Vragen over 530 en 531 koppen en over B200F B230F
- V700 register
- Nieuw lid
-
Past een 531 kop op een B230F? Zo ja zijn er aanpassingen nodig? Ik heb nu een B230F met een 530 kop maar wél met een Vx-3 Nokkenas en brandstofcomputer van een 940 <strike>FK</strike> sorry .... dat moet de FB zijn (de 131 PK versie
Met belangstel;ling wacht ik de reacties af, vriendelijke groet Rudiger
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
@ Geert-Jan, neen dus... injectoren zijn ongewijzigd. e.e.a. was slechts een experimentje, om met weinig arbeid en geld én een makkelijk omkeerbare ingreep Amerigo iets anders te laten presteren. Wat ik nu merk(te) is dat ie onderin wat kwijt is geraakt en bovenin wat gewonnen heeft. Als alle plaatwerkperikellen opgelost zijn ga ik óf verder met een poging to kietelen met eenvoudige ingrepen óf plaats ik de nokkenas en computer weer terug. Maar die compute wisselen, pffft dan lig je toch wel in een knoop daar bij het rempedaal....
@ Woes , zoals hierboven staat ... door die VX3 lijkt ie iets vinniger in de hogere toeren, maar ik heb dan enkel een normale B230F. misschien dat bij jouw Turbo e.e.a. wat spectaculairder is ..
 
@ iedereen: wie weet het nou zeker of heeft zoiets al gedaan? @ vragen dus .. past een 530 kop van een 230F blok op een B200F? En kan een 531 kop zo maar op een B230F geplaats worden die voorheen een 530 kop had...
 
Zo ja, wat dient er aangepast te worden?
 
GRoeten Rudiger
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
- Berichten: 38
Kleppen van ander materiaal gemaakt? Of groter? Of anders vorm gegeven?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Lees de link die Miquel heeft gepost. Daar staat best veel in.Wytze schreef : En is een kop van een latere(laatste) FK of FT dan ook weer anders?
Kleppen van ander materiaal gemaakt? Of groter? Of anders vorm gegeven?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Andere versies van de 530 zijn er natuurlijk voor de K-jet motoren, daar zitten weer gaten in voor de injectoren en hier en daar een andere sensor, maar de rest is gelijk.
531 kop heeft een iets bredere verbrandingskamer, past beste op een B230 maar gaat natuurlijk ook op B200, alleen iets minder mooi. Als je de computers er van gebruikt, samen met de nokkenas, heb je van je B230F een B230FB gemaakt. Op sommige 240's was icm met de B230FB een iets betere uitlaat gemonteerd en dan had ie 136 pk. Met wat puzzelen leuke combinaties mee te maken. Met een V nokkenas gaat ie nog weer wat harder lijkt me, met een K of H nog beter (voor de non-turbo's).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
De verschillen tussen de 1000530 en de 1000531.<p class="MsoNormal">1. "Den lille" (small one)Sitter original på följande motorer: B17-B19-B21-B23 B200-B230 Ventiler: 44-35 mm, ventilsäten 46-38 mm. Förbränningsrum dia: 92½mm, något mindre/smalare kanaler jämförd med "Den store" Höjd: 12mm Volym: 51.7cc i.e. 4.3cc/mm Insugskanaler: Raka, konade, runda, lite mindre inner radie. Avgaskanaler: Ganska plana efter ytterkanal, antydan till avsatta efter ventilstyrning SCP (Big Cooling Passages) Gjutnummer: 1000530 Andra snarlika alternativ : 1000160, 1000398 Potential: Ordentligt modifierad är denna topp en av de bättre på de mindre maskinerna; Bra toppeffekt och klart godkänt i mellanregistret.
2 "Den store" (Big one)Sitter original på följande motorer: tidiga B23E med H/K-kam, B23ET, vissa B230E och ET Ventiler: 44-35 mm, ventilsäten 46-38 mm Förbränningsrum dia: 94mm, något bredare kanal framförallt runt avgaskanalerna. 531:an har något mer centrerad tändstiftsplacering.. Höjd: 12mm Volym: 53.7cc i.e. 4.5cc/mm Insugskanaler: "Svanhals"-formad, mycket större kanaler och plant, stort innerradie. Avgaskanaler: Högre, ej plana som 530, rak utformning efter ventilstyrning SCP (Small Cooling Passages) Gjutnummer: 1000531+
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
'Eerste "The Little" (een kleine)Een originele kopie van de volgende motoren: B17-B19-B21-B23 B200-B230Kleppen: 44-35 mm, 46-38 mm klepzittingen.Verbrandingskamer dia: 92 ½ mm, iets kleiner / smaller kanalen in combinatie met "De Grote"Hoogte: 12mmVolume: 51.7cc dat wil zeggen 4.3cc/mmIntake Kanalen: Recht, taps toelopende, ronde, iets kleiner binnenstraal.Afvoerkanalen: Pretty vlak voor de buitenste kanaal, de hint van de toegewezen na de afsluiterSCP (Big Koelen passages)Gjutnummer: 1000530Andere vergelijkbare opties: 1000160, 1000398Potentiële: Goed bewerkt is dit een van de top speler op de kleinere machines; Goede piekvermogen en duidelijk wordt erkend in de midrange.2 "de Grote" (Big One)Een originele kopie van de volgende motoren: vroege B23E met H / K-cam, B23ET, en sommige B230E ETKleppen: 44-35 mm, 46-38 mm klepzittingenVerbrandingskamer dia: 94mm, iets breder kanaal, vooral rond de uitlaat kanalen. 531: een een meer gecentreerd locatie van bougies ..Hoogte: 12mmVolume: 53.7cc dat wil zeggen 4.5cc/mmInductie Stations, "zwanenhals"-vormige, veel bredere kanalen en platte, grote binnenstraal.Uitlaat kanalen: hoger, niet zo plat als 530, direct na het ventiel designSCP (Small Koelen passages)Gjutnummer: 1000531 +
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.