stoten en stotteren
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2011 09:33 #1086790
door V700 register
stoten en stotteren is gemaakt door V700 register
Hoi allemaal,
Mijn 740GL uit 1986 heeft 15 jaar stil gestaan.
Hij loopt weer,is gekeurd en rijdt prima.
Hij heeft echter het euvel dat hij stoot en stottert.
Bij een koude moter is het bijna onmogelijk om gas te geven,want dan slaat hij af en als de moter warm is wordt dat beter,maar houdt hij wel even in na het schakelen of bij het gasgeven.
Ook pingelt de moter als je bij lage toeren veel gas geeft.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
gorten,Jacques.
Mijn 740GL uit 1986 heeft 15 jaar stil gestaan.
Hij loopt weer,is gekeurd en rijdt prima.
Hij heeft echter het euvel dat hij stoot en stottert.
Bij een koude moter is het bijna onmogelijk om gas te geven,want dan slaat hij af en als de moter warm is wordt dat beter,maar houdt hij wel even in na het schakelen of bij het gasgeven.
Ook pingelt de moter als je bij lage toeren veel gas geeft.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
gorten,Jacques.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2011 10:09 #1315028
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Meer info
Wat meer info is handiger:
Welk blok zit erin < moet sticker op zwarte distributie kap zitten, m.a.w injectie of carberateur versie.
En na 15 jaar stilstaan (wel erg veel voor een Volvo , hoe weet je dit?)
Is oude benzine er uit gehaald en vervangen door nieuw , of misschien de leidingen doorgespoeld met de nieuwe benzine in .
Benzinefilters vervangen ?
Zijn de bougies /kabels/verdelerkap/rotor vervangen?
Welk blok zit erin < moet sticker op zwarte distributie kap zitten, m.a.w injectie of carberateur versie.
En na 15 jaar stilstaan (wel erg veel voor een Volvo , hoe weet je dit?)
Is oude benzine er uit gehaald en vervangen door nieuw , of misschien de leidingen doorgespoeld met de nieuwe benzine in .
Benzinefilters vervangen ?
Zijn de bougies /kabels/verdelerkap/rotor vervangen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2011 10:59 #1315033
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stoten en stotteren
Ik heb de auto in 1986 nieuw gekocht en ben dus eerste eigenaar.Tot 1996 heb ik er in gereden en daarna heeft hij in mijn garage gestaan.Er staan 86.000 (echte)kilometers op de teller.
Er ligt een B230K blok in.
We hebben inderdaad de leidingen schoongespoeld met nieuwe benzine door druk op de tank te zetten.Er is een nieuw branddstofpompje ingekomen en ook de filters en bougies zijn vervangen.Kabels/verdelerkap en rotor zijn niet vervangen,maar zien er prima uit.De auto had vroeger dit euvel ook ,maar in veel mindere mate.
Hij start prima en ook tijdens het rijden zijn er geen problemen.Ook stationair loopt hij goed.Maar zodra ik gas geef,wil hij afslaan.Door heel voorzichtig het toerental op te voeren hou ik hem aan de praat en kan ik weg rijden.Dit blijft zo,al wordt het wel gemakkelijker de auto aan de gang te houden naarmate hij warmer wordt.Het stotteren blijft zich echter altijd voordoen.
Ik kan er mee rijden,maar het is niet goed en ik wil graag dat het stotter probleem verholpen wordt.Mijn garage heeft geen tijd(zin?) om het euvel op te sporen,dus ik steek mijn licht eens op op deze site of er iemand is die suggesties heeft.
Jacques
Er ligt een B230K blok in.
We hebben inderdaad de leidingen schoongespoeld met nieuwe benzine door druk op de tank te zetten.Er is een nieuw branddstofpompje ingekomen en ook de filters en bougies zijn vervangen.Kabels/verdelerkap en rotor zijn niet vervangen,maar zien er prima uit.De auto had vroeger dit euvel ook ,maar in veel mindere mate.
Hij start prima en ook tijdens het rijden zijn er geen problemen.Ook stationair loopt hij goed.Maar zodra ik gas geef,wil hij afslaan.Door heel voorzichtig het toerental op te voeren hou ik hem aan de praat en kan ik weg rijden.Dit blijft zo,al wordt het wel gemakkelijker de auto aan de gang te houden naarmate hij warmer wordt.Het stotteren blijft zich echter altijd voordoen.
Ik kan er mee rijden,maar het is niet goed en ik wil graag dat het stotter probleem verholpen wordt.Mijn garage heeft geen tijd(zin?) om het euvel op te sporen,dus ik steek mijn licht eens op op deze site of er iemand is die suggesties heeft.
Jacques
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2011 11:07 #1315035
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gaan we verder
Dat komen we niet veel meer tegen .
Volvo van eerste eigenaar en dan nog wel een 86 , houden dus , zo niet ik hou me beschikbaar als je hem kwijt moet/wil.
Zelf ook een paar maanden geleden een 740 '86 van eerste eigenaar overgenomen, ook met een carberateur en B230k
Die had dus ook een stotterprobleem en bleek aan de EZK te liggen , die bij je gaspedaal zit.
Maar druk op tank zetten , heeft niet zo veel nut toch als je motor niet draait en je benzinepomp het dan ook niet doet ?
En met je carb kan je dus ook wat problemen hebben met je vacuumslangen .
Ook zouden de pakkingen van je carb uitgedroogd kunnen zijn als hij 15 jaar heeft stilgestaan .
Welke regio kom je vandaan .
Volvo van eerste eigenaar en dan nog wel een 86 , houden dus , zo niet ik hou me beschikbaar als je hem kwijt moet/wil.
Zelf ook een paar maanden geleden een 740 '86 van eerste eigenaar overgenomen, ook met een carberateur en B230k
Die had dus ook een stotterprobleem en bleek aan de EZK te liggen , die bij je gaspedaal zit.
Maar druk op tank zetten , heeft niet zo veel nut toch als je motor niet draait en je benzinepomp het dan ook niet doet ?
En met je carb kan je dus ook wat problemen hebben met je vacuumslangen .
Ook zouden de pakkingen van je carb uitgedroogd kunnen zijn als hij 15 jaar heeft stilgestaan .
Welke regio kom je vandaan .
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2011 11:18 #1315037
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Starten ging alleen maar mbv
Starten ging alleen maar mbv remreiniger.De leidingen hebben we doorgepoeld door doorblazen en de vuile benzine is er voor de carburator uitgekomen.Daarna de benzinepomp vervangen en de wagen gestart:Lopen en rijden,maar wel stotteren.
Vacuumslangen zou natuurlijk kunnen,maar er is niets aan te zien.Als de pakkingen in de carburator slecht zouden zijn,loopt hij dan verder wel goed en normaal?
Ik kom uit de regio den Bosch.
Vacuumslangen zou natuurlijk kunnen,maar er is niets aan te zien.Als de pakkingen in de carburator slecht zouden zijn,loopt hij dan verder wel goed en normaal?
Ik kom uit de regio den Bosch.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2011 11:21 #1315038
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stotteraar
Zo te horen lijkt het op mijn stotterende 740 sedan 86 met ook B230k
Heb je al een pb gestuurd met tel nr , kan je even bellen voor uitleg
Moet je links in menu kijken onder"Mjn prive brichten""
Heb je al een pb gestuurd met tel nr , kan je even bellen voor uitleg
Moet je links in menu kijken onder"Mjn prive brichten""
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2011 19:52 #1315076
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sorry Fred,ik heb je al een
Sorry Fred,ik heb je al een berichtje gestuurd dat ik moest gaan werken.Ik ben weer terug en hoewel het fijn is dat ik je mag bellen,zal ik er niet veel aan hebben,want ik weet weinig van auto"s af.
Je hebt het over de EKZ.Wat is dat ?Waar zit dat en wat doet dat?
Als ik hier en daar wat suggesties heb kan ik mijn monteurtje vragen om gericht te kijken.
Groeten ,Jacques
Je hebt het over de EKZ.Wat is dat ?Waar zit dat en wat doet dat?
Als ik hier en daar wat suggesties heb kan ik mijn monteurtje vragen om gericht te kijken.
Groeten ,Jacques
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2011 19:55 #1315077
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Carb EZK
EZK =(elektronische Zündung mit Klopfregelung)=elektronisch geregeld ontstekingssysteem met anti-klopregeling
Regelt de onsteking.
Die met een carburateur werkt ook met een vacuumslangetje eraan.
Als dat slangetje vuil/verstopt is kan de werking van de EZK acheruit gaan.
Groeten,Gerben
Regelt de onsteking.
Die met een carburateur werkt ook met een vacuumslangetje eraan.
Als dat slangetje vuil/verstopt is kan de werking van de EZK acheruit gaan.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2011 21:16 #1315084
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb je je carb schoongemaakt
Heb je je carb schoongemaakt ? Na 15 jaar stilstaan met oude benzine zit er gegarandeerd wat dichtgegomt. Of alles schoonmaken of eerst eens proberen met een flesje Forte brandstofsysteemreiniger in een bijna lege tank (of direct aanzuigen uit het flesje maar dat is niet zo gemakkelijk soms.
Benno
Benno
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2011 23:02 #1315092
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij
is de carburateur dicht geslibt, of dicht "gegomd" door de oude benzine. Benzine heeft een uiterste houdbaarheidsdatum. Je moet eens de carburateur afnemen en deze schoonmaken. Dat kan na 15 jaar stilstand nooit goed zijn.
Robert
Robert
Moderators: Jerry Stam