Onzuinige 740

  • Peter Devilee
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2011 22:55 #1090415 door Peter Devilee
Onzuinige 740 is gemaakt door Peter Devilee
Ik heb een 740 station, 1989, modeljaar 1990. Met injectieblok.
Wanneer de motor koud is loopt deze zeer zuinig, CO minder dan 1 %.
Maar als de motor opwarmt loopt het CO% sterk op, en loopt de auto zeer onzuinig.
Katalysator is twee jaar geleden vervangen.
Heeft iemand raad?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2011 23:03 #1340197 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic ECU tempsensor
ECU tempsensor defect die de bloktemperatuur doorgeeft aan de injectiecomputer?
Er zitten er 2 onder het inlaatspruitstuk, eentje voor de meter in je tellerbak en eentje voor de injectiecomputer.
Mogelijk dat daar je probleem zit.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2011 09:33 #1340226 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar
wat is onzuinig?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2011 21:45 #1340286 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Onzuinig?

Tomaat schreef : wat is onzuinig?

Dat was ook mijn vraag

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter Devilee
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2011 13:25 #1341277 door Peter Devilee
Beantwoord door Peter Devilee in topic Ik heb inmiddels de oude
Ik heb inmiddels de oude sensor weer gemonteerd. Ik had een nieuwe gekocht en gemonteerd, maar ik twijfel eraan of het wel het juiste bestelnummers was.
Met die nieuwe sensor liep-ie in de stad rond 1 op 10 (ik ben een hele rustige en zuinige rijder), maar op de snelweg kwam ik niet verder dan 1 op 10,5. en dat is in het verleden 11,5 tot 1 op 12 geweest.
Bij de APK bleek dat bij koude motor het CO gehalte beneden de 1 procent was, maar bij warme motor opliep tot 6%. Vandaar mijn vraag wat het verbruik bij warmere motor kan laten afnemen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2011 19:21 #1341328 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic onzuinige 740
Beste ik vindt het wel mee vallen. ik heb een 740 gle met 300000 op de teller met een verbruik van 1 op 6 op benzine.(b230e)
ik heb alles al geprobeerd en vervangen,helaas geen resultaat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2011 19:27 #1341329 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic onzuinig 1:10
is toch normaal voor een redblok?? Turbo of niet.
Volgens mij..
Rolf

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ziko de Kubber
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
23-12-2011 19:27 #1341330 door Ziko de Kubber
Beantwoord door Ziko de Kubber in topic 1 op 6 is echt niet normaal,
1 op 6 is echt niet normaal, dat kan echt niet zeker niet op benzine.
Mijn Volvo 164 met 3 liter zes in lijn loopt op gas zelfs 1 op 6.

Met vriendelijke groet, Ziko

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2011 19:32 #1341331 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1 op 6
1 op 6 op benzine is wel heel onzuinig. Tenzij je een automaat rijdt en alleen ritjes van 5km door de stad maakt, zou je toch haast denken dat er toch nog iets niet 100% is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2011 19:32 #1341332 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1 op 6
iemand nog een idee om dit beter te krijgen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD