Motor slaat af bij gasgeven
- V700 register
- Nieuw lid
-
Benzine zit er genoeg in, beide brandstofpompen werken, drukregelaar is goed, nullastschakelaar klikt keurig, etc. Bij langzaam gasgeven kan ik de 3000 toeren halen, maar in 1 keer gasgeven vanaf stationair slaat hij gelijk af.
LMM stekker losnemen verandert niets in de motorloop.
Vacuumslangen etc zitten goed.
Lambdasensor kaduuk? Kan hem niet uitlezen dit type heeft geen lampje meer........
Iemand ervaring hiermee?
Groet,
Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
dit type heeft in de middenarmsteun onderin een klein klepje zitten. Daaronder zit een OBD-II stekker. Het is alleen een OBD stekker, er zit verder geen mogelijkheid om een diagnose apparaat aan te sluiten. Bas(eman) en Asatter hebben beide van die stekkers gemaakt die je er op aan kunt sluite en waarmee je dan net als bij de oude modellen met knipperen de code kunt lezen. Volgens mij kun je dit ook gewoon met een draadje en een lampje (ledje?) doen. Maar als Bas dit leest zal hij er vast wel op reageren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb zo'n uitleeskastje voor de middenconsole-stekker in de auto liggen. Kunnen we ff kijken als ik er morgen(?) toch ben.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Helderziend? Zijn auto-type staat er niet eens bij en de avatar vertoont een 740, die heeft geen OBD.Geen enkele 700 of 900 serie heeft trouwens OBD-II, maar enkel een connector die met die naam door het leven gaat.EndlessQuest schreef : dit type heeft in de middenarmsteun onderin een klein klepje zitten. Daaronder zit een OBD-II stekker.
Trouwens, als de motorloop bij stationair niet veranderd bij losnemen van de LMM, zou ik die eens ergen proberen te lenen en uit te wisselen, volgens mij klopt dat niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-

Groet,
Paul
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat kan, ik moet zeggen dat als ik dat van die sloper geweten had (of opgelet had) ik de vraag niet gesteld zou hebben.solexpaul schreef : @Bas, een goedlopende motor levert meer op dan zoals hij nu is -
)
Maar goed, als ie afslaat aals je gas geeft, kan het toch niet aan het blok liggen, maar enkel aan de delen die erop geschroefd zitten, zoals CIS, gasklephuis, drukregelaars, afsluiter, verkeerde aansturing uit computer, dat soort dingen, toch?
Daar moet je als kenner/koper maar langsheen kijken, lijkt me.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Medelid Pieter was vanavond zo aardig om het fantastische testkastje mee te nemen en we hebben hem uitgelezen: LMM stuk. Even de LMM van Pieter er aan gehangen en hij liep gelijk een heel stuk beter. Nog niet perfect maar dat kwam waarschijnlijk door de verkeerde injectoren.
We blijven bezig -

Groet,
Paul