nieuw op het forum.
Heb een probleem met mijn 965 2,5L uit 1995 dat hij niet meer start, vorige week had ik me auto een meter verplaatst en 2 min laten lopen en daarna weer uitgedaan. De volgende dag wilde ik wegrijden maar starte hij niet. Heb toen mijn bougies er uit gehaald en die waren zwart en roken naar benzine. bougies zijn schoongemaakt en ze vonken motor krijgt benzine. Heb de temperatur sensor in het termostaathuis vervangen maar dit heeft niet mogen baten. En start ook niet met starthelp. Zou het misschien het alarm kunnen zijn?
Alvast bedankt voor alle tips.
Gr.
Wouter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2012 10:51 #1354421 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De
De startmotor draait wel rond, maar hij slaat niet aan/gaat niet lopen. Klopt dat ? BDP of nokkenaspositiesensor goed, kabel niet beschadigd ?

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2012 13:23 #1354425 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Bekend
Is mogelijk het grasmaaier syndroom zoals ze dat in de VS zo mooi noemen: de auto even starten en maar kort laat lopen om de auto een stukje naar voren te rijden om de grasmaaier achter uit de garage te pakken.
Het idee is dat de benzine uit het rijke startmengsel gedurende de nacht de olie in de cylinders verdunt waardoor je niet voldoende compressie meer hebt.
Oplossing schijnt te zijn om met gaspedaal volledig ingetrapt 30 seconden te blijven starten om nieuwe olie in de cylinders te krijgen en dan een kwartiertje te laten staan
zoek maar op "lawn mower syndrome", bijvoorbeeld <a href=" www.brickboard.com/AWD/volvo/1381779/S70..._mower_syndrome.html ">hier of www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtop...0+wont+start#p103094 ">hier

Piet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2012 17:32 #1354442 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 2.5 5cylinder motoren van de
2.5 5cylinder motoren van de 850-serie staan erom bekend (eigenlijk net als de redblocks) 'pisrijk' te starten.
Onlangs op dat forum een heel lang verhaal met ongeveer hetzelfde. was ook (ernstig) verzopen. Deed het pas na aantrekken met andere auto.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2012 17:49 #1354445 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pas op je kat

Woes schreef : was ook (ernstig) verzopen. Deed het pas na aantrekken met andere auto.

Goed voor je katalysator......
Als onverbrande benzine in de katalysator komt en daar alsnog verbrandt heb je gerede kans dat die door de hitte smelt en de uitlaat verstopt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2012 18:30 #1354446 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hartelijk bedankt voor alle
Hartelijk bedankt voor alle tips!
Het klopt inderdaad dat de startmotor rond draait maar dat hij niet wil lopen.     Ik ben hellaas bij mijn ouders tot dinsdag en mijn auto staat nog thuis, zal het dinsdag gaan proberen met het aantrekken van de auto / doorstarten 30 seconden. Ik zal dinsdag laten weten hoe het is gegaan.
Gr. Wouter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2012 19:43 #1354458 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Denk
dat tie idd kats verzopen is en dat red je niet met 30 seconder doorstarten.  Daar gaat iets langer inzitten.  Als het geen automaat is, gewoon aantrekken dat ding.
Overigens is het verzuipen van zowel de 5 als 6 cilinders van Volvo een kwaaltje hoor.  Gebeurt echt vaker.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2012 22:06 #1354482 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic steenmarter
Is bij mij in de buurt een veelvuldige oorzaak van boven genoemde problemen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2012 20:35 #1354819 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb vandaag geprobeert om
Ik heb vandaag geprobeert om de auto aan te trekken, maar de motor deed niks! Heb hem daarna door gesleepd naar de volvo garage, hoop dat zij het probleem snel vinden.
Bedankt voor alle hulp!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2012 14:59 #1354883 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic steenmarter
Dit probleem ( de steenmarter ) doet zich vooral voor in landelijke omgevingen. Verder staan er bij mijn ouders geregeld 3 auto's ( een opel kadett van mijn broer, skoda octavia van mijn ouders, en natuurlijk mijn baksteen ) en het is nu in twee jaar tijd al een paar keer gebeurd dat de bougiekabels of andere kabels waren doorgegeten. Ik heb me laten vertellen dat dit zou kunnen komen door het materiaal wat gebruikt wordt om deze producten te maken, en zeker de OEM producten. Dit materiaal zou namelijk een geur afgeven die aantrekkelijk is voor de marter ( visolie, heb ik me laten vertellen )

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC