Auto start wel maar slaat niet aan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2010 10:26 #1078559 door V700 register
Auto start wel maar slaat niet aan. is gemaakt door V700 register
Hallo,
 Ik heb sinds kort een volvo 740, automaat uit 1989 op lpg.
 Ik heb het volgende probleem:
 Auto start wel maar slaat èèn slag aan maar zet niet door, vervolgens slaat de motor niet meer aan. Als ik een tijdje wacht slaat hij wel weer aan maar ook maar èèn slag. Zondag de hele accu leeggestart. Vervolgens startkabels erop gezet en na veel ploeteren hebben we bij de andere auto plankgas moeten geven voordat ik hem gestart kreeg. Ik heb hem uiteindelijk op lpg gestart gekregen.
 Vervolgens een hele dag mee gereden zonder problemen. Als de motor warm is start de auto prima.
Gisteren kreeg ik de auto met moeite aan de praat maar alleen nog op lpg. Daarna een stukje gaan rijden over de snelweg en proberen over te schakelen naar benzine maar zonder resultaat.
Vanmorgen kreeg ik hem niet meer aan de praat. Als ik hem start op benzine hoor ik daarna wel een (benzine?)pompje draaien. Maar deze lijkt eindeloos door te draaien.
Ik ben geen expert, maar ik vraag me af of het probleem van het starten en het niet rijden op bezine samenhangen.
 Aan jullie de vraag: wat is er allemaal stuk?
Ik dacht zelf aan het volgende: Accu leverd onvoldoende spanning, krukassensor? , benzinepomp (of relais)? .... Maar dat is meer gissen, ik ben zelf geen automonteur. Graag jullie reactie! 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2010 10:52 #1260976 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welke installatie?
Welk gasinstallatie zit er in?

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2010 10:59 #1260978 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Simpele punten van aandacht...
Heb je voldoende benzine (nodig om te starten) en een schoon benzinefilter?
Als ik dit zo lees zou je wel eens last kunnen hebben van te weinig benzine om te kunnen starten. Ik zou het filter eens bekijken, een jerrycan met verse benzine halen (of tank vol tanken als ie eenmaal gestart is) en injector reiniger in de tank mikken voor het tanken. ALs er weinig tot nooit op benzine wordt gereden wil dat systeem wel eens te vervuild raken om nog te kunnen starten. Eens per b.v. maand een tank benzine leeg rijden houdt het benzine systeem een beetje in conditie.

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2010 21:04 #1261052 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1. Ik weet niet exact wat
1. Ik weet niet exact wat voor lpg installatie erin zit. Ik weet wel dat deze bij het starten op lpg gestart wordt en niet op benzine. (Tenzij deze op benzine staat natuurlijk)
 2. Ik had al eerder dat de auto slecht startte, ik ben toen uit voorzorg naar het tankstation gereden en hem helemaal volgetankt met bezine. Vervolgens de snelweg opgegaan en bij een behoorlijk tempo even omgezet naar benzine. Hij had er even moeite mee maar toen reed hij ook weer op benzine. De week erna heb ik hem weggebracht en toen hebben we o.a. de benzinefilter vervangen.
 Ondertussen heb ik natuurlijk niet stilgestaan en heb met enkele volvo-rijders contact gehad. Eentje dacht dat deze niet start op benzine omdat de benzinepomp waarschijnlijk kapot is en hij niet start op lpg omdat het daar te koud voor is.
Een andere zei dat het niet aan het weer kan liggen omdat het niet heel hard vriest en de koelvloeistof pas bevriesd bij -16. Hij heeft zelf ook de koelvloeistof erbij gedaan dus dat geloof ik wel. Volgens hem zou het een zwakke accu zijn. (Als dit klopt dan weet ik nog niet wat er met de benzine aan de hand zou zijn.)
 Graag jullie reactie!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2010 12:27 #1261414 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mmm ik ben nog steeds niet
Mmm ik ben nog steeds niet zeker wat er precies fout zit...
Ik ga morgen in ieder geval een andere accu erin zetten. Hopelijk verhelpt dat het startprobleem.
Mocht iemand nog een andere oplossing bedenken dan hoor ik dat graag!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2010 17:47 #1261822 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Accu vervangen
Accu vervangen, geen resultaat. Misschien de bougies ofzo..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-01-2010 17:48 #1261824 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waar?

Theiooo schreef : Mocht iemand nog een andere oplossing bedenken dan hoor ik dat graag!

In welk postcodegebied woon je ergens?

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2010 09:35 #1261930 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic slecht starten 740
In je eerdere bericht had je het over je brandstofpomp die je hoorde maar heb je gecheckt of er daadwerkelijk transport van benzine plaatsvind vanaf de pomp? Uiteraard heb je al je massakabel gecheckt ? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2010 17:47 #1262007 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hetzelfde probleem
Theo (neem ik aan)

Ik heb sinds vandaag een soortgelijk probleem. Onder de naam "Harald in de problemen" staat mijn verhaal.
(ik heb gen idee hoe een link te maken naar dat draadje) 

Ben je al een stapje verder? Ik heb nog steeds hoofdbrekens over hoe het kan dat de boel niet ontsteekt.

Ik hoor graag van je als je een oplossing hebt, uiteraard meld ik me wer als ik wat gevonden heb.

Succes!

Martijn en (een Nukkige) Harald

PS. Misschien ook Ries zijn suggestie eens proberen zoals in mijn draadje omschreven. (Moderator Please...)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2010 21:48 #1262086 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stand van Zaken
Beste Mensen,
 Bedankt voor alle reacties! Fijn dat er mensen meedenken.
 Ik wilde wel even zeggen dat ik een absolute leek ben op auto gebied en al helemaal geen monteur. Maar door een beetje te lezen en met mensen te praten kom ik er wel achter hoe zo'n auto nu precies werkt ;)
Dus eeeh massakabel, zijn dat die kabeltjes die onder de kleppendeksel zitten? Ik zal het in ieder geval ff onthouden.
 Afijn, stand van zaken. Tot mijn ontdekking bleek ik een anwb lidmaatschap te hebben met aan-huis-service. Dus ik maar even gebeld. 
 De monteur komt langs, kijkt even onder de motorkap maar ziet verder niks. Uiteindelijk besloot hij de auto te gaan starten. Na een beetje klooien... VVVRROEM. Auto gestart.   Tactiek; op benzine starten en zo gauw hij aanslaat direct op LPG overzetten en het gas intrappen.
Niet ideaal natuurlijk want ik zou het probleem graag opgelost zien. Maar zo ben ik iig mobiel.
 Uiteindelijk ben ik weer een stuk gaan rijden. Snelweg op en nogmaals proberen of deze nog wat kon op bezine. Resultaat, hij pakte hem heel even maar ging toen weer terug in de toeren. Heeft het hier nog nut om benzine reiniger te gebruiken? Misschien is het inderdaad toch de pomp die niet meer doet /geen druk meer opbouwd? 
Ik blijf het iig raar vinden dat de auto op beide brandstoffen niet in een keer wil starten. Duidt dit misschien op een verstopping/ slechte brandstofmix?
 Heel graag jullie mening en reacties! Ik zou het fijn vinden om weer normaal te kunnen rijden.
 Ik denk niet dat ik hetzelfde probleem heb martijn. Maar uiteraard wil ik je wel op de hoogte houden!
 Groetjes Theike

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC