Wat is er met deze bougie aan de hand?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
De motor gaat verder netjes vlak rond, afgezien van soms moeizaam aanslaan en af een toe een lichte hapering bij stationair. Mede om die reden wou ik de bougies vervangen en een week terug heb ik ook de BDP-sensor al gedaan.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
De oude bougies en de nieuwe zijn org. Volvo (270746), dus ik neem aan dat die electrode-afstand wel OK zal zijn.
Geen mayonaise bij de olie, geen koelvloeistofverlies, ontsteking en klepspeling zijn 9000 km geleden gecontroleerd door Timen Smit.
Compressiemeting is nog niet gedaan, maar daar had ik tot nu toe ook geen reden voor.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat wil echter niet zeggen, dat er niet iets ander aan de hand kan zijn, met de klepzitting bijvoorbeeld, waardoor de klepspeling ineens heel sterk oplopen. Maar dat is doemdenken. Ik zou in die derde cylinder gewoon even een bougie uit een andere cylinder indraaien, goed warm rijden en kijken hoe die er uit ziet. Er kan natuurlijk altijd iets aan de hand zijn met een bougie, haarscheeurtjes in de isolatielaag bijvoorbeeld.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat wil echter niet zeggen, dat er niet iets ander aan de hand kan zijn, met de klepzitting bijvoorbeeld, waardoor de klepspeling ineens heel sterk oplopen. Maar dat is doemdenken. Ik zou in die derde cylinder gewoon even een bougie uit een andere cylinder indraaien, goed warm rijden en kijken hoe die er uit ziet. Er kan natuurlijk altijd iets aan de hand zijn met een bougie, haarscheeurtjes in de isolatielaag bijvoorbeeld.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat zal ik zeker doen.Pierre van Aert schreef : Ik zou in die derde cylinder gewoon even een bougie uit een andere cylinder indraaien, goed warm rijden en kijken hoe die er uit ziet.
Er kan natuurlijk altijd iets aan de hand zijn met een bougie, haarscheeurtjes in de isolatielaag bijvoorbeeld.
Er zit net een nieuwe in - daar begon het juist mee, maar die zal ik er inderdaad eens uithalen na de eerstvolgende flinke rit.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Onsteking is bij de LPT helemaal NIET af te stellen, wordt geregeld door de ECU/EZK computers. Vacuumslang zit daar niet aan, en je kunt de stroboscoop in de kast laten liggen...RVL schreef : Ontsteking moet op 10° graden staan en deze moet je afstellen met de vacuumslag er af en je moet in het bezit zijn van een stroboscooplampje.