einde oefening koppakking?nee motor
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2012 17:59 #1091615
door V700 register
einde oefening koppakking?nee motor is gemaakt door V700 register
zou het einde oefening zijn voor de koppakking?
al een tijdje 1 liter koelvloeistof op 750km
nu wat overdruk in een week onder de vul dop en olie daar eruit gooien, tevens minder turbo boost!
en dan vandaag ineens niet meer op gas willen draaien, ja 4 seconden ps pomp draait wel van de gas inst. 940 lpt 410000km met mbc. gr ellen en harm
al een tijdje 1 liter koelvloeistof op 750km
nu wat overdruk in een week onder de vul dop en olie daar eruit gooien, tevens minder turbo boost!
en dan vandaag ineens niet meer op gas willen draaien, ja 4 seconden ps pomp draait wel van de gas inst. 940 lpt 410000km met mbc. gr ellen en harm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2012 18:13 #1349545
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lijkt er wel op
Lijkt er wel op, je kunt ook goed zien bij een draaiende motor in het kvs reservoir. Zie je daar belletjes in dan komt er uitlaatgas bij de kvs en is de koppakking lek. Kan ook met een speciale co meter die je in dat tankje hangt. Kijk wel uit als de motor warm/heet is dat je geen hete kvs in je gezicht krijgt, zeker niet met een lekke koppakking staat er misschien nog meer druk in het hele systeem.Waarom die niet op gas wil starten dan zou ik niet weten, heeft er misschien ook wel niets mee te maken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2012 21:28 #1349577
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet op lpg
Ellen en Harm,
Het niet op lpg lopen is te verklaren doordat je verdamper koelvloeistof nodig heeft voor het "verdamp"proces.
Zoals Maarten al aangaf kun je bij de damp die uit het reservoir komt een speciale CO meter houden waardoor er vloeistof verkleurd maar eenvoudiger is om bij een willekeurige garage even de co tester (Die bij de apk ook gebruikt wordt) boven het gat van het reservoir te houden, als de meters uitslaan heb je uitlaatgassen in het koelsysteem wat aangeeft dat de koppakking lekt.
Als er olie in het koelsysteem komt is de kans zeer groot dat de koppakking lekt, het is de enige plaats (bij een simpel redblock) waar die 2 bij elkaar kunnen komen.
Doe jezelf een plezier en rijdt niet meer met de auto, als je koppakking echt lek is bestaat de kans op "waterslag". Hierbij komt er koelvloeistof in de cilinderruimte en als je dan start heb je of een kapotte zuiger of een kromme drijfstang en is het helemaal einde oefening.
Succes
Johan
Het niet op lpg lopen is te verklaren doordat je verdamper koelvloeistof nodig heeft voor het "verdamp"proces.
Zoals Maarten al aangaf kun je bij de damp die uit het reservoir komt een speciale CO meter houden waardoor er vloeistof verkleurd maar eenvoudiger is om bij een willekeurige garage even de co tester (Die bij de apk ook gebruikt wordt) boven het gat van het reservoir te houden, als de meters uitslaan heb je uitlaatgassen in het koelsysteem wat aangeeft dat de koppakking lekt.
Als er olie in het koelsysteem komt is de kans zeer groot dat de koppakking lekt, het is de enige plaats (bij een simpel redblock) waar die 2 bij elkaar kunnen komen.
Doe jezelf een plezier en rijdt niet meer met de auto, als je koppakking echt lek is bestaat de kans op "waterslag". Hierbij komt er koelvloeistof in de cilinderruimte en als je dan start heb je of een kapotte zuiger of een kromme drijfstang en is het helemaal einde oefening.
Succes
Johan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2012 22:23 #1349593
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Volgende klus.
Nou Harm, dan weten we nu al wel wat onze volgende klus is..
Bij een redblockje is het wel redelijk simpel te doen.
Wel balen.....heeft Ellen nog wel ander vervoer?
Trek de bougie's er trouwens eens even uit, hoe zien die eruit?
Groeten,
Gerben
Bij een redblockje is het wel redelijk simpel te doen.
Wel balen.....heeft Ellen nog wel ander vervoer?
Trek de bougie's er trouwens eens even uit, hoe zien die eruit?
Groeten,
Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-02-2012 23:07 #1349601
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja de ouwe 760TD
ellen is in de ouwe sedan naar zwijndrecht.
en ik heb zitten denken,ja kan ik ook!
1 water verbruik ligt aan een slang, want geen harde slangen of erg veel druk in expvat
2olie ff de carter ontluchting schoon maken
3 wij hebben nog nooit het filter van de lpi inst vervangen en ellen heeft al 2x de tank leeg gereden. daar komt bij hij loopt ff op gas slaat af maar je start hem gelijk weer op gas en loopt weer ff een paar seconden.
dus zaterdag ff sleutelen of gas boer bezoeken. gelluk dat de ouwe het altijd doet! ik rijdt nu ff in de scania 730ps
en ik heb zitten denken,ja kan ik ook!
1 water verbruik ligt aan een slang, want geen harde slangen of erg veel druk in expvat
2olie ff de carter ontluchting schoon maken
3 wij hebben nog nooit het filter van de lpi inst vervangen en ellen heeft al 2x de tank leeg gereden. daar komt bij hij loopt ff op gas slaat af maar je start hem gelijk weer op gas en loopt weer ff een paar seconden.
dus zaterdag ff sleutelen of gas boer bezoeken. gelluk dat de ouwe het altijd doet! ik rijdt nu ff in de scania 730ps
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2012 17:58 #1350256
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nooit grappig!
zeer waarschijnlijk zuigerveer kapot.
dus overweeg maar een ander blok er in te zetten.
nu nog een goed blok vinden 2.3lpt met weinig ervaring!
maar goed we komen er net achter ellen rijdt 50.000km per jaar op gas en geen kleppen gesteld! oeps.
motor loopt verder nog wel mooi maar veel carterdruk.
410.000km
dus overweeg maar een ander blok er in te zetten.
nu nog een goed blok vinden 2.3lpt met weinig ervaring!
maar goed we komen er net achter ellen rijdt 50.000km per jaar op gas en geen kleppen gesteld! oeps.
motor loopt verder nog wel mooi maar veel carterdruk.
410.000km
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2012 18:17 #1350257
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb nog een knap blokje
ik heb nog een knap blokje liggen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2012 19:27 #1350260
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dank je JG
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 38
04-03-2012 16:02 #1350413
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Hoe zuigerveer defect vastgesteld? Waar blijft het water dan?
Deze vragen zijn in mijn beleving niet duidelijk beantwoord als ik dit zo lees.
tuurlijk ander blok er in kan wel effe, maar waarom?
tuurlijk ander blok er in kan wel effe, maar waarom?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2012 16:29 #1350415
door V700 register

Maarre, met lekke koppakking, ben je het water mogelijk wel kwijt, maar ik meen dat er al stond, dat een lekkende slang (-aansluiting) het antwoord was.
Beantwoord door V700 register in topic Special edition.
Is een special edition, met watergekoelde zuigerveren...Wytze schreef : tuurlijk ander blok er in kan wel effe, maar waarom?

Maarre, met lekke koppakking, ben je het water mogelijk wel kwijt, maar ik meen dat er al stond, dat een lekkende slang (-aansluiting) het antwoord was.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam