inhouden b200f
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-08-2011 21:44 #1088542
door V700 register
inhouden b200f is gemaakt door V700 register
Dames, Heren, Techneuten,
Heb een B200f met een hardnekkig kwaaltje en mijn kennis is op, wellicht hebben jullie steekhoudende suggesties ?
Klacht : de motor houd in en op de volgende wijze : Stationair lopend lijkt de motor af en toe een misslag te maken. Als je optrekt met heel weinig gas geven gaat alles op een redelijk schokvrije manier maar op het moment dat je in een hoger toeren gebied komt en je geeft iets meer gas dan voel je af en toe stoten en eigenlijk altijd regelen. (van de lambda?) Geef je plankgas dan voel je geen schokken maar je voelt dat de auto niet vol gaat maar gesmoord doortrekt. Rijd je eenmaal een constante snelheid met een relatief laag toerental dan merk je weinig meer (100 -120 km/uur in 5) Van het stoten heb ik koud meer last dan warm.
Wat al gedaan : Compressie meten (13,1 /12,7 /12,6 /12,6), kleppen stellen,Olie en filter, Luchtfilter, bougies vv, bougiekabels vv, verdelerkap/rotor vv, Gasklephuis renigen en afstellen incl. gasklepschakelaar afst., luchtmasssa meter gecontroleerd incl bedrading, Lambda schommelt keuring tussen 0,2 en 0,9 Volt, op de uitlaatgasmeting is hetCO % 0, Lambdawaarde is 1,02 en HC waarde is 5 !!! op toeren (2500) stijgt alleen het HC naar 8. al met al keurige waardes voor een motor met 310.000 km. Benzinedruk kan ik niet meten maar heb wel de brandstofdrukregelaar op een vacuumpomp aangesloten en met vacuum op de regelaar merkte ik stationair lopend geen verschil, de drukregelaar houd wel keurig het vacuum vast. Verbruik 1 op 11 bij korte (10km) afstanden.
Oplossing : geen idee, schiet mij maar lek, Ik hoop dat de echte techneut opstaat en de gouden tip kan geven.
Alvast bedankt,
Johan
Heb een B200f met een hardnekkig kwaaltje en mijn kennis is op, wellicht hebben jullie steekhoudende suggesties ?
Klacht : de motor houd in en op de volgende wijze : Stationair lopend lijkt de motor af en toe een misslag te maken. Als je optrekt met heel weinig gas geven gaat alles op een redelijk schokvrije manier maar op het moment dat je in een hoger toeren gebied komt en je geeft iets meer gas dan voel je af en toe stoten en eigenlijk altijd regelen. (van de lambda?) Geef je plankgas dan voel je geen schokken maar je voelt dat de auto niet vol gaat maar gesmoord doortrekt. Rijd je eenmaal een constante snelheid met een relatief laag toerental dan merk je weinig meer (100 -120 km/uur in 5) Van het stoten heb ik koud meer last dan warm.
Wat al gedaan : Compressie meten (13,1 /12,7 /12,6 /12,6), kleppen stellen,Olie en filter, Luchtfilter, bougies vv, bougiekabels vv, verdelerkap/rotor vv, Gasklephuis renigen en afstellen incl. gasklepschakelaar afst., luchtmasssa meter gecontroleerd incl bedrading, Lambda schommelt keuring tussen 0,2 en 0,9 Volt, op de uitlaatgasmeting is hetCO % 0, Lambdawaarde is 1,02 en HC waarde is 5 !!! op toeren (2500) stijgt alleen het HC naar 8. al met al keurige waardes voor een motor met 310.000 km. Benzinedruk kan ik niet meten maar heb wel de brandstofdrukregelaar op een vacuumpomp aangesloten en met vacuum op de regelaar merkte ik stationair lopend geen verschil, de drukregelaar houd wel keurig het vacuum vast. Verbruik 1 op 11 bij korte (10km) afstanden.
Oplossing : geen idee, schiet mij maar lek, Ik hoop dat de echte techneut opstaat en de gouden tip kan geven.
Alvast bedankt,
Johan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-08-2011 21:53 #1326721
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat
Ik nog niet gelezen heb is of je het brandstof filter ook al gewisseld hebt? als je namelijk vermogen vraagt van de motor moet hij wel de aanvoer hebben als hij die niet heeft levert hij het ook niet.
Tom.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-08-2011 22:09 #1326726
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic brandstoffilter
Brandstoffilter heb ik nog niet gedaan, wel al besteld.
Het verklaard vlgs mij niet het af en toe overslaan van de motor, hij ligt er niet rustig in.
Het verklaard vlgs mij niet het af en toe overslaan van de motor, hij ligt er niet rustig in.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-08-2011 22:14 #1326727
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Die pasta! uit die keuken!
Controleer je vonkversterker eens.
Zit dacht ik aan de luchterfilter zijde aan het scherm.
Even eraf halen en nieuwe koelpasta op smeren.
Na al die jaren verliest de pasta zn functionaliteit en gaat de motor wat vreemd lopen.
Groeten,Gerben
Zit dacht ik aan de luchterfilter zijde aan het scherm.
Even eraf halen en nieuwe koelpasta op smeren.
Na al die jaren verliest de pasta zn functionaliteit en gaat de motor wat vreemd lopen.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-08-2011 22:48 #1326730
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
stationair schokt die B200F ook, en wat ik heb gehad (toen ik hem heb gekocht in 2009) was het zelfde als wat jij beschrijft maar dat was over nadat ik het filter had verwisseld,
Mijn oude Corsa Diesel had het ook, inhouden en schokken tot soms afslaan, diesel filter vervangen en ik kon weer normaal rijden.
Dus deels komt het daar wel vandaan, en dat hij stationair af en toe overslaat tja dat neem ik voor lief want voor de rest loopt ie als een beest toch Gerben??
Tom.
Mijn oude Corsa Diesel had het ook, inhouden en schokken tot soms afslaan, diesel filter vervangen en ik kon weer normaal rijden.
Dus deels komt het daar wel vandaan, en dat hij stationair af en toe overslaat tja dat neem ik voor lief want voor de rest loopt ie als een beest toch Gerben??
Tom.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-08-2011 22:52 #1326731
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Beestachtig.
Klopt, dat 2 litertje van jou is echt een Beest. Pit en vermogen zat. voelt net zo pittig aan als mijn 16V.
Mijn 16V heeft overigens hetzelfde, hij schudt stationair en maakt afentoe ook een misslag.
Ik heb ALLES al vervangen van Lambda en LMM tot brandstofpomp en zelfs de koppakking vervangen.Stationair schudt ie en slaat ie nog steeds mis.
Ik heb er maar mee leren leven.
Hij doet het verder helemaal top en perfect.
Groeten,Gerben
Mijn 16V heeft overigens hetzelfde, hij schudt stationair en maakt afentoe ook een misslag.
Ik heb ALLES al vervangen van Lambda en LMM tot brandstofpomp en zelfs de koppakking vervangen.Stationair schudt ie en slaat ie nog steeds mis.
Ik heb er maar mee leren leven.
Hij doet het verder helemaal top en perfect.
Groeten,Gerben
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2011 20:52 #1327103
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic slecht lopen B200E
Bij mij liep de B200E slecht stationair door het aantrekken van valse lucht rondom de injectoren. De rubbers rondom de injectoren en nu loopt hij stationair stukken beter (geen misslag gevoel meer). Misschien kijken of er ergens valse lucht binnen komt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-08-2011 23:44 #1327124
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hej Johan.
Ik heb
Hej Johan.
Ik heb hetzelfde probleem met mijn B230f gehad.
Ooit hadden ze bij mijn lambda vervangen. Sindsdien niet meer echt lekker gelopen.
Toerental schommelde steeds en uiteindelijk net zo beroerd lopen als wat jij boven beschrijft.
Ik zelf woon in zweden en werk bij atlas copco.
De meeste collega doen allemaal aan rally en volksrace en beehoorlijke techneuten.
Zij zeiden dus dat de lambda sonde niet goed was. Eruit gehaald en ...ah biltema skit.
Geen originele volvo dus. Naar mijn buurman die kweet niet hoeveel volvo onderdelen heeft en een originele gehaald.
Sindsdien lopen als een zonnetje!.
Ik heb hetzelfde probleem met mijn B230f gehad.
Ooit hadden ze bij mijn lambda vervangen. Sindsdien niet meer echt lekker gelopen.
Toerental schommelde steeds en uiteindelijk net zo beroerd lopen als wat jij boven beschrijft.
Ik zelf woon in zweden en werk bij atlas copco.
De meeste collega doen allemaal aan rally en volksrace en beehoorlijke techneuten.
Zij zeiden dus dat de lambda sonde niet goed was. Eruit gehaald en ...ah biltema skit.
Geen originele volvo dus. Naar mijn buurman die kweet niet hoeveel volvo onderdelen heeft en een originele gehaald.
Sindsdien lopen als een zonnetje!.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-08-2011 22:14 #1327187
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Update ........(helaas nog geen def. oplossing)
Heren, bedankt voor de suggesties.
Hierbij een update :
Vandaag benzinefilter vervangen -> inhouden lijkt iets minder maar heeft nog steeds hetzelfde karakter.
Middels remmenreiniger op het inlaatgedeelte en injectoren spuiten getest of er een vacuum lek is, zou dat er zijn dan loopt het toerental omhoog. Remmenreiniger heeft hetzelfde effect als ether.
De lambda is een orginele en volgens de voltmeter goed werkend.
Wat ik nog ga doen:
De krukaskeerring voorzijde vervangen ivm olielekkage, dan kan ik gelijk beoordelen of de distributie wel op tijd staat, dwz de ontsteking. ik heb deze zelf niet gemonteerd en het ontst. tijdtip (wat eletronisch geregeld is) nog niet gecontroleerd.
De injectoren ultrasoon reinigen.
Temperatuursensor vervangen en een andere luchtmassameter proberen.
Ik laat wel weer horen wat het geworden is.
Groet Johan
Hierbij een update :
Vandaag benzinefilter vervangen -> inhouden lijkt iets minder maar heeft nog steeds hetzelfde karakter.
Middels remmenreiniger op het inlaatgedeelte en injectoren spuiten getest of er een vacuum lek is, zou dat er zijn dan loopt het toerental omhoog. Remmenreiniger heeft hetzelfde effect als ether.
De lambda is een orginele en volgens de voltmeter goed werkend.
Wat ik nog ga doen:
De krukaskeerring voorzijde vervangen ivm olielekkage, dan kan ik gelijk beoordelen of de distributie wel op tijd staat, dwz de ontsteking. ik heb deze zelf niet gemonteerd en het ontst. tijdtip (wat eletronisch geregeld is) nog niet gecontroleerd.
De injectoren ultrasoon reinigen.
Temperatuursensor vervangen en een andere luchtmassameter proberen.
Ik laat wel weer horen wat het geworden is.
Groet Johan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-08-2011 23:09 #1327198
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De injectoren ultrasoon reinigen
Iemand een idee hoeveel dat kost voor vier injectoren ?, moet ze bij mij nog loshalen maar heb bij mij het vermoeden dat het geen kwaad kan (auto heeft volgens mij lang stilgestaan), en loopt niet erg mooi.
Moderators: Jerry Stam