Revisieset Carburator Pierburg 2B5

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2010 10:55 #1079551 door V700 register
Revisieset Carburator Pierburg 2B5 is gemaakt door V700 register
Hallo,
Weet iemand waar je een handleiding kunt vinden om een revisieset voor een Pierburg 2B5 succesvol toe te passen?
Heeft iemand misschien nog zo'n setje liggen?
Dankje,
Geert   

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2010 11:23 #1267889 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Veel info op deze site
Hallo Geert,
 Kijk eens op <a href=" www.ruddies.business.t-online.de/se2B5Volvo.htm "> www.ruddies.business.t-online.de/se2B5Volvo.htm  voor een zeer uitgebreide beschreibung hoe het moet.
 Is in het Deutsch, aber dat macht niets aus ;-). Op ruddies staat nog veel meer info.
Revisie wel noodzakelijk? De 2B5 is geen eenvoudige carb. Eerder een lastig kreng. Tip;
Kijk goed alle onderdrukleidingen en hun rubber aansluitingen na. Mijn 740 gl met B230K uit 1988 gebruikte laatst op 280 km 45 liter benzine. Kwalmen als een diesel en lopen als een ...... Kyoto gaan we niet meer halen. Alhoewel ik reed in Duitsland....
Het bleek dat tig rubber slangetjes die de hard plasticleidingen aansluiten op de carb, luchtfilterhuis en electro schakelaars, slecht waren. Daardoor natuurlijk massa's valse lucht, vacum potten die niet bedien werden, choke klep die dicht bleef staan ect. Na een uurtje prutsen staat er nu 330 km op de dagteller en de tankmeter is net voor het midden gaan staan. Eerst zag ik de meter vallen als een baksteen.
Voor je een gecompliceerde carb ala pierburg 2b5 uit elkaar haalt toch zeker de basis dingen nakijken; ontsteking, bougies, dynamo, luchtfilter, koud- warmloop luchtaanvoer ect.
Succes
Marco

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2010 11:51 #1267893 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dag Marco
Dankjewel voor je uitvoerig bericht. De ontsteking, bougies, verdeler, kleppen, brandstofrelais e.d. zijn reeds allemaal op punt gesteld, op gas rijd de wagen intussen uitstekend.
De carb heb ik door een Volvo garagist met carb-ervaring laten nakijken en die heeft vastgesteld dat de naalden afgesleten zijn door 't LPG gebruik.
De rubberen slangetjes vervangen lijkt me interessant, weet jij waar je er kan aangeraken?

Groetjes,
Geert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-02-2010 13:39 #1267906 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rubbertjes
Geert,
De ervaring leert dat op de gemiddelde sloperij de nodige dingen te vinden zijn. De meeste auto's met carb hebben dergelijke slangen en rubbers. Kwestie van elke motorkap ff openmaken en goed kijken. Verzamel alles wat je kan vinden. Van rechte rubbers, haakse bochten, T stukken enz. In geval van acute nood kan je met tape en tie raps de nodige noodreparaties uitvoeren. Stuk voor stuk nakijken in je Volvo en vervangen waar twijfel is.
Als de specialist al vastgesteld heeft dat het de naalden zijn, kan hij je wellicht ook helpen met de vervanging. Zelf gaan prutsen aan een 2B5 is niet aan te raden. Koop dan een vervangende carb en maak die in orde. Wissel dan met je eigen exemplaar. Anders ben je dadelijk zonder rijdende Volvo op zoek naar een wereldkampioen carburateurpuzzelen. Die zijn schaars.
Marco

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
27-02-2010 13:57 #1267909 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic werkplaats manual pierburg
ik heb een werkplaats manual van de pierburg ooit in een word doc. gezet.
waarin storing zoeken, afstellen, en uiteennemen is opgenomen.
indien interresse even een mailtje
naar <a href="mailto:volvo940@kpnplanet.nl">volvo940@kpnplanet.nl
zodat ik het bestandje kan mailen

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
27-02-2010 14:04 #1267911 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic ?

smiti schreef : De ervaring leert dat op de gemiddelde sloperij de nodige dingen te vinden zijn. De meeste auto's met carb hebben dergelijke slangen en rubbers. Kwestie van elke motorkap ff openmaken en goed kijken. Verzamel alles wat je kan vinden. Van rechte rubbers, haakse bochten, T stukken enz. In geval van acute nood kan je met tape en tie raps de nodige noodreparaties uitvoeren. Stuk voor stuk nakijken in je Volvo en vervangen waar twijfel is.

is natuurlijk uitstel van exectutie die rommel is meestal net zo oud, en daan waarschijnlijk net zo verteert. indien leverbaar gewoon nieuwe kopen gaat het waarschijnlijk weer 20 jaar mee.

smiti schreef : Als de specialist al vastgesteld heeft dat het de naalden zijn, kan hij je wellicht ook helpen met de vervanging. Zelf gaan prutsen aan een 2B5 is niet aan te raden. Koop dan een vervangende carb en maak die in orde. Wissel dan met je eigen exemplaar. Anders ben je dadelijk zonder rijdende Volvo op zoek naar een wereldkampioen carburateurpuzzelen. Die zijn schaars.

Ik heb nog een pierburg liggen in onderdelen indien je daar belang bij heb even een berichtje
het enige is dat van deze de choke gebruikt is voor een andere auto, en er dus niet meer op zit.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2010 14:16 #1268041 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ruddies
Bij scandcar zijn de revisie setjes niet meer leverbaar. Ik heb er twee gekocht bij ruddies. Hij heeft ze nog wel. Met de vacuum slangen was bij mij niet zoveel mis. Wel met de rubbertjes. Die heb ik gewoon bij volvo gekocht en die waren niet duur. En ik denk dat je wel vacuumslang bij de autowinkel moet kunnen krijgen alleen dan per meter en niet in de goede kleur, modernere auto's hebben dacht ik ook nog wel ergens vacuumslangetjes, maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb een tweede hands 2b5 gekocht en het plan is om die te gaan reviseren en die dan te proberen. Dan kan ik altijd weer terug naar de oude situatie/carb.
Enne op ebay Duitsland staat een nieuwe 2b5 te koop voor maar 1540 euro grijp je kans :-)
<a href=" cgi.ebay.de/VERGASER-VOLVO-740-34-2B5-1-...?hash=item19b963e24f "> cgi.ebay.de/VERGASER-VOLVO-740-34-2B5-1-...?hash=item19b963e24f
Rob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2010 14:24 #1268044 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat een bedrag!

Rob Hiemstra schreef : Bij scandcar zijn de revisie setjes niet meer leverbaar. Ik heb er twee gekocht bij ruddies. Hij heeft ze nog wel. Met de vacuum slangen was bij mij niet zoveel mis. Wel met de rubbertjes. Die heb ik gewoon bij volvo gekocht en die waren niet duur. En ik denk dat je wel vacuumslang bij de autowinkel moet kunnen krijgen alleen dan per meter en niet in de goede kleur, modernere auto's hebben dacht ik ook nog wel ergens vacuumslangetjes, maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb een tweede hands 2b5 gekocht en het plan is om die te gaan reviseren en die dan te proberen. Dan kan ik altijd weer terug naar de oude situatie/carb.
Enne op ebay Duitsland staat een nieuwe 2b5 te koop voor maar 1540 euro grijp je kans :-)
<a href=" cgi.ebay.de/VERGASER-VOLVO-740-34-2B5-1-...?hash=item19b963e24f "> cgi.ebay.de/VERGASER-VOLVO-740-34-2B5-1-...?hash=item19b963e24f
Rob

1540 euro?
Ik kocht 1,5 jaar terug een hagelnieuwe voor 100 euro via Marktplaats...Ga 'm dit voorjaar installeren, is wel handig als ik op LPG én benzine naar de Franse Alpen kan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2010 16:20 #1268059 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat is er mis op benzine?
Rob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-02-2010 21:44 #1268113 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Antw. Wat is er mis op benzine
Dag Rob,
Hij start niet meer op benzine / verzuipt dadelijk. De naalden zijn afgesleten door gasgebruik. In principe is met het vervangen van de naalden opgelost.
 Geert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD