Benzine pomp kapot
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-04-2011 11:48 #1086304
door V700 register
Benzine pomp kapot is gemaakt door V700 register
Hoi,
Gisteren liet onze Volvo 740 Estate uit 1991 ons voor het eerst in de steek (op 1 keer een lege accu na, maar dat telt niet, aan duwen en we konden weer gaan)
Wegenwacht erbij. Die had het probleem snel gevonden. Toen hj met de hand benzine erin spoot wilde de motor aanslaan. Toen ging hij onder de auto liggen, ter hoogte van de bestuurdersstoel. Klap op de benzine pomp en hopla, sputterend sloeg de auto aan.
De wegenwacht held raadde ons aan de benzine pomp te laten vervangen.
Ik heb even naar een Volvo dealer gebeld. Een nieuwe pomp kost 288 inclusief btw.
Lambdasonde lampje (lampje geheel links) bleef trouwens branden toen we naar huis reden.
Ik lees dat deze pompen regelmatig stuk gaan bij deze Volvo met veel kilometers. Kan ik daarom beter maar voor safe gaan en een nieuwe plaatsen? Als ik deze pomp tweedehands koop heeft die wellicht ook veel kilometers gelopen.
Groetjes, Ton.
Gisteren liet onze Volvo 740 Estate uit 1991 ons voor het eerst in de steek (op 1 keer een lege accu na, maar dat telt niet, aan duwen en we konden weer gaan)
Wegenwacht erbij. Die had het probleem snel gevonden. Toen hj met de hand benzine erin spoot wilde de motor aanslaan. Toen ging hij onder de auto liggen, ter hoogte van de bestuurdersstoel. Klap op de benzine pomp en hopla, sputterend sloeg de auto aan.
De wegenwacht held raadde ons aan de benzine pomp te laten vervangen.
Ik heb even naar een Volvo dealer gebeld. Een nieuwe pomp kost 288 inclusief btw.
Lambdasonde lampje (lampje geheel links) bleef trouwens branden toen we naar huis reden.
Ik lees dat deze pompen regelmatig stuk gaan bij deze Volvo met veel kilometers. Kan ik daarom beter maar voor safe gaan en een nieuwe plaatsen? Als ik deze pomp tweedehands koop heeft die wellicht ook veel kilometers gelopen.
Groetjes, Ton.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-04-2011 11:59 #1311840
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gewoon
een nieuwe kopen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-04-2011 12:34 #1311845
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic en
Je weet zeker dat het niet het pomp relais is? Als je de pomp wilt vervangen wel meteen een nieuwe pomp monteren.
Tom.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-04-2011 14:14 #1311849
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pomp
hoi Ton,
een nieuwe halen, en gelijk het relais erbij vervangen. Ben je voor de komende jaren zeker.
Niet bij de dealer halen!! Een vervangende van bosch of walbro (?) kost rond de 80 euro, mits je zelf handig bent. En anders is er vast wel een handige volvoliefhebber die je er mee wil helpen.
gr. Mark
een nieuwe halen, en gelijk het relais erbij vervangen. Ben je voor de komende jaren zeker.
Niet bij de dealer halen!! Een vervangende van bosch of walbro (?) kost rond de 80 euro, mits je zelf handig bent. En anders is er vast wel een handige volvoliefhebber die je er mee wil helpen.
gr. Mark
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-04-2011 14:28 #1311850
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pomp en filter
Als je dan toch die bevestigingsplaat los heb waar het filter en pompp op zitten geschroefd kun je net zo goed het filter ook vervangen.
De pomp kost naar mijn weten circa 130 euro nieuw, het filter 10 euro... met een beetje geluk heb je (of een andere sleutelaar) alles in 1 1/2 uur verwisseld
groet, Rudiger
De pomp kost naar mijn weten circa 130 euro nieuw, het filter 10 euro... met een beetje geluk heb je (of een andere sleutelaar) alles in 1 1/2 uur verwisseld
groet, Rudiger
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-04-2011 15:37 #1311857
door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic denk
Ik denk dat Ton de intank unit bedoeld.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-04-2011 15:44 #1311859
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pomp
Vrijdag denk ik de tank leeggereden, hoop gebrom onder de auto, niet boven de 3000 toeren maar nog wel 3 kilometer naar huis kunnen rijden.
Benzine bijgevuld en auto loopt weer beter, stationair niet echt mooi maar rijdend wel. Nu heb ik de auto pas en nog niet echt veel in gereden. De auto heeft langere tijd stilgestaan maar de vorige eigenaar heeft voor de verkoop nog wel de pomp vervangen (denk tweedehands). Af en toe hoor ik een brom als ik stilsta (net of een pomp te weinig vloeistof heeft), is dit meer iets van filters of pomprelais.
Maar nog niet echt veel tijd gehad om de boel los te halen, maar als dit als een bekend iets klinkt lees ik het graag,
Benzine bijgevuld en auto loopt weer beter, stationair niet echt mooi maar rijdend wel. Nu heb ik de auto pas en nog niet echt veel in gereden. De auto heeft langere tijd stilgestaan maar de vorige eigenaar heeft voor de verkoop nog wel de pomp vervangen (denk tweedehands). Af en toe hoor ik een brom als ik stilsta (net of een pomp te weinig vloeistof heeft), is dit meer iets van filters of pomprelais.
Maar nog niet echt veel tijd gehad om de boel los te halen, maar als dit als een bekend iets klinkt lees ik het graag,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-04-2011 15:57 #1311860
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hartelijk dank voor jullie
Hartelijk dank voor jullie tips!
Mijn model heeft geen intank pomp als het goed is. Het is de pomp direkt onder bestuurdersstoel. De auto wil nu helemaal niet meer starten. Ik ga een nieuwe bestellen. Nogmaals dank voor de adviezen.
Mijn model heeft geen intank pomp als het goed is. Het is de pomp direkt onder bestuurdersstoel. De auto wil nu helemaal niet meer starten. Ik ga een nieuwe bestellen. Nogmaals dank voor de adviezen.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2011 00:56 #1311964
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Zowel als ook
Hallo Ton
Waarschijnlijk heeft ie zowel een intankpomp als een pomp onder de stoel.
groetjes
Mathy
Waarschijnlijk heeft ie zowel een intankpomp als een pomp onder de stoel.
groetjes
Mathy
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2011 07:52 #1312201
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Bandstofpomp
In de tank zit op de niveau-unit ook een kleine opvoerpomp, deze gaat meestal (zeg nooit nooit) defect. Bij demontage moet een eventuele lpgtank er uit en de tanl moet worden leeggemaakt (explosiegevaar!). Ik vind het een beetje een rotklus. Ik vermoed echter niet dat deze het is, anders zou de wagen met lege tank helemaal niet meer lopen.De pomp onder de wagen is 95% zeker defect, dit komt vaker voor, oorzaak (bijna) drooglopen. Dit leid ik mede af aan de verlossende klap van de Wegenwacht. Het er naast zittende brandstoffilter moet ook regelmatig worden vervangen (75.000 km). Goede onderdeeladressen met zeer schappelijke prijzen zijn Scandcar,
www.scandcar.nl
en Nordicar,
www.volvo-parts.nl
. Verder loont het altijd voor remschijven en dergelijke te kijken bij
www.elferink.nl
. Deze Saab/Volvo sloper heeft veel nieuwe Zweedse onderdelen tegen een zeer concurrerende prijs. Zoals remschijven (ca. €45 per stuk , geventileerd) en koppelingsets (origineel Sachs) voor €129.
Moderators: Jerry Stam